Gloomer - Out Of My Mind

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.135
Locatie
België


Deze zal worden gereleased door Xenomorph Records in december 2014. (Dystopia V)
Hij is een beetje commercieel naar het einde toe, maar dat vind ik helemaal niet erg.

Als jullie het belieft, graag wat commentaar ;)

Thanks alvast,

Gloom
 
Strak intro. Lekkere beat. Dat scheeptoertje dat een halve toon te laag is en er om de ier maten inkomt, stoort me wat.

Wie is die vocaliste?

Strakke productie, ik vind hem geslaagd (en lekker non-ADHD).
 
Hey dank jullie wel Henzie en Bob ;)

Ja, hij is lekker non-ADHD deze keer, 128 bpm..

De vocals heb ik uit een samplepack dat ik ooit eens gekocht heb, is dus legaal *D

Blij dat jullie hem leuk vonden :okdan:
 
Luisterd inderdaad lekker weg, een dance track die niet te veel drops en "ontploffingen" met white noise en andere trukjes om de boel interessant te houden nodig heeft.
Dat is steeds goed nieuws als je zonder dat alles kan blijven boeien!

Ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat het niet mijn stijl is, maar dat doet er niet toe.
De stem vind ik af en toe wat te prominent aanwezig, en op de achtergrond zit een "alarm signaal "achtig geluid dat niet echt in tune met de track zit.

Verder vind ik hem prima, je drums zijn mooi gemixed, en ik hou wel van wat lazertjes hier en daar ;-)
 
Die out of tune sound stoort mij ook. Verder vind ik de vocals een beetje te upbeat voor de duistere sfeer van de rest van de track. Een instrumental zonder die vocals en toeter zou ik echter zeer goed trekken :)
 
Hey Nightstorm, thanks a million times man !!

Je brengt me op een idee : misschien zou ik er ook beter een instrumentale versie van maken :eureka:

Maar eerlijk gezegd : dat toeter-geluid hoort erbij, dat is nu 't typische aan Gloomer. ;)
 
https://soundcloud.com/gloomer6/out-of-my-mind-a-xenomorph-record-production

Deze zal worden gereleased door Xenomorph Records in december 2014. (Dystopia V)
Hij is een beetje commercieel naar het einde toe, maar dat vind ik helemaal niet erg.

Als jullie het belieft, graag wat commentaar ;)

Thanks alvast,

Gloom
zooooow die is vals :D
Die stabjes met die pad en tuuduu gaan tonaal niet echt fijn samen, die vocal is ook totaal in een andere key. Nu weet ik dat je met samples werkt, maar misschien eens zorgen dat je je samples pitched of samples in dezelfde key pakt.
Ik snap wel goed waar je heen wilt en als je tonaal je werk doet kan het ook wel samenvallen, maar nu kan het echt niet. Haren staan recht overeind
 
klinkt als of dat er twee tracks met elkaar worden gemixed die niet in-tune zijn.
wel lekker zomers strand sfeertje..
 
Hey thanks a lot guys, van harte..

Haha, ik zal toch een instrumentale versie moeten maken zoals ik het nu lees.. die tuuduu gaat er dan ook uit.. helaas..

Ik hou thans van atonale geluiden.. mmm. :?

Vraagje : Hoe kun je een vocal in een andere key zetten ? Is dat gewoon pitchen dan, of ?

Ik weet dat Fruityloops iets heeft als een pitcher, maar ik geraak daar niet aan uit.

Jullie doen me twijfelen of ik deze versie dan wel op Dystopia 5 wil laten verschijnen..

Maar alvast super bedankt voor alle commentaren ! :okdan:
 
Zit bijna lekker in elkaar Jan..... doet me een soms een beetje denken aan het Platipus label :okdan:
Wat eerder gemeld is (out of tune) stoort en mist een "The watchers" moment. *(vind ik persoonlijk een betere track van je) dendert imo iets te veel door zonder rustpunt.

Wel heel veel succes met je productie natuurlijk :)
 
ik zou het niet doen... :D serieus besteed eens 30min aan toonladders dan hoor je direct waar dit wringt.
je kan de samples (of tracks waar de samples uitkomen) ook gewoon even door DJ software halen zoals traktor
dan geeft die je een key bijv E# en als je dan al je samples in die key gebruikt, dan klinkt het vanzelf goed.
 
In FL kun je in de channel settings van de sample aan de pitch knop pielen en de stretching method kiezen; pro transient is zeer handig als je geen satan of chipmunk stem wilt.

Ik werk meestal met de pitch knop in de channel settings; als je sample niet te lang is duurt het resampelen ook niet heel lang. Mijn advies is vooral goed luisteren of het er allemaal lekker invalt en nergens wringt :)
 
Zit bijna lekker in elkaar Jan..... doet me een soms een beetje denken aan het Platipus label :okdan:
Wat eerder gemeld is (out of tune) stoort en mist een "The watchers" moment. *(vind ik persoonlijk een betere track van je) dendert imo iets te veel door zonder rustpunt.

Wel heel veel succes met je productie natuurlijk :)

Hey thanks a lot Warehousegroove !!
Platipus, een mooi compliment.
Ja, aan de Watchers kunnen niet veel van mijn nummers tippen..
Ik ga morgen werken aan een instrumentale versie..
Ben nu tutorials aan't volgen over FL's pitcher..

Cool man, bedankt !! :)
 
In FL kun je in de channel settings van de sample aan de pitch knop pielen en de stretching method kiezen; pro transient is zeer handig als je geen satan of chipmunk stem wilt.

Ik werk meestal met de pitch knop in de channel settings; als je sample niet te lang is duurt het resampelen ook niet heel lang. Mijn advies is vooral goed luisteren of het er allemaal lekker invalt en nergens wringt :)

Hey thanks voor de tips Artcloud, ik ga me er eens tegoei aanzetten.. Thanks a heap !! :okdan:
 
ik zou het niet doen... :D serieus besteed eens 30min aan toonladders dan hoor je direct waar dit wringt.
je kan de samples (of tracks waar de samples uitkomen) ook gewoon even door DJ software halen zoals traktor
dan geeft die je een key bijv E# en als je dan al je samples in die key gebruikt, dan klinkt het vanzelf goed.

Hey Raphie, smijt me dood man. =)
Ik hoor dus absoluut niet dat die vocal out of tune klinkt.. ik vind 'm eerlijk gezegd heel goed in toon klinken.

Maar bedankt voor de tips..

zoals gezegd ben ik FL's Pitcher tutorials aan het volgen.. kijken wat resultaat dat geeft..
 
Back
Top