[909 Day] Gabber Workout

Nightstorm

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2002
Berichten
1.814
Locatie
Alkmaar
Eigenlijk liggen m'n gabberdagen allang achter me. Maar een paar jaar geleden heb ik een jongensdroom waargemaakt en een prachtige TR-909 gekocht. Sinds een paar weken heb ik ook weer een grappige budgetmixer staan, dus kon ik het niet laten om eens op de klassieke manier gabberbeats te maken: door lekker die gainknop open te draaien :D

909 Day is een mooie gelegenheid om het resultaat te delen. Wat je in deze gabber workout hoort is allemaal gesequenced op de 909. Ik heb in zowel bank I en II (bijna) alle patterns benut en een track gemaakt. Daarna heb ik de 909 gesynchroniseerd met Ableton, de direct outs in de inputs van m'n audio interface gestopt en alle sporen apart opgenomen. Daarop heb ik track I en II aan elkaar geplakt, een aantal stille stukken geknipt (voor de noisefloor), klein beetje panning en limiter eroverheen en dat was het.

Niet perfect, wel lekker levendig en hectisch, the way I like it. Enjoy! Of niet hehe :duivels:
 

Attachments

  • 909 Day Gabber Workout.mp3
    5,6 MB
Ik vind het alsof ik in 1991 aan gekomen was. Erg cool. Volgend jaar weer met een @juno2 en een virgin die zingt over konijntjes die hoppen. ;)
 
Lekker gabberen met 909 bassdrum, hi-hat, klap, toms en misschien de snare wat harder,
goed variabel en geen klachten voor de opnamen.
Verder... Gabber-Hakken dan maar!! :okdan: 8)

20230727070953272836.png
 
Nice, nu ik afgelopen week officieel ben afgestudeerd (hbo deeltijd) ga ik maar weer eens kijken of ik m'n 9090 af kan maken. Een paar parameters werken nog niet lekker.
 
Back
Top