Stompbox power bricks

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Ik heb inmiddels voldoende adapters dat een brick misschien wel handig is
Maar ik zie ze van diverse merken, tevens is bij de een de ring+ en bij de ander de tip
Ik heb beiden nodig, zijn er ook 9v bricks waarbij je de polariteit per poort in kan stellen?
 
ik heb die powerplant van HB wel een paar keer opgeblazen al op eoa manier
vond het niet helemaal top
ik heb nu de mini, geen probleem
 
voodoo lab power plus 2 heb ik en goede ervaringen mee,geen storingen,9 tot 12 volt en 2 regelbare outputs.
Met kabels kun je de polariteit veranderen,18v en 24 v maken en de stroom verdubbelen.
:okdan:
 
Ok hoe werkt dat met die kabels? Komt er een adapter tussen? Of heb je kern en ring kabels?
 
Ik ben zeer tevreden over mijn Voodoo Lab Pedal Power 2 Plus. Hij kan ongeveer alle mogelijke pedalen van zuivere stroom voorzien. Alle outputs zijn ook geïsoleerd, wat dacht ik niet het geval is bij goedkopere modellen als de Harley Benton. Misschien merk je dit niet en dan volstaat een HB, maar dat hangt waarschijnlijk ook af van jouw netstroom en de aangesloten apparaten. Zelf heb ik de vergelijking nog niet gemaakt, maar gezien jouw audiofiele achtergrond zou ik hier toch wantrouwig tegenover staan.

In ieder geval was ik zeker niet tevreden van de VS 1 Spot (en nog zo'n ding waarvan ik de naam kwijt ben), maar dat is geloof ik een stepping transformer die sowieso niet geschikt is voor gebruik in audiotoepassing. Ergo: bakken meer ruis dan een MS20 mini, compleet onbruikbaar. Superpedalen klinken alsof ze een paar keer van de Eifeltoren gedropped zijn. Ik wist niet dat zoiets stoms als een adapter effectief verschil maakte, maar deze adapter heeft mij anders geleerd. Één voordeel: je kan de kabels ook gebruiken op de Voodoo Lab, waardoor je bv. een daisy-chain van 8 outputs kan aansluiten op 1 geïsoleerde output van de VL.
 
Die Harley Benton werkt trouwens niet lekker met m'n moog mf101 filter. Geen idee waar dat door komt verder, maar het piept nogal.
 
Back
Top