dio - tijdmachine (behind the "scenes")

wisefire

Ingeburgerd
Lid sinds
3 oktober 2005
Berichten
60
naast een interessante blik in hoe zo'n hitje in elkaar zit, is het voor mij ook een vraag waar die ene sample nou vandaan komt, ik herken het, maar ik kan er niet niet opkomen, en voor shazam is t net te kort.. dat orgel sampletje.. uit welk nummer komt dat nou?

http://www.diomusic.nl/2009/03/18/making-of-van-tijdmachine/#comments

ps. Ze gebruikte geen ableton live, dus behind the "scenes" is verkeerd gezegd :P

pps. ik weet dat behind the scenes eigenlijk slaat op film.. lol..
 
Weer zo'n voorbeeld van een plagiaat zaak in wording. een sample knippen uit een bekende popplaat, en een over bekende plaat qua drums samplen en op pitchen. lekker handig hits scoren, met al dat "lenen"
 
Weer zo'n voorbeeld van een plagiaat zaak in wording. een sample knippen uit een bekende popplaat, en een over bekende plaat qua drums samplen en op pitchen. lekker handig hits scoren, met al dat "lenen"

... hm,.. ik weet niet of ze een sample stelen,... maar het resultaat is er ook niet naar ... wat mij betreft rommel van de bovenste plank.
 
Wat een k*t muziek...
Gast noemt zichzelf een producer maar hij gebruikt FL dan ben je wat mij betreft geen producer hoe grof dat klinkt..
Echte producers gebruiken in mijn ogen Cubase/Ableton of dergelijk, geen wannabe producing tools ala FL/MAGIX

De drums zijn gejat, het orgeltje is gejat..

De gast kan redelijk rappen, maar het is in mijn ogen gewoon echte kut muziek!(nou luister ik meer naar 60s 70s 80s)
 
Die gast maakt met fruityloops tracks waar hij geld mee verdient.
Kunnen van jou nou niet echt zeggen dat jij dikke tracks maakt, waar je OOK nog eens geld mee vergaard, als ik jou was zou ik fruityloops eens uitproberen. Heb je tenminste eens normale drums ipv de ruksounds die je nu maakt.
 
Ik vind dat het geen donder uitmaakt waar je t mee maakt.. Als je dat met een oude goedkope casio doet of met de vetste apparatuur.. Als je het er mee maakt en het slaat aan..Doe je iets goed!
 
Pff, de helft van de hiphopscene bestaat toch uit samplen/jatten? Boeiend! Ik vind dit eindelijk eens een frisse hiphop-plaat, klinkt vet.. Heb inmiddels genoeg niggers/bitches/poppin caps in yo ass/bling zooi gehoord, dit is imho een lekker verfrissend plaatje! Album is ook prima te doen overigens.

"Echte producers gebruiken Cubase", whahaha... Echte producers gebruiken geen Tyros.
 
is toch die gast van de opposites? die producer, die nieuwste opposites klinkt wel lekker jaren 80 iig...
 
Deze plaat is overigens wel een hit geweest, vergeet dat niet! iedere cappuchion (hoe schrijf je dat??? :)) jongere met een scooter tussen de 14 en 18 jaar kent die plaat! juist daarom zouden ze wel beter moeten weten met het toegeven van het jatten van samples.
 
Ik vindt het net happy hardcore ofzo.
 
ik vind het wel geinig, die tijdmachine track....
beter dan al die andere gare nederhop.....
 
Deze plaat is overigens wel een hit geweest, vergeet dat niet! iedere cappuchion (hoe schrijf je dat??? :)) jongere met een scooter tussen de 14 en 18 jaar kent die plaat! juist daarom zouden ze wel beter moeten weten met het toegeven van het jatten van samples.

Want? Kom op man, de hele hiphopscene hangt toch aan elkaar van gejatte samples? En als je nou klakkeloos een lange sample jat en als eigen gebruikt, a la, maar dit had van zijn levensdagen nooit iemand herkend.
 
ik vind het wel geinig, die tijdmachine track....
beter dan al die andere gare nederhop.....


Ik zeg niet dat ik het slecht vindt :P Het zit nu al tien minuten in me kop dus dat hebben ze goed gedaan. :D

Zit verder helemaal niet in de nederhop dus daar moet je me niks over vragen.
 
ow jammer, ik wou net van wal steken wat jij allemaal weet van nederhop :P

Ik weet er ook niks van heur......enige wat is weet is dat ik het meestal slecht vind....
 
Weer zo'n voorbeeld van een plagiaat zaak in wording. een sample knippen uit een bekende popplaat, en een over bekende plaat qua drums samplen en op pitchen. lekker handig hits scoren, met al dat "lenen"

doe dan ook :engel:
 
Wat een k*t muziek...
Gast noemt zichzelf een producer maar hij gebruikt FL dan ben je wat mij betreft geen producer hoe grof dat klinkt..
Echte producers gebruiken in mijn ogen Cubase/Ableton of dergelijk, geen wannabe producing tools ala FL/MAGIX

De drums zijn gejat, het orgeltje is gejat..

De gast kan redelijk rappen, maar het is in mijn ogen gewoon echte kut muziek!(nou luister ik meer naar 60s 70s 80s)

je vergeet logic ..
en ast goed klinkt !
klinkt goed ...maakt niet uit waart mee gegmaakt is ..egte producers
sinds de iphione eris zalt me niks verbazen dtr staraks gewoon hits gemaakt worden in de bus /metro ..onderweg na huis
 
naast een interessante blik in hoe zo'n hitje in elkaar zit, is het voor mij ook een vraag waar die ene sample nou vandaan komt, ik herken het, maar ik kan er niet niet opkomen, en voor shazam is t net te kort.. dat orgel sampletje.. uit welk nummer komt dat nou?

http://www.diomusic.nl/2009/03/18/making-of-van-tijdmachine/#comments

ps. Ze gebruikte geen ableton live, dus behind the "scenes" is verkeerd gezegd :P

pps. ik weet dat behind the scenes eigenlijk slaat op film.. lol..

tuis gewoon ska nrtje
en ska / reaggee
roots gaan goed men met hiphop / rapping
dansbaar ook nog door de rif op de 2 /4 steeds
ska ....:okdan:

net as kubus en jawat
en vast veel meer zijn der egt wel nederhop gastjes die wel good-sounding- shit producen hoe t heet waart vandaan komt
shytttttttt
ast mar klinkt
net as acid alels istoch wel gedaan
 
@R-ond:

Nou ja, hits scoren, das tegenwoordig een ander begrip dan vroeger. Maar inderdaad, zonder te "lenen" heb ik tussen de 6 en 8 landelijke releases per maand, dus zonder "lenen" kan t ook.
 
Back
Top