Elektron

Na de factory reset ging het een aardige tijd goed, toch sloeg die later op de avond weer een keer compleet vast.
Volgens mij doe ik niets verkeerd ik laat gewoon een lege kit in om vervolgens in track 1 met een init preset een leuke patch te maken....beetje met envelopes spelen en met lfo's en een pattern neer zetten...Als ik vervolgens een half uur niets doe met de A4 omdat ik bijvoorbeeld even iets anders doe in Ableton, of omdat ik bijvoorbeeld toch echt wat moest gaaan eten en ik daarna weer verder wou met de A4...tja dan merk ik dus dat de A4 helemaal vast staat....Als of het een vsti demo is die na een halfuur zegt van ja zoek het zelf maar uit maar ik doe niets meer. geen enkele knop die nog reageerd....Wat ik ook eigenlijk al apart vond is dat bij de eerste keer opstarten van de unit hij kit 23 inlaad en na de factory reset stond die wel gewoon op kit nr 1....ik krijg een beetje het idee dat bax mij een gebruikte unit heeft opgestuurd die eventueel om dezelfde reden al een keer naar hun retour is gegaan. Ik heb er in ieder geval een slecht gevoel bij en zit er toch over te denken of het misschien niet beter is om de A4 om te ruilen vor een andere A4

Zou hem direct terug sturen... je koopt hem niet voor niks nieuw.
Zelf net een Minitaur ontvangen vandaag van hun, en nooit problemen met een bestelling gehad oid, maar nu zaten er een aantal krasjes en deukjes op de Moog... gaat direct terug, kan je hem net zo goed 2e hands kopen. Lijkt dus ook een teruggestuurd exemplaar wat dus eigenlijk een B-Stock was.
 
@axn hij gaat aanstaande maandag retour naar Bax want ik had vandaag wederom 3 vastlopers
 
OVERIGENS als je de keys versie wil gaan halen bij Bax zou ik sowieso de standaard erbij bestellen!


1 x Elektron Analog Keys analoge synthesizer € 1699,00
1 x Innox INA ONE keyboard/piano enkele X-standaard € 16,95
Nu als combinatie voor € 1680,00 !

Oftewel:
Zonder standaard: 1699,-
MET standaard: 1680,-

:D
 
Ik heb mijn geld terug laten storten.....het is waarschijnlijk gewoon domme pech dat ik een slechte unit heb ontvangen maar zeker weten doe ik dat niet dus mijn vertrouwen in de Elektron was voor mij persoonlijk gewoon weg.....Het zal verder vast een kwalitatief goed product zijn, maar zie het als een auto als je daar constant mee bij de garage staat ga je ook eens naar een ander merk kijken terwijl een ander misschien wel 200.000 km probleemloos rijd...
Bax heeft het verders wel netjes afgehandeld en mijn geld stond vlot weer op mijn rekening, ook hebben ze mij inzage gegeven in de voorraad mutaties zodat ik kon zien dat ik geen b-stock van hun heb ontvangen...dat ze die moeite alleen al doen verteld mij dan weer dat ze toch wel serieus met hun klanten omgaan en het belletje van de aftersales meneer vond ik prettig...het is immers toch een hoop geld wat je voor een synth moet betalen...
Dus verder geen slecht woord over Bax het is allemaal netjes afgehandeld en ook geen slecht woord over Elektron zal vast een kwalitatief goeie bak zijn waar ik gewoon veel pech mee heb gehad...
Verder ga ik nog eens rustig nadenken wat ik nu wil en in mijn vakantie ga ik naar een winkel toe zodat de synth naast mij op de pasagiersstoel mee naar huis kan worden vervoerd(en niet door een onvoorzichtige postbode)...Welke synth dat gaat worden zie ik dan wel en misschien toch wel weer een Elektron...maar goed dat ga ik allemaal nog wel zien over een aantal weken
 
Individuele outs, de Elektron Joystick, makkelijke transpose-knoppen, iets meer bass, leds boven de toetsen om te zien welke noten spelen en de jog-dial voor het kiezen van programs.
 
Ze claimen ook dat hij 'warmer' klinkt..
Vind het echt een hele dikke vette synth.. Maar heb helaas nog niet veel tijd gehad om me erin te verdiepen.. Want het zijn best moeilijke bakken. Eens je weet wat en hoe denk ik echt dat de mogelijkheden eindeloos zijn daarom ga ik hem zeker behouden.

Ik zocht nog een analoge poly en bij een aanbieding voor 800eur 2dehands kon ik het zeker niet laten vandaar. :-)
 
Weet iemand trouwens hoe je volledig met een Init sound begint
dwz lege bank lege kit en alle parameters van alle voices op 0. Deze dingen hangen zo allemaal vast aan mekaar dat ik het nog niet echt gevonden heb.
Het lieft van al zou ik ook graag weten hoe je een Factory Reset doet. De vorige eigenaar heeft er in mijn ogen een echt zootje van gemaakt dat ik graag zou beginnen in het manual als je hem nieuw krijgt..
 
Factory Reset is FUNCTION inhouden bij aanzetten. Daarna derde trigger key.
Als je een Init sound wil kan je rechtsklikken op een leeg slot in de Project Manager en kies INIT NEW. Project Manager vind je onder Global.
 
Ook een vraag over de analog four die ik pas op youtube ontdekt heb, wat een gave machine!

Hij is dus polyfoon en multitimbraal inmiddels en met een drum bank... (Wat theoretisch 4x4 mono geluiden tegelijk betekent?)
Wat ik me afvraag is of het volgende kan met de 4 tracks

Op track 1 per step meerdere drumgeluiden tegelijk (tot 4 stuks)
Op track 2 mono bas
Op track 3 mono lead of poly sound
Op track 4 poly pad
 
Ook een vraag over de analog four die ik pas op youtube ontdekt heb, wat een gave machine!

Hij is dus polyfoon en multitimbraal inmiddels en met een drum bank... (Wat theoretisch 4x4 mono geluiden tegelijk betekent?)
Wat ik me afvraag is of het volgende kan met de 4 tracks

Op track 1 per step meerdere drumgeluiden tegelijk (tot 4 stuks)
Op track 2 mono bas
Op track 3 mono lead of poly sound
Op track 4 poly pad

Kan wel, alleen de poly pad mag niet tegelijk klinken met de andere geluiden, max 4 geluiden tegelijk.
 
Ik zou daar aan willen toevoegen dat door de mogelijkheid van parameter en sound locks (de mogelijkheid om op elke step in een sequence andere parameterinstellingen of zelfs een andere patch te 'triggeren') de polyfonie minder als een beperking voelt.
 
Ik heb een vraag over de Analog Keys.
De velocity waarde wordt deze in de sequencer opgenomen zoals je die op het keyboard inspeelt (velocity sensitive Keyboard)? Of is het net zoals bij de Analog Four dat de velocity van elke ingespeelde noot, standaard, op 100 wordt gezet?
 
De velocitywaarde neem de sequencer van de AK gewoon mee, het is echt een fantastische synth :halleluja
 
De velocitywaarde neem de sequencer van de AK gewoon mee, het is echt een fantastische synth :halleluja


Bedankt voor de informatie :)
Heb nog geen ervaring met de AK maar morgen :D
 
Laatst gewijzigd:
Vandaag zijn er OS updates voor de Analog Keys, Four, OS 1.11, en Analog Rythm, OS 1.02B, uitgekomen.

OS updates for the Analog series

Analog Keys and Analog Four OS 1.11
This OS features SWING settings per TRACK, better menus, MIDI improvements, better compability with certain computer configurations and more. It also squashes some bugs. For a full list of changes, see the documentation included with the update zip-file.
Get OS 1.11 in the Analog Four Downloads section.


Analog Rytm OS 1.02B
This OS features smoother file handling, pad pressure modulation in CHROMATIC mode, better compability with certain computer configurations and more. It also squashes some bugs. For a full list of changes, see the documentation included with the update zip-file.
Get OS 1.02B in the Analog Rytm Downloads section.
 
Fijn Youtube filmpje van de Analog Four (dat Roland geval is alleen als masterkeyboard...)

 
Back
Top