de bassdrum komt origineel uit de MC-307, is in n wave-editor wat omhooggepitched en langer gemaakt door time stretching voor lekkere boooom , daarna terug in de sampler gepleurd
Om effe een ouwe koe uit de sloot te halen, ik hoorde net de orginel versie (dus niet de radio/video edit) en daar hoor je superduidelijk dat het grootste werk door de side-chaining wordt gedaan van de compressor... Ga daar maar is mee experimenteren and you'll see what i mean...
wat deze plaat trouwens zo effectief maakt: in de mix wordt een DJ-truuk toegepast, nl het wegfilteren van hoog en laag en het boosten van het midden...... dat kan je dan vet hard laten knallen, werkt heel effectief want het menselijk gehoor is heel erg gevoelig voor het midden-gebied, en dan ineens weer de rest erbij knallen.....
NO WAY , dit is 100% zeker de acces virus C ... ergens in bank D in de 50 meen ik zit een patch Monzana of iets dergelijks genaamd, dat is zonder twijfel de bennassy sound. Verders zware side chain compressie op de bassline toegepast ! Instant benny benassy tunes!
vind die van pjotr g er verrekte dicht bij komen netjes hoor
het is in principe met heel veel synths na te doen dus , maar de ene heeft dan net eigenschappen
die een andere weer net niet heeft hehe
Op mijn An1x als ik een simpele zaagtand neem en de feedback opendraai (welke synths hebben dat eigenlijk nog meer?) ben ik al halverwege. Klein beetje resonance, fingered portamento (zodat je alleen portamento krijg bij overlappend gespeelde noten).
Tikkie galm en hoge highpass op de ene scene en geen galm en geen highpass op de andere scene en met het modwheel morphen...instant satisfaction.
Eventueel naar smak met een noth filter oid opleuken of opwarmen met wat amp effects oid in de effecten sectie van de An1x.
Ik zal binnenkort 's een mp3tje plaatsen...kan iemand mij dan ff de noten geven die ik moet spelen? (in .mid formaat)
Nou, nu we toch nog eens gaan proberen smijt ik mijn Behringer REV 2496 even op een monogestemde discovery 2 VST, op de master een aantal finalizer plugs voorafgegaan door een UAD LA2A , aparte UAD 1176 op de discovery, en een spoor of 3 percussie + kick waarvan de kleine cymbal en de clap echt voor liters door de reverb stromen.
De reverb als send komt door voor de compressor op de master. ook beetje sidechaining tussen baslijn en kick , voor low pass heb ik de camelphat gebruikt, daar ook de tube + exciter overdrive van.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.