"Electro lead" namaken

joeyjoey

Dusdat
Lid sinds
16 juni 2010
Berichten
545
Nou ben ik hier zelf al een tijdje mee bezig, maar kom niet echt verder :erm:

Heeft iemand wat tips hoe je zulke leads kunt maken:

https://soundcloud.com/activehardstyle/devin-wild-device

Begint rond 9 sec.

Er word zo te horen gebruik gemaakt van het tapestop effect, maar de lead klinkt vooral ook heel vol.

Het zelfde geld voor deze track: (direct in het begin hoor je de lead)
https://www.youtube.com/watch?v=i6BrNgRX40k
 
Hardstyle, maar het zijn imo geen standaard Hardstyle leads :P

Hardstryle/Electro wat maakt het uit... de key is layeren.. dus laagjes bouwen, die lead bestaat niet uit 1 sound, daarnaast zit er ook nog een berg effecten overheen...

gewoon even op YT zoeken op layer etc.
 
Ben ook wel benieuwd hoe je dat maakt zoals in het voorbeeld..

miss nog wat meer tips dan alleen layeren..
 
Al deze leadjes baseren zich op een LFO met 100% keytracking die de pitch van een oscillator moduleert. De golfvorm van de LFO is vaak een neerwaartse zaagtand.

Het layeren met een "schoon" geluid (zonder dergelijke modulatie) zorgt voor wat meer body zonder dat alles devolueert in chaos.
 
Al deze leadjes baseren zich op een LFO met 100% keytracking die de pitch van een oscillator moduleert. De golfvorm van de LFO is vaak een neerwaartse zaagtand.

Het layeren met een "schoon" geluid (zonder dergelijke modulatie) zorgt voor wat meer body zonder dat alles devolueert in chaos.

Top bedankt, hier kan ik wat mee :okdan:
 
In Spire is het heel simpel: zet in de mod matrix (MTRX) source op oscillator 2, target op pitch van 1, en gebruik de slider om in te stellen hoe rauw 'ie moet zijn.

In Sylenth moet je in de modulation slots LFO naar Osc A pitch routeren, en vervolgems nog keytracking naar LFO rate.

In Massive is het ook heel simpel maar die heb ik nu even niet voor me liggen :D
 
Leuke creatieve therapie-producties. Om je verleden te verwerken oid? Gemaakt omdat je 15 jaar geleden gepest werd in groep 3?

:frons:
 
laten we niet afdwalen... en bij de basis blijven of je het wel wat vind of niet..

waardeer het zeer dat yoozer dit uitlegt:okdan:
 
Back
Top