Nieuwe track: Dr. Rinkel - Morava

Dr. Rinkel

Dr. Rinkel
Lid sinds
27 Maart 2012
Berichten
326
Beste luisteraars,

Gisteren een nieuwe track online gezet. Wederom helemaal geproduceerd met Korg Gadget. Ik begin de app steeds beter onder de knie te krijgen alleen ik ben er nog niet helemaal, niet dat ik denk dat dat ooit gaat gebeuren 8)

Uiteraard ben ik weer erg benieuwd wat jullie hiervan vinden :okdan: Opbouwende kritiek is meer dan welkom.



:doei:
 
Ik vind de melodie enzo mooi gemaakt, maar de beat daar weet ik het nog niet zo van.. Die komt wat hard over. Zeker bij 2:26 waar het in dubbel tempo verder gaat, vond ik het niet meer zo relaxed. Maar misschien puur mijn smaak he?

:)
 
Twee keer geluisterd. Ik vind hem mooi en sfeervol :okdan:. De "versnelling" op 2:26 vindd ik ook mooi bedacht. En die mag van mij eigenlijk al veel eerder komen. Dan wordt het olangzame gewoon een intro. Vanaf die versnelling begint voor mij de track eigenlijk pas goed. Ik denk dat je daar voldoende in kunt variëren om een track omheen te bouwen.
 
hij is niet slecht, maar ik vind het wat simpel allemaal.. Je weet dat ik hou van muziek die uitpuilt van geluiden, dus deze is wat te braaf voor mij. Wel knap werk geleverd over het algemeen.. ;)
 
Heeft een beetje weg van Portishead's Glory Box (down beat/triphop) in het begin (qua stijl en sommige dingetjes) tenzame met wat jaren 80 invloeden, de tempo boost is meer een productie die op een oude Cafe Del Mar had kunnen staan.

Muziek is natuurlijk iets persoonlijks, vindt het persoonlijk niet af maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is.
IMO een (hele) goede basis om iets moois (mooiers) te maken.

Zeker niet slecht. :okdan:
 
Hij heeft inderdaad wat weg van glorybox ja, wel mooi. Ik heb zelf de app gadget niet maar vind de drums wat hol en niet zo mooi. Arrangement vind ik wel lekker, totdattie versneld, toch smaak denk ik, want sommige vinden juist de vernelling mooi. Vind hem al met al tot 2:25 goed gelukt, daarna wordt het wat mij betreft een ander nummer. Na 3:10 vind ik weer lekker :P
 
Zo wat een reacties al, dank daarvoor :halleluja

Zeker bij 2:26 waar het in dubbel tempo verder gaat, vond ik het niet meer zo relaxed. Maar misschien puur mijn smaak he?

:)

De "versnelling" op 2:26 vindd ik ook mooi bedacht. En die mag van mij eigenlijk al veel eerder komen. Dan wordt het olangzame gewoon een intro. Vanaf die versnelling begint voor mij de track eigenlijk pas goed. Ik denk dat je daar voldoende in kunt variëren om een track omheen te bouwen.

Het lijk inderdaad een kwestie van smaak of je de versnelling mooi vind of niet. Ik vind het zelf wel gaaf eigenlijk. Ik denk dat ik het advies van de Dr. hier ga volgen. Een langzamen (ingekorte) intro, dan het snelle gedeelte dat wel wat langer mag en dan afsluiten met een langzame outro.

Heeft een beetje weg van Portishead's Glory Box (down beat/triphop) in het begin (qua stijl en sommige dingetjes) tenzame met wat jaren 80 invloeden, de tempo boost is meer een productie die op een oude Cafe Del Mar had kunnen staan.

Ik ga er bijna van blozen, ik weet, je zegt dat het er wat van weg heeft maar dat is al heel wat 8)

Ik heb zelf de app gadget niet maar vind de drums wat hol en niet zo mooi.

Daar heb je wel gelijk in, ik ga eens kijken of daar wat aan te doen valt. Wellicht tips hiervoor? Is er wat aan te doen met effecten of gewoon andere drums gebruiken?
 
Smaakvolle muziek. Ben het eens met de kritiek op met name de drums. Die maakt dat het nummer als snel wat goedkoop klinkt, dus daar valt nog veel te winnen! Misschien moet je die versnelling ook wat subtieler inbrengen (met percussie of zoiets) en ook het terugkomen in het oude tempo kan beter via een wat langere overgang. Minimalistisch werken met één app heeft natuurlijk z'n charme, maar moet niet ten koste gaan van je muzikale mogelijkheden. (Wat klink ik weer :geslaagd:...)
 
Het lijkt inderdaad een kwestie van smaak of je de versnelling mooi vind of niet. Ik vind het zelf wel gaaf eigenlijk. Ik denk dat ik het advies van de Dr. hier ga volgen. Een langzamen (ingekorte) intro, dan het snelle gedeelte dat wel wat langer mag en dan afsluiten met een langzame outro.

Precies dit ja! doen :)
 
De synergie tussen drum en de rest van de track verdient misschien nog wat aandacht maar vind het verder heerlijk relaxed klinken. Hulde.
Hoewel nummers kaal vaak prachtig klinken, zouden hier en daar wat subtiele orkestrale toevoegingen niet misstaan. Maar is natuurlijk een kwestie van smaak.
 
Smaakvolle muziek. Ben het eens met de kritiek op met name de drums. Die maakt dat het nummer als snel wat goedkoop klinkt, dus daar valt nog veel te winnen! Misschien moet je die versnelling ook wat subtieler inbrengen (met percussie of zoiets) en ook het terugkomen in het oude tempo kan beter via een wat langere overgang. Minimalistisch werken met één app heeft natuurlijk z'n charme, maar moet niet ten koste gaan van je muzikale mogelijkheden. (Wat klink ik weer :geslaagd:...)

Allereerst bedankt voor je reactie :halleluja Aan de drums en de overgangen ga ik zeker werken. Percussie is een goede tip. Ik denk dat ik daarvoor drumjam maar weer eens uit de kast ga halen.

Wat je zegt over het werken met één app vind ik wel interessant. Ik merk zelf vaak dat wanneer ik minder mogelijkheden heb, ik ook creatiever wordt. Wanneer ik met deze track 10% uit Gadget heb gehaald is het denk ik veel. Ben er pas enkele weken mee aan de slag en ontdek elke dag wel nieuwe mogelijkheden.


De synergie tussen drum en de rest van de track verdient misschien nog wat aandacht maar vind het verder heerlijk relaxed klinken. Hulde.
Hoewel nummers kaal vaak prachtig klinken, zouden hier en daar wat subtiele orkestrale toevoegingen niet misstaan. Maar is natuurlijk een kwestie van smaak.

Bedankt voor je reactie! Ik ga eens goed sleutelen aan de drums, wat meer variatie mag denk ik ook wel.
 
Back
Top