Nieuwe Track: Dr. Rinkel - Parnaíba

Dr. Rinkel

Dr. Rinkel
Lid sinds
27 Maart 2012
Berichten
326
Beste Luisteraars,

Zojuist een nieuwe track afgerond. Heb er best lang over gedaan voor mijn doen (een paar dagen) en ben er eigenlijk nog niet helemaal tevreden over. Het is dan ook niet echt mij genre. Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze track vinden en hoop dat jullie nog goeie tips etc. hebben om mijn muziek naar een hoger niveau te tillen.



Bedankt voor het luisteren en ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Peace,

Dr. Rinkel
 
niet tevreden over ? Ik wel hoor, ik vond het een heel mooi nummertje, lekker chill..

Maar er zullen er hier vast wel een paar zijn die je muziek nog kunnen verbeteren, succes ermee !! ;)
 
ik vind hem ook erg lekker, alleen klint het wel wat erg distorted, en soms alsof het geluid uit een buis komt. Als je stereo imagers gebruikt zou ik die uitzetten en niet te veel compressen

Maar wel een lekekr plaatje:mega:
 
ik vind hem ook erg lekker, alleen klint het wel wat erg distorted, en soms alsof het geluid uit een buis komt. Als je stereo imagers gebruikt zou ik die uitzetten en niet te veel compressen

Maar wel een lekekr plaatje:mega:

Bedankt voor je reactie! Niet te veel compressen dat ga ik eens doen. Wat bedoel je met "alsof het geluid uit een buis komt" ?
 
De sound in het begin lijkt wel aardig te clippen idd, dat vind ik wat minder mooi. Het sfeertje is wel oké. Ik mis wel een echte baslijn om het qua mix een beetje in evenwicht te houden.

De crash vlak voor de 'climax' is wat hard en detoneert qua sound ook wel een beetje met de rest van de sounds. Percussie zou je nog wat kunnen uitbreiden.

En misschien is het ook wel een idee om de synths melodisch mee te laten bewegen met de progressie van de pads? Maar al met al niet verkeerd hoor!
 
De sound in het begin lijkt wel aardig te clippen idd, dat vind ik wat minder mooi. Het sfeertje is wel oké. Ik mis wel een echte baslijn om het qua mix een beetje in evenwicht te houden.

De crash vlak voor de 'climax' is wat hard en detoneert qua sound ook wel een beetje met de rest van de sounds. Percussie zou je nog wat kunnen uitbreiden.

En misschien is het ook wel een idee om de synths melodisch mee te laten bewegen met de progressie van de pads? Maar al met al niet verkeerd hoor!

Dit. Een baslijn kan hier wonderen doen.
 
Ik had hem in de wolk al even gehoord van de week. Gewoon een lekkere track waarin niet teveel opvallends gebeurt. En dat hoeft ook helemaal niet.

Op 2:08 komt het loopje uit je intro terug. Misschien kun je vanaf hier gaan variëren met het ritme in dit loopje. Je kunt er ook voor kiezen om dit loopje mee te laten gaan in de melodielijn. Lijkt me een mooi daarvoor.

Je track bestaat eigenlijk uit vier akkoorden die in dezelfde volgorde en tijdsduur worden gespeeld gedurende het gehele nummer. Je zou nog kunnen overwegen om het eerste of vierde akkoord 8 maten door te laten gaan ergens in het begin of aan het eind van een break. Of de pads er even helemaal uit. Iets meer spanning dus.
 
Ik ging er eens lekker voor zitten. Een nieuwe track van de Dr. verdiend toch wel je aandacht.

Vind er eigenlijk niks van. Qua productie is ie, minus het clippen in het begin, prima maar het soort muziek ligt me helemaal niet.. Ken het al, heb het al gehoord.

Zet snel maar wat van je oudere werk aan! ;)
 
Bedankt voor de reacties. Het ontbreekt em inderdaad aan een bassline. En ja, dit is ook echt niet mijn stijl, zal snel wat anders online zetten. Ben alweer bezig en heb er nig een paar op de planken liggen die volgens mij wel potentie hebben.
 
Back
Top