Signature Synths
Make Synth Happen
Alles beter dan over wireless hahaOoh, dan kan ie gewoon beneden blijven met MIDI en audio kabels van een meter of 10![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alles beter dan over wireless hahaOoh, dan kan ie gewoon beneden blijven met MIDI en audio kabels van een meter of 10![]()
De A C TEE JOHN grot box!
wat een overkill. zit toch al een speaker in?
Daar kun je op rekenen.
Leuk, Rimela (YT) zit ook in Delft én mijn favoriete cafe, Bebop.Na in deze thread 30 pagina's met foto's teruggebladerd te hebben, dacht ik ... ik heb ook nog wel een plaatje of zo om te uploaden.
Deze zijn met name van het analoge spul.
Beginnend met een drietal analoge synths, in een uit hardboard en wat plankjes gemaakt rekje. Het grijze ding rechts is een midi
naar CV converter.
Bekijk bijlage 3854738
Op de achtergrond, voor de kenners, een DutchBreakz T-shirt, uit lang vervlogen tijden. En voor de breakerz uit Delft,
een poster uit het filmhuis in de Kromstraat. Oh ja, en mijn 2 racks die ik uit 19-inch kasten heb samengesteld.
Bekijk bijlage 3854739
De kromming is noodzakelijk om de tekst bij de knoppen op de onderste en bovenste modules nog te kunnen zien als je voor de contraptie staat.
Bekijk bijlage 3854740
Hier het zaakje van voren op de plaat gezet. Bijna alles in de beide racks is zelfbouw (behalve de obvious B960 en de filterbanken links boven
en nog wat dingen). In eerste instantie maakte ik frontplaten met mijn 3D-printer, maar voor de latere modules heb ik ze uit triplex gesnede met een K40.
Ik werkte eerst met vero-board, maar ben overgestapt op het ontwerpen en laten maken van PCB's, gezien dat spotgoedkoop is.
Het is een beetje veel om alles te benoemen, maar de 2 kasten links boven vormen samen een DIY 14-kanaals vocoder, de kast helemaal
beneden bevat mijn stochastische melody maker, de rest zijn VCA's, filters van divers pluimage, ADSRs, mixers, multiples, veel kleine
oscilloscoopjes (arduino nano + oled) zodat ik kan zien wat er met een signaal gebeurt, analoge switches, etc. etc.
Ik heb veel spul van bestaande ontwerpen nagebouwt, maar ook het een en ander zelf ontworpen. De Ratchet-O-Matic (voegt ratcheting toe aan
b.v. een B960 sequencer) en de Patternate-O-Matic (een dubbele 16 stap sequencer die je real time kunt bedienen) zijn modules waar ik nu aan sleutel.
Als ik mensen over nieuwe eurorack modules hoor praten op youtube, vraag ik me vaker af, hoe zou dat nou werken, en dan zet ik mijn
ontwerp-pet op, en maak mijn eigen variant. Dat houdt me van de straat, moet je maar denkten.
Oh, en de gele en rode ledblokken beneden, zijn ornamenten gebaseerd op de WOPR uit de film war games (ja, ik ben van die generatie).
En inderdaad, de patronen zijn gesynct aan de klok die je er in prikt. Er zijn nog lege plekken, dus ik kan nog even verder bouwen.
Wie zich voor de ontwerpen etc. interesseert kan terecht op github/josbouten. Video's van korte demo's vind je op youtube.
Ja, klopt maar die extra PA is echt nodig.wat een overkill. zit toch al een speaker in?
damn wat een monsters die torens, maak je daar samples van als je een leuk geluidje hebt gemaakt of hoe gebruik je zo iets practisch..? lijkt me een heel gedoe met zon jungle aan kabelsNa in deze thread 30 pagina's met foto's teruggebladerd te hebben, dacht ik ... ik heb ook nog wel een plaatje of zo om te uploaden.
Deze zijn met name van het analoge spul.
Beginnend met een drietal analoge synths, in een uit hardboard en wat plankjes gemaakt rekje. Het grijze ding rechts is een midi
naar CV converter.
Bekijk bijlage 3854738
Op de achtergrond, voor de kenners, een DutchBreakz T-shirt, uit lang vervlogen tijden. En voor de breakerz uit Delft,
een poster uit het filmhuis in de Kromstraat. Oh ja, en mijn 2 racks die ik uit 19-inch kasten heb samengesteld.
Bekijk bijlage 3854739
De kromming is noodzakelijk om de tekst bij de knoppen op de onderste en bovenste modules nog te kunnen zien als je voor de contraptie staat.
Bekijk bijlage 3854740
Hier het zaakje van voren op de plaat gezet. Bijna alles in de beide racks is zelfbouw (behalve de obvious B960 en de filterbanken links boven
en nog wat dingen). In eerste instantie maakte ik frontplaten met mijn 3D-printer, maar voor de latere modules heb ik ze uit triplex gesnede met een K40.
Ik werkte eerst met vero-board, maar ben overgestapt op het ontwerpen en laten maken van PCB's, gezien dat spotgoedkoop is.
Het is een beetje veel om alles te benoemen, maar de 2 kasten links boven vormen samen een DIY 14-kanaals vocoder, de kast helemaal
beneden bevat mijn stochastische melody maker, de rest zijn VCA's, filters van divers pluimage, ADSRs, mixers, multiples, veel kleine
oscilloscoopjes (arduino nano + oled) zodat ik kan zien wat er met een signaal gebeurt, analoge switches, etc. etc.
Ik heb veel spul van bestaande ontwerpen nagebouwt, maar ook het een en ander zelf ontworpen. De Ratchet-O-Matic (voegt ratcheting toe aan
b.v. een B960 sequencer) en de Patternate-O-Matic (een dubbele 16 stap sequencer die je real time kunt bedienen) zijn modules waar ik nu aan sleutel.
Als ik mensen over nieuwe eurorack modules hoor praten op youtube, vraag ik me vaker af, hoe zou dat nou werken, en dan zet ik mijn
ontwerp-pet op, en maak mijn eigen variant. Dat houdt me van de straat, moet je maar denkten.
Oh, en de gele en rode ledblokken beneden, zijn ornamenten gebaseerd op de WOPR uit de film war games (ja, ik ben van die generatie).
En inderdaad, de patronen zijn gesynct aan de klok die je er in prikt. Er zijn nog lege plekken, dus ik kan nog even verder bouwen.
Wie zich voor de ontwerpen etc. interesseert kan terecht op github/josbouten. Video's van korte demo's vind je op youtube.
met de achterste rij bedoel je de achterbank van je auto dan zekerJa, klopt maar die extra PA is echt nodig.
Voorheen kreeg ik klachten van mensen op de achterste rij
dat zij het slecht konden horen. Dat is hiermee opgelost.
Het maken van een patch is deels voorbedachte rade, deels gewoon probeerwerk en deels gebaseerd op serendipiteit. Wat gebeurt er als je een filter op een bepaalde manier moduleert? En hoe stuur je die modulatie aan? En hoe diep gaat de modulatie? Overzicht kun je een beetje houden door de kleuren van de patch cables te gebruiken. Blauw is bijvoorbeeld altijd een kloksignaal. Geel is een CV signaal, Rood is audio etc. De reden waarom ik een paar simpele sequencers in het rack heb zitten is dat je er al snel iets 'simpels' als een repeterende loop mee maakt. Maar ik wil e.e.a. combineren en controleren vanuit een sequence in ableton. Dat is waar ik gewend ben muziek mee te maken voordat ik aan het analoge spul begon en waar het componeren ook veel gemakkelijker is. Maar een stuk maken met een modular alleen dat een kop en een staart heeft is niet gemakkelijk. Hoe bouw je namelijk de fasering in? Ik gebruikte in ableton zelden de clip view, maar met de modular komt die meer in beeld als gereedschap om muziek te maken. Met een modular is het moeilijk geluiden te reproduceren (wat je vorige week zo lekker vond klinken, is vandaag niet gemakkelijk te reconstrueren). Dus je neemt vooral veel dingen op en gaat dan plakken en knippen. Ik moet nog ervaren hoe dat bevalt. Voor mij is dit goeddeels ook nieuw terrein.hoe gebruik je zo iets practisch..
De meeste modules zijn beveiligd tegen verkeerd aansluiten. Dat is zo'n beetje best practice in de modular wereld (die verder weinig standaarden kent). Ik zorg er in mijn ontwerpen ook altijd voor dat het geen kwaad kan als je de output van de ene module in de output (ipv de input) van een andere module prikt (of 2 ingangen met elkaar verbindt). Zelfs als je voedingsspanningen verkeerd om aansluit, gaat er vaak niks mis (your mileage may vary !).ik wordt nu al zenuwachtig bij de gedachte iets verkeerd aan te sluiten als je zon grote patch maak
Leuke werkwijze.Het maken van een patch is deels voorbedachte rade, deels gewoon probeerwerk en deels gebaseerd op serendipiteit. Wat gebeurt er als je een filter op een bepaalde manier moduleert? En hoe stuur je die modulatie aan? En hoe diep gaat de modulatie? Overzicht kun je een beetje houden door de kleuren van de patch cables te gebruiken. Blauw is bijvoorbeeld altijd een kloksignaal. Geel is een CV signaal, Rood is audio etc. De reden waarom ik een paar simpele sequencers in het rack heb zitten is dat je er al snel iets 'simpels' als een repeterende loop mee maakt. Maar ik wil e.e.a. combineren en controleren vanuit een sequence in ableton. Dat is waar ik gewend ben muziek mee te maken voordat ik aan het analoge spul begon en waar het componeren ook veel gemakkelijker is. Maar een stuk maken met een modular alleen dat een kop en een staart heeft is niet gemakkelijk. Hoe bouw je namelijk de fasering in? Ik gebruikte in ableton zelden de clip view, maar met de modular komt die meer in beeld als gereedschap om muziek te maken. Met een modular is het moeilijk geluiden te reproduceren (wat je vorige week zo lekker vond klinken, is vandaag niet gemakkelijk te reconstrueren). Dus je neemt vooral veel dingen op en gaat dan plakken en knippen. Ik moet nog ervaren hoe dat bevalt. Voor mij is dit goeddeels ook nieuw terrein.
Papiervisjes. Zilvervisjes eten geen papier.Nou ik heb hem nog in het originele beige hoesje en ook de handleiding.
Die is wel aangevreten door de zilvervisjes.![]()
Ik heb hier ook systemen waar de stekkervolgorde GND - VCC - SIG is. Ideaal: verkeerd om insteken (indien geen palletje of beunhazerij) levert geen schade op.De meeste modules zijn beveiligd tegen verkeerd aansluiten. Dat is zo'n beetje best practice in de modular wereld (die verder weinig standaarden kent). Ik zorg er in mijn ontwerpen ook altijd voor dat het geen kwaad kan als je de output van de ene module in de output (ipv de input) van een andere module prikt (of 2 ingangen met elkaar verbindt). Zelfs als je voedingsspanningen verkeerd om aansluit, gaat er vaak niks mis (your mileage may vary !).
Dat is waar de term snapshot vandaan komt,Met een modular is het moeilijk geluiden te reproduceren (wat je vorige week zo lekker vond klinken, is vandaag niet gemakkelijk te reconstrueren). Dus je neemt vooral veel dingen op en gaat dan plakken en knippen. Ik moet nog ervaren hoe dat bevalt. Voor mij is dit goeddeels ook nieuw terrein.
Ik had de C-605P. Met de P van Portable, olijkerds. Die was ook waan-zin-nig zwaar. Ik heb hem 1 keer op zolder gekregen en de koper heeft hem naar beneden mogen halen.Ik krijg alleen de CS niet boven.
Internet zegt 82kg maar het lijken er eerder 130.
thanks voor de uitleg en mooie werkwijze, het lijkt mij heel mooi om zon set up te kunnen gebruiken voor grootse projecten als film muziek waar je zo iets bijzonders neer kan zetten zonder dat het herhaald hoeft te worden of om lekker te experimenterenHet maken van een patch is deels voorbedachte rade, deels gewoon probeerwerk en deels gebaseerd op serendipiteit. Wat gebeurt er als je een filter op een bepaalde manier moduleert? En hoe stuur je die modulatie aan? En hoe diep gaat de modulatie? Overzicht kun je een beetje houden door de kleuren van de patch cables te gebruiken. Blauw is bijvoorbeeld altijd een kloksignaal. Geel is een CV signaal, Rood is audio etc. De reden waarom ik een paar simpele sequencers in het rack heb zitten is dat je er al snel iets 'simpels' als een repeterende loop mee maakt. Maar ik wil e.e.a. combineren en controleren vanuit een sequence in ableton. Dat is waar ik gewend ben muziek mee te maken voordat ik aan het analoge spul begon en waar het componeren ook veel gemakkelijker is. Maar een stuk maken met een modular alleen dat een kop en een staart heeft is niet gemakkelijk. Hoe bouw je namelijk de fasering in? Ik gebruikte in ableton zelden de clip view, maar met de modular komt die meer in beeld als gereedschap om muziek te maken. Met een modular is het moeilijk geluiden te reproduceren (wat je vorige week zo lekker vond klinken, is vandaag niet gemakkelijk te reconstrueren). Dus je neemt vooral veel dingen op en gaat dan plakken en knippen. Ik moet nog ervaren hoe dat bevalt. Voor mij is dit goeddeels ook nieuw terrein.