Bassline Benni benassi (Satisfaction)

nee, wat dat betreft heeft een 303 een heel ander karakter, dat kun je dan weer wel horen :)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door endonyx
de kick klinkt in ieder geval maar slapjes vind ik ,
waarschijnlijk doordat die de compression zo heeft
ingesteld om die bassline zo op te laten komen denk .....

Ik vind het super klinken die compressie, vooral ook de hihats zuigen enorm :D
 
belangrijk detail is de galm voor de compressie
je hoort namelijk in het highpass stuk duidelijk de galm, en op het moment dat het laag en de kick erbij komt lijkt ie (maar is ie niet helemaal) verdwenen.

qua apparatuur lijkt me dit een typisch gevalltje van een softsynth. ik zie zo voor me hoe je dit met bijvoorbeeld logic audio en die standaard analoge softsynth zonder al te veel moeite voor elkaar zou krijgen... ik kan me niet voorstelen dat het met bijv. een ms20 gemaakt is...
 
Origineel geplaatst door kymo
In mijn access virus indigo zit een patch Nr.111"pitchsaw<---"
Lijkt sterk ophet bovengenoemde
de patch komt uit de manual schliess soundset 2001
http://www.access-music.de/downloads.php4?product=virusb:geslaagd:

Om mezelf nog ff te citeren : Dit patch geluid + compressie en dubbel octaaf spelen etc.
lijkt mij "het" geluid.:geslaagd:
Als bij deze patch aan de pitch wheel draaid, draai je feitelijk aan de dry/wet knop van de galm.


>:|
 
JP8000..

 
als iedereen het nu met zn eigen synth namaakt dan kunnen we een contest houden :)
met mijn pulse klinkt het beter moet ik zeggen, geen demo, geen zin om op te nemen.
 
Pfff heb het nummer net pas voor het eerst gehoord en is dus helemaal platgecompressed........
Wel lekker maar ja zo zie je maar weer eenvoud kan heel leuk zijn!
Maar die hoempff waar jullie het over hebben bij die Bassdrum is die Bassdrum niet gelayerd met een 808 en dan wreed door de compressor gehaald ?
Ik bedoel als je van een 808 de attack weghaald en je niet de tick maar alleen de oempf hebt en je dubbelt die met een andere Bassdrum die al gecompressed is en je gaat dan weer door een Comp dan denk ik dat je ook al een eind komt (oh ja en sidechainen hebben ze denk ik ook wel gedaan...)
 
Origineel geplaatst door Kevin
Ik bedoel als je van een 808 de attack weghaald en je niet de tick maar alleen de oempf hebt en je dubbelt die met een andere Bassdrum die al gecompressed is en je gaat dan weer door een Comp dan denk ik dat je ook al een eind komt (oh ja en sidechainen hebben ze denk ik ook wel gedaan...) [/B]

de hoempf kick vind ik erg op zijn plaats in het geheel, lekker relaxed. idd kan best (deels) uit een 808 komen?
weet niet sidechainen echt is gebruikt, diepe compressie is alleen hoorbaar met de bassdrum samen, dus het geheel door 1 compressor kan ook gewoon denk ik. :)

Origineel geplaatst door Bass
JP8000..

ook aanzetje met de virus, heel vlug, sorry voor de timing van de nootjes maar was andere dingen aan het doen vanmiddag :D als ik tijd heb zal ik de pulse eens misbruiken , die kan het beter.:engel:

valt me trouwens op dat de benassi bassline toch vele malen vetter is dan de voorbeelden van jp8000 of virus. (van virus weet ik dat niet voldoende aandacht aan programmeren is besteed)

 
Hahhha. Dacht dus al een hele tijd dat deze thread over een heel ander nummer ging.Dacht al die bass is zeker super.Blijkt het over dat nummer te gaan met die mooie dames.

Sorry...
 
Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Wie weet is 't wel gewoon uit een soft-synth..

klinkt als een uitdaging!!

dus ik ben even met reason aan de slag gegaan;

hoort u zelf!
:dj:

reason kan het ook
 
Laatst gewijzigd:
Nou hier kom ik dan met de Nord Rack 2. De portamento tijd is misschien niet optimaal. Het gaat om de bassline, de kick en clap heb ik niet geprobeerd te imiteren, die zitten er gewoon ter vergelijk.

Ik heb trouwens geen compressor. Pompen van de bassline is gedaan met de volume controller
 

Attachments

  • fakebenny.mp3
    554,7 KB · Bekeken: 56
Origineel geplaatst door Pjotr G
Nou hier kom ik dan met de Nord Rack 2. De portamento tijd is misschien niet optimaal. Het gaat om de bassline, de kick en clap heb ik niet geprobeerd te imiteren, die zitten er gewoon ter vergelijk.

Ik heb trouwens geen compressor. Pompen van de bassline is gedaan met de volume controller


wow, deze is veel overtuigender vind ik. Maar toch niet helemaal hehe!
 
Origineel geplaatst door Arv
wow, deze is veel overtuigender vind ik. Maar toch niet helemaal hehe!

IDD, Pjotr komt er wat beter bij in de buurt, moek toevegen. Well done
 
idd, komt qua geluid dicht in de buurt. (dat van pjotr G)

welke synth of samples voor bassdrum gebruikt? ;)


greetz

cloudy
 
Back
Top