comboversterker

Fideelski

Ingeburgerd
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
45
Hello iedereen!

Ik ben nog niet zo gek lang bezig met synths. Ik speelde enige tijd alleen met koptelefoon of ik nam dingetjes op in mijn homestudio. Nu jam ik echter soms met een vriend van me en ik heb nogal wat problemen met het versterken van mijn synths. Hoe versterken jullie je synths? De meest voor de hand liggende oplossing, leek me een comboversterker te zijn... Als dat zo is, welke raden jullie me aan? Ik moet er meteen wel bijvertellen dat mijn budget jammergenoeg niet oneindig is.

Ik weet niet zeker als mijn vraag wel in dit subforum post, als dat niet zo is, mijn excuses!
 
Hier een paar vragen die kunnen leiden naar een goed antwoord;


  1. Welk instrument speelt je vriend en eventueel met wat voor versterker?
  2. Hoe versterk je nu jou signaal?
  3. Welk genre?
 
1. Mijn vriend speelt orgel met ingebouwde versterker en leslie
2. Nu versterk ik mijn signaal via mijn phonic passieve studiomonitors (maar die zijn niet krachtig genoeg en zijn daar mijns inziens ook niet meteen geschikt voor)
3. We spelen experimentele/psychedelische muziek (iets tussen Brian Eno en Sonic Youth met een snuifje Steve Reich) - naast synth speel ik ook gitaar (met een looppedaal
 
3. We spelen experimentele/psychedelische muziek (iets tussen Brian Eno en Sonic Youth met een snuifje Steve Reich) - naast synth speel ik ook gitaar (met een looppedaal

Misschien is het leuk om een Roland Jazz Chorus te overwegen.
De JC120 is een klassieker.
Of dit de beste keuze is kan ik natuurlijk niet zeggen, maar gevoelsmatig vind ik een JC120 mooi passen bij de voorbeelden die je geeft.
Anders voordeel van de JC is dat ze niet erg duur zijn.
De JC120 is vanwege zijn status niet echt goedkoop meer, maar er zijn ook kleineren/andere modellen uit de JC serie die nog erg goedkoop zijn.
 
Ik dacht dat de Jazz Chorus vooral een gitaarversterker was... Geen probleem, dan kan ik hem voor gitaar ook gebruiken.

Ik gebruik een microkorg, maar ook een roland spd-20 (drumpads) en een yamaha TG-33. Hebben jullie enig idee hoe ik die makkelijk op één en dezelfde versterker kan aansluiten?
 
Dan is bv die Roland Cube een zeer geschikte versterker voor jou. Als bonus zit daar nog een verengalm in. ;)

edit;
Wat is ongeveer je budget?
 
Ik dacht dat de Jazz Chorus vooral een gitaarversterker was... Geen probleem, dan kan ik hem voor gitaar ook gebruiken.

Dat is correct.
Ik zou ook zeker uitproberen en bekijken of hij naar wens is voor over te gaan tot eventuele aanschaf.
Aardig aan de JC is dat het een transistorversterker is (itt meeste gitaaramps die buizen hebben).
De JC heeft dus een bijzonder clean geluid wat hem wellicht erg geschikt maakt voor keyboards en synths.
 
Mijn budget op dit moment draait rond de 250 euro, wat niet bijzonder veel is, maar als ik nog even wacht met de aanschaf kan dat bedrag natuurlijk wel oplopen...
 
Bijkomende vraag, kan ik op pakweg een jazz chorus 3 instrumenten tegelijk en permanent aansluiten, eventueel via een mengpaneel?
 
Back
Top