dio - tijdmachine (behind the "scenes")

Weer zo'n voorbeeld van een plagiaat zaak in wording. een sample knippen uit een bekende popplaat, en een over bekende plaat qua drums samplen en op pitchen. lekker handig hits scoren, met al dat "lenen"

Om welke bekende popplaat zou dat in dit geval dan moeten gaan?
 
Wat een k*t muziek...
Gast noemt zichzelf een producer maar hij gebruikt FL dan ben je wat mij betreft geen producer hoe grof dat klinkt..
Echte producers gebruiken in mijn ogen Cubase/Ableton of dergelijk, geen wannabe producing tools ala FL/MAGIX

De drums zijn gejat, het orgeltje is gejat..

De gast kan redelijk rappen, maar het is in mijn ogen gewoon echte kut muziek!(nou luister ik meer naar 60s 70s 80s)

errrrrrrrrrrrrrrrrr.. okee
 
ik vind het (ja als piepkraak liefhebber) een leuk nummer het klinkt fris en het is inderdaad niet van die superirritante quasi gangsterrap shitzooi.
 
@R-ond:

Nou ja, hits scoren, das tegenwoordig een ander begrip dan vroeger. Maar inderdaad, zonder te "lenen" heb ik tussen de 6 en 8 landelijke releases per maand, dus zonder "lenen" kan t ook.

egt waar6/a8 permaand singles whooo nderstalig/ofiets swingenders
.linkies?
:okdan:
 
http://www.strictlymusic.nl/.

ffe gekeken ..op je site maar goed bezig ..denk datje der zelf niet warm/ koud van wordt ...vanje skihut/ junp voor kids cd.s hehe

daar gaat geld in om ..fast en easy
niemand die toeter[waterscooter] lamm is en zich afvraagd of de skihut hit waardie op staat te junpen ...wel goed gesampled is ,...

lkkr hoekie voor scoren iig
:okdan:
zo kant ook

enuh om ontopic te blijve je gebruikt toch geen fruity loops he
das voor de wanna bee producers heheh
:engel::D
 
hahahahaha, laat ik t zo zeggen: Ik maak muziek voor later op de avond (na 10 bier ofzo...). Veel Nederlandstalig, wat dance, en wat pop dingen.

Nee, ff serieus. Als je iets wilt bereiken in de muziek industrie zul je heel veel moeten produceren, en das niet altijd je persoonlijke smaak.

Enne, nee, geen fruityloops, en binnenkort ook geen cubase meer. Steinberg komt er hier niet meer in!
 
Om welke bekende popplaat zou dat in dit geval dan moeten gaan?

dat vraag ik me dus ook nog steeds af, had verwacht dat de SF leden hier dat wel zouden weten..

en wat betreft het wel of niet jatten van samples.. tja. op de manier van Dio vind ik het leuk gedaan, dat jatwerk van tiesto vind ik nix.

overigens jat daft punk ook als n kraai. en om over prodigy maar niet te spreken.

daft punk:


prodigy:


overigens zijn dit remakes, om te kijken hoe ze het gedaan zouden kunnen hebben.. vooral die van de prodigy (voodoo people) is erg aan te raden, zie je hoe meesterlijk sampling kan zijn..



Sean deason - Psykofuk (scroll naar rond de 2 minuten) VS Tiesto - Traffic (scroll naar rond de 2 minuten):


En iedereen kent het verhaal van Timbaland wel:



TL;DR
Sampling kan een tool zijn om creatief te zijn, en iets nieuws te creeren.. maar kan dus ook gewoon heel lame gebruikt worden..
 
Ik dacht dat Dio metal was!? :D

Is het ook trouwens!
Er is maar 1 echte Dio en dat is Ronnie James :halleluja
(Rainbow-Black Sabbath-Dio etc.)

Iemand die een beetje rapt en zich Dio noemt, mogen ze van mij hetzelfde mee doen als waar Ronnie James vaak over zingt............kies maar wat :doei:

P.S. Tot enkele jaren geleden nam Ronnie natuurlijk nog gewoon op op 24ch taperecorders :W
 
Wat een k*t muziek...
Gast noemt zichzelf een producer maar hij gebruikt FL dan ben je wat mij betreft geen producer hoe grof dat klinkt..
Echte producers gebruiken in mijn ogen Cubase/Ableton of dergelijk, geen wannabe producing tools ala FL/MAGIX

Ga jij eens even je mond spoelen. Zeg geen dingen als je niet weet waar je het over hebt.

Als FL wannabe producing is, vertel dan eerst even wat FL niet kan en Cubase/Ableton wel?:)

MAGIX is met al deze programma's niet te vergelijken, dát is op de enthousiaste hobby niet-al-te-ervaren gebruiker gericht, en prima voor dien.

Misschien bruikbaar voor jou, dan zit je ook niet vast aan de ingebouwde keyboard ritmes..

Waar het op neerkomt: met elk programma kun je kud- en goede muziek maken, zolang het programma redelijk wat functionaliteit heeft.
 
Waar het op neerkomt: met elk programma kun je kud- en goede muziek maken, zolang het programma redelijk wat functionaliteit heeft.

kud...?

Vroeger (ja, ik ben oud!) kon je nog gewoon muziek maken zonder programma's. Nu nog trouwens!

Het gaat er niet om waarmee je het maakt, maar wat het resultaat is......
 
kud...?

Vroeger (ja, ik ben oud!) kon je nog gewoon muziek maken zonder programma's. Nu nog trouwens!

Het gaat er niet om waarmee je het maakt, maar wat het resultaat is......

En ook het gewoon werken met een hardware sequencer blijft leuk om mee te jammen ;)

Resultaat is inderdaad het allerbelangrijkste. Maar ik richtte mijn post daarnet ook vooral tegen Bradley.
 
Die sample komt uit een nummer dat pas nog een hit was, zon rocknummer, ik zit er al een paar dagen over na te denken maar ik kom er niet uit terwijl als ik dat stukkie hoor het bijna mee zit te zingen. :S
 
Ik dacht dat Dio metal was!? :D

Is het ook trouwens!
Er is maar 1 echte Dio en dat is Ronnie James :halleluja
(Rainbow-Black Sabbath-Dio etc.)

Iemand die een beetje rapt en zich Dio noemt, mogen ze van mij hetzelfde mee doen als waar Ronnie James vaak over zingt............kies maar wat :doei:

Err.. Naked in the Rain? :?
 
En we hebben een winnaar :D
 
:eureka:

Ik heb zo'n idee dat het deze is:

[Youtube filmpje Caesars - Jerk It Out]

Yes, dat is um inderdaad, had t mn pa nog gevraagd die luistert naar jaren 70 muziek, dacht dat het daaruit kwam.. maar een sample uit een nummer jatten wat nog zo jong is, daar krijg ik wel n heel ander gevoel bij.

maar EklyptikMonk, you have won 1 free internets!! thnx 4 demystifying this conundrum!!
 
Mensen.. wat maken sommigen onder ons zich toch druk om jatwerk...

Zonder samples.. zou de hele muziekwereld nooit zo groot en belangrijk zijn als nu.. Iedereen wordt geinspireerd door andere muziek, meestal door de wat oudere muziek.. De nieuwe muzikant had vroeger een idool.. en gebruikt die later zelf als inspiratiebron..

Of je daar nu samples van neemt.. of dat je iets soortgelijks maar net ff anders zelf inspeelt.. hoe dan ook, het is veelal op basis van iets wat al bestond..

Het gaat mij simpelweg om de output.. Wat doe je ermee.. en wat is het eindresultaat.. Met welke gear.. door welk figuur.. en hoeveel het lijkt op het origineel dondert me niets.. Als het eindresultaat de moeite waard is om te luisteren en door veel mensen gewaardeerd wordt, dan moet de rest niet zeiken, dat zie ik dan namelijk meer als jaloezie (het waarom heb ik dat niet bedacht gevoel.. ;))
 
Back
Top