Nieuwe track + Experimentele videoclip!

smokesometea

Ingeburgerd
Lid sinds
13 december 2009
Berichten
25
Locatie
Amsterdam
Beste forum leden,

Echt nieuw is deze niet, althans voor mij dan, maar ik heb hem gister pas online gezet.
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen, ideeën, kritiek of suggestisch.


https://www.youtube.com/watch?v=iv5m24V1AY4&feature=c4-overview&list=UUZ_CvSUOh5zSW3QiOo7xuDg


Even over mij:

Ik ben sinds een paar maanden me gaan verdiepen in het creëren van beeld voor bij mijn muziek.

Nu is het zo dat ik een ontzettende partij tracks heb gemaakt in de afgelopen 2 jaar (inmiddels meer dan 200 geloog ik) die ik nooit online heb gezet omdat plannen, organizeren en consequent dingen af maken niet mijn sterkste punt is...

Voor al deze nummers ben ik begonnen met het maken van video's zodat het interessant wordt om youtube als "1e online distributie plek" te gebruiken.

Hoe dan ook,
Ookal heb ik deze track + video een paar maanden terug gemaakt, dit is de eerste upload van een toekomstige lange reeks van nog niet geüploade muziek waarbij ik stuk voor stuk een creatief filmpje ga proberen te maken.

Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden en of jullie het ook wel eens lastig vinden om je gemaakte creaties met anderen te delen. ( Ik vind het best spannend namelijk).

Veel plezier met kijken en luisteren, zodra mijn eerst volgende videoclip af is deel ik hem graag met jullie!


Als je nieuwschierig bent hoe ik alles heb gemaakt, stel je vraag gerust en ik beantwoord hem met liefde!


Muziekale groeten,
Yuran Richards
 
Goed om te horen, dit is zon beetje m'n enige track met vocals (althans de enige track waar de vocale enig zins terug te herkennen zijn als die van een mensen stem).

Gierig voor nieuws,natuurlijk, je hebt helemaal gelijk, logisch.

Excuses, het zal vast vaker gaan voor komen, voorkomen,, huh? dat bedoel ik...
Spelling wordt ook een beetje overschat. Zolang je maar goed luistert komt het meestal wel goed toch?:)

Thanks voor je reactie!
Yuran
 
Ik vind die clip echt te gek gaaf. Super creatief en innovatief. Ik ben wel nieuwsgierig wat je gebruikt hebt. Arkaos VJ of een ander pakket?
 
Allereerst dankjewel voor de complimenten!

De clip is in principe opgebouwd van uit vijf hoofd elementen:

1)

Simpele stopmotion van mezelf (bij gebrek aan beter) gemaakt met een MAX/MSP/JITTER patch.

2)
De losse woorden zijn gewoon gemaakt in de standaard text editor van Mac. Voor iedere letter een andere 'font' gebruikt en daarna simpel weg van alle worden osse screenshots gemaakt. Picture 26.jpg

3)

Het witte gekke poppetje wat raar beweegt zijn acht losse tekeningen die ik heb in gescant op mijn computer en bewerkt in The Gimp editor waar de plaatjes steeds een beetje heb vervormt en daarna meteen geëxporteerd. IMAG0194.jpg

4)
De achtergrond is een oud filmpje dat ik ooit in de auto heb opgenomen met mn telefoon.

5)

Geanimeerde ledenmaten wederom afkomstig van mij:
- Handen
- Torso
- Hoofd

Hier heb ik van elk genoemd ledenmaat twee foto's gemaakt uit een andere positie en die naar elkaar over laten vloeien met een gratis programmatje 'MorphX'.
Die maakt een vloeiende transitie naar de 2e positie.

Daarna heb ik alles in Final cut pro ge-edit en sync gemaakt op de muziek.

Een heleboel knippen en plakken, maar daar hou ik wel van!
 

Attachments

  • IMAG0194.jpg
    IMAG0194.jpg
    31 KB · Bekeken: 118
  • Picture 26.jpg
    Picture 26.jpg
    11,9 KB · Bekeken: 130
Dank voor je reactie!

Goede tips zijn altijd van harte welkom. Ik ben het met je eens dat qua mix niet zo heel nauw heb genomen.. De cymbals zijn wat schel en zijn ook behoorlijk dynamiekloos. Ook in het laag is er behoorlijk wat (gelukkig wel bedoelde) oversturing die men misschien storend kan vinden.

Zelf vind ik dat t net an kan allemaal, zeker in combinatie met de clip, die ook niet een al te beste resolutie heeft.

Misschien zijn mn oren er aan gaan wennen en stoort het mij niet meer zo, of ben ik gewoon te lang met de video bezig geweest!:P:kont:

Vocals aan het begin, hebben ook iets meer compressie nodig denk ik, want die zinken soms een beetje in hier en daar..

De volgende clip (die hopeijk volgende week af is) zal ik eerst nog alles een keer goed checken qua mixage voor ik hem upload, ben benieuwd wat je van de volgende gaat vinden!

Wat zou jij als je mij was in de mix veranderen/toevoegen/weglaten als ik vragen mag?
 
die vocals maken juist t heel herkenbaar, en liggen prettig in mn gehoor. (wat dan weet niks zegt natuurlijk : ) ) andere videos vinnik ook leuk, maar muzikaal minder makkelijk te onthouden
 
Ik ben echt ontzettend blij met al deze reacties en het is een hele goede motivatie om extra mn best te doen voor de volgende post!

(Even een off-topic algemeen vraagje): Weet iemand hoe ik een embedded youtube link werkend kan toevoegen in een bericht?

Dat zou er een stuk mooier uit zien dan zo'n lelijke URL.
 
Best geinig allemaal..
ik hou wel van dit soort leipigheid (zit je youtube te bekijken)
 
Back
Top