behringer eurorack pro rx1602 (V1) - DIY extra stereo output

Elektrocutie

Ingeburgerd
Lid sinds
31 december 2019
Berichten
78
Locatie
Belgie
Hi all, even een DIY tip voor de behringer eurorack pro rx1602 gebruikers :)

Aangezien mijn ESI Planet 22x Dante interface maar 1 stereo output heeft was ik aan het kijken voor een snelle oplossing om het geluid op te splitsen naar

1: mijn powered monitors
2: mijn studio "geluidshub" (lees een Rodec MX240) waar ook de output van mijn DJ set en enkele computers op uitkomen en vandaar naar een vaste sub / top opstelling gaan.

op een manier waarbij ik ook voor de afzonderlijke uitgangen het volume kon regelen. Reden hiervoor is omdat ik gewoon graag mijn producing setup puur op mijn monitors heb, tot nu toe ging dat over mijn Rodec en moest ik alle andere inputs afzetten wat soms lastig was als er op de achtergrond nog iets anders op stond (teams, nieuws, ....)

Ik had nog een oude behringer eurorack pro rx1602 liggen die ik niet gebruikte maar de send / monitor op die dingen is mono, niet ideaal dus. Nu heeft de rx1602 stiekem nog wel een 2de stereo uitgang .... de headphones :) Ik zou dus gewoon vooraan een jack kunnen insteken en opgelost. Nu heb ik misschien een licht autistisch trekje maar alle aansluitingen op dat ding zitten achteraan, alle kabels in het rack zitten achteraan dus moest het hier ook achteraan!

Klein DIY projectje dus, de headphone uitput aftakken en naar achter leiden. Helemaal niet zo moeilijk na wat uitmeten :)

Als je naar de jack aansluiting kijkt zit bovenaan de TIP (L) , aan de linkse kant de RING (R) en rechts onderaan de SLEEVE (GR) aansluiting.

20230129_105819.jpg
20230129_105822.jpg
20230129_105824.jpg


Dan was het eenvoudig een extra connector plaatsen rechts achteraan en in de juiste volgorde vast solderen:

20230129_112340.jpg
20230129_112344.jpg


En voilla, een perfect regelbare extra stereo achteraan :) Als je bij volume sectie de knop "to phones" aanzet kan je zelfs nog per kanaal met de monitor regeling de uitgang naar die stereo afstellen.


Ik kan dus nu zonder problemen het uitgangsniveau naar mijn 2 doelen afzonderlijk afstellen. Perfect voor wat ik nodig had, en het kostte me niets want de Eurorack en de jack socket had ik toch nog liggen.

Misschien hebben jullie er ook iets aan :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top