Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Dank. Kocht ik niet ooit je sub phatty? Denk van wel, was dan even bij je in je studio. Heb 'm geruild met de alpha juno 2 met de pg cotroller. Kocht daarna de sub 37 met ... ook een platic filter knop 8D blijkbaar
 
Ik zie hier veel mooie setups de revue passeren. Ik stel me wel de vraag hoe in zo'n studio's praktisch gewerkt wordt? Ik prefereer persoonlijk om alle synthesizers rondom mij te hebben staan zodat ik altijd aan ieder toestel aan kan zonder me te moeten verplaatsen. Maar zoals ik al stelde: dat zal wel voor iedereen persoonlijk zijn en het is een ander gegeven voor wie zich vooral in synthese en geluiden interesseert dan voor de mensen die meer met muziek bezig zijn.

Hoe dan ook, sinds mijn laatste post in deze thread heb ik nog een M-Audio Keystation III aangeschaft en weer één en ander verzet zodat het voor mij nog wat ergonomischer is geworden.

IMG_1810.JPG


IMG_1807.JPG


Guy-Lian_3.jpg




:engel: :kimono::geslaagd::walker::beard:

:doei:
 

Attachments

  • IMG_1811.JPG
    IMG_1811.JPG
    89,9 KB · Bekeken: 72
Wat een foto's weer....zo kom ik nooit van m'n p*rn*-verslaving af.

Klinkske: Hoe hou je ooit overzicht ? Gebruik je een plattegrondje ofzo ?

Danny: Easy on the mayo, als je nog tussen je mooie verzameling wil kunnen passen :)
 
Overzicht? Ik heb midi en audio patchbays. Heb ze sinds kort met kleurcode beetje overzichtelijker (audio toch)
Ik werk ofwel met een daw (tegenwoordig zelden) en alles heeft midi. Of ik gebruik een externe clock en gebruik sequencers (ingebouwde of externe)
Ik heb ook al een keer laagje per laagje opgenomen zelf ingespeeld. Was ook tof maar elke manier van werken heeft eigen resultaat.
Ik ben geen toetsenist, ik hoef dus net niet omsingeld te zijn door wit zwarte toetsen want daar kan ik weinig mee.

Doel was om een gastvrije plek te hebben met plek voor 2 a 3 mensen en 2 masterkeyboards en eventueel meerdere imacs, om elk apart samen te werken (vb samples zoeken, ene die daw gebruikt, andere die geluiden zoekt en ze laat opnemen in daw)
Veel verschillende manieren, allemaal tof.
Sins ik een drumcomputer eiland heb met aparte mixer is mijn geluksgevoel gestegen. Zou nog idealer zijn met eigen 19 inch fx op die mixer maar vraagt allemaal bedenktijd.

En vaak staata de gear gewoon te staan, ik kies enkele dingen uit en gebruik ze in een groepje. Enige nadeel is dat ik soms ver ben vd mixer en soms niet goed hoor. Dus ik plan nog minstens 2 extra speakers als monitoring (wil er eigenlijk nog 4)
Was ook bezig met draadloze hoofdtelefoon optie maar die is open en die vertraging tov de speakers is storend.
Ik overweeg om de arp apart te zetten om daar eens dedicated mee aan de slag te gaan. Net zoals de sequential hoek.
Zwijgen we nog over eigen samples scratchen via timecode, die setup is niet eens in beeld of aangesloten.
 
Laatst gewijzigd:
Dank. Kocht ik niet ooit je sub phatty? Denk van wel, was dan even bij je in je studio. Heb 'm geruild met de alpha juno 2 met de pg cotroller. Kocht daarna de sub 37 met ... ook een platic filter knop 8D blijkbaar

Euh nee, dat was ik niet :D We hebben elkaar wel een keer ontmoet bij zo'n Elektron sessie van SB-Six.
 
Niet de complete verzameling maar 90% goed. Ik denk dat ik toen ben aan room accoustics ;) En een leven zonder werk, zodat ik tijd heb om alles te doorgronden haha

HOLY SHYNTH.... Wat een absolute droomverzameling aan gear, knopjes, lampjes, blinkenlights, toetsen, toeters en bellen..... en zo te zien allemaal aangesloten en ready-to-go. Supergaaf!! Dit is dus eigenlijk wat ik ook heel graag zou willen... maar ja... wat jij al zegt... hoe krijg je jezelf ertoe om naar je werk te gaan? Sterker nog: hoe krijg ik mezelf er nog toe om naar mijn werk te gaan? Ik ga vanaf morgen overal aanbellen en vragen "woont Klinkske hier en mag ik even naar zijn knopjes, lampjes en toetsen kijken en luisteren?"... er moet een dag komen dat ik voor de goede deur sta...
 
Ja man wat zie je hier allemaal passeren! Hele leuke studio's en vaak ook verzamelingen.

klinkske dat ziet er wel een hele leuke collectie uit (en idd best veel patchbays) maar idd heel ver uit elkaar staande setup.
Misschien kan je later nog wel een compacter hoekje bestaande uit synths en drumcomputers (en fx) gaan bouwen rond je mixer?
Je hoeft daarvoor geen gear te verkopen maar je kan afhankelijk van het brouwsel dat je wil maken regelmatig switchen van apparatuur rond je mixer.

Stentec Lekker knallen in een atoombunker zal qua locatie moeilijk worden om te overtreffen.
Al kan ik je wel vinden in die opmerking naar daglicht toe. Leuke gear ook!

Danny Dit ziet er een heel handzame setup uit. Dat is toch wel iets wat ik zelve heel belangrijk vind.
Alleen het binnenkomen is ff krap denk ik zo?


Ik post hier na het herbekabelen van mijn studio'tje ook nog wel eens een foto'tje... .
 
Beetje jammen.

DRe goed een drum kitje te zien. Al die microfoonloze 'studioos' is toch wel een beetje jammer :)
Ben benieuwd hoe je kit klinkt in die kamer.
Om eerlijk te zijn verwacht ik er niet veel van omdat de ruimte nogal klein is.
Of helpen die defusers om de ruimte groter te laten klinken?
Drum je ook hiphop/funk/soul/jazz beats?
Ik jam/oefen met een koptelefoon op ipv monitors.
 
Ja man wat zie je hier allemaal passeren! Hele leuke studio's en vaak ook verzamelingen.

Danny Dit ziet er een heel handzame setup uit. Dat is toch wel iets wat ik zelve heel belangrijk vind.
Alleen het binnenkomen is ff krap denk ik zo?


Ik post hier na het herbekabelen van mijn studio'tje ook nog wel eens een foto'tje... .

Nee hoor Steve. Dat "binnen komen" is helemaal niet krap. Op de tweede foto zie je dat je best voldoende plek hebt om achter de toetsen te geraken. Ik heb al vlug 30cm ter beschikking (tussen de M-Audio en de DX7) en dat is meer dan dat het klinkt :).
Wat voor mij primeert is het alles binnen handbereik hebben. Ik hou me het meeste bezig met het zoeken van melodieën en arrangementen en dan heb je gewoon veel klavieren hands on nodig. Vandaar deze opstelling (waar ik lang naar gezocht heb, by the way).

:doei:

Danny
 
DRe goed een drum kitje te zien. Al die microfoonloze 'studioos' is toch wel een beetje jammer :)
Ben benieuwd hoe je kit klinkt in die kamer.
Om eerlijk te zijn verwacht ik er niet veel van omdat de ruimte nogal klein is.
Of helpen die defusers om de ruimte groter te laten klinken?
Drum je ook hiphop/funk/soul/jazz beats?
Ik jam/oefen met een koptelefoon op ipv monitors.

Iedereen heeft zo zijn eigen interpretatie van wat goed klinkt. Mijn studio heeft idd rt60 reverb time van 0,005 ms reflexie van laag tot hoog. er is dus geen sprake van valse menging reflexie . Alle reflexie komt dan ook uit eventide of Yamaha . Soms gebruik ik wel een lege garage voor korte reflexie welke ik “reamp” . Maar dat is waarschijnlijk een andere verhaal.
 
Net voor ik verhuis, daar gelukkig plaats voor iets betere setup!
 

Attachments

  • 69371709_717241155405876_5867886514247041024_n.jpg
    69371709_717241155405876_5867886514247041024_n.jpg
    49,6 KB · Bekeken: 62
Prima in the box studiootje lijkt mij. Paar monitor boxen met geluidskaart er bij zou wel een mooie upgrade zijn ooit lijkt mij :).
 
Back
Top