Oxygene strings

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nu ik hem in een ander pakket heb afgemixed, blijft het hetzelfde klinken, dus denk ik dat mijn orgel wel stereo uitgangen heeft, maar niet echt een stereobeeld weergeeft.
 
En ja, mijn HE8 is absoluut niet stereo ondanks zijn uitgangen van L en R. Maar geeft niet, geeft een mooi geluid met beide Phasers.
 
En nog een sessiestuk van vanmiddag, opgenomen met al mijn instrumenten. Met de titel On The Run.

https://soundcloud.com/phochos/phochos-ontherun
 
Al zou jouw orgel helemaal mono zijn, met 2 phasers die niet gesynct zijn zou je toch een stereo-effect moeten krijgen.

Ik heb de samples nog niet kunnen beluisteren.
 
En nog een sessiestuk van vanmiddag, opgenomen met al mijn instrumenten. Met de titel On The Run.

https://soundcloud.com/phochos/phochos-ontherun

dat hele stuk is mono, bovendien lijken die strings niet op die van Jarre. de phasing is te snel
je moet het gephasede signaal links pannen en rechts een delay van 500 ms
 
dat hele stuk is mono, bovendien lijken die strings niet op die van Jarre. de phasing is te snel
je moet het gephasede signaal links pannen en rechts een delay van 500 ms

Ik kan hem niet langzamer laten lopen of ik moet het voltage nog meer verlagen. Maar inderdaad is de phasing te snel tov Jarre. Maar geeft niet, is verder een mooi geluid zo.
 
ja maar alles is mono, hoe komt dat dan?
deze muziek is juist mooi als het breed is
 
ja maar alles is mono, hoe komt dat dan?
deze muziek is juist mooi als het breed is

Dat weet ik niet want alles staat gepanned op de mixer en is in het stereobeeld als ik alles opneem. Wellicht zijn de sequencerprogramma's op mijn computer niet goed, zal wel eens kijken of ik er eentje kan vinden die het goed in het stereobeeld zet.
 
je sequencer heeft toch niets met stereo of mono te maken?

is het wel stereo als je afluistert met opnemen?
 
je sequencer heeft toch niets met stereo of mono te maken?

is het wel stereo als je afluistert met opnemen?

Ja, is stereo bij afluisteren. Maar denk dat bij de eindmix het stereobeeld veranderd in de programma's die ik gebruik. Zal vandaag eens kijken, want ik ga toch beginnen met het album Micro Macro - The Sequel op te nemen.
 
dan klopt er iets niet iets wordt niet opeens mono
 
De behringer phaser is een digitaal bakkie he ;)
Dus dan werkt dat truukje niet met een lagere voedingspanning.
Maar je kunt het proberen , misschien brokkelt het geluid op een mooie manier af.
En heeeel misschien is de oscillator voor de zweep wel analoog opgebouwd.

Is toch gewoon een EHX clone, geen DSP digitaal effect, simpel boerekool analoog net als een hoop andere Behringer effecten (VD400 vintage delay = DM2 ripoff, die Vintage Time Machine , Chorus en Distortion etc.)

Mooie tracks hoor phooch! Ik zou ook even kijken voor een analoog (of digitaal maakt het uit)delaytje word je muziek nog spacier van

behringer_vd400b_2.jpg


Kost iets van 19 euro ofzo :koffie:

Staat er niet ergens een instelling naar mono ofzo of een pan knop in je tracks moet je naar links en rechts zetten kan zoveel zijn...ff experimenteren kan niet al te moeilijk zijn!
 
Idd de rate is te snel om de "oxygene/equinoxe strings" te benaderen. Maar als je zegt dat de phaser al op de laagste snelheid staat, denk ik dat er iets niet klopt met de phaser. Heb net een vergelijkende test op YT bekeken, tussen EHX smallstone en Behringer vintage phaser met strings en de snelheid is identiek.
Normaal moet uw behringer phaser dezelfde snelheden hebben als EHX.

 
Ik heb het orgel nu aan aparte ingangen van de mixer gezet en nu hoor je duidelijk dat het geluid van de ene speaker naar de andere gaat. Ben momenteel bezig met het opnemen van het eerste nummer van Micro Macro, wellicht dat ik hem tegen de avond al op synthforum kan plaatsen.
 
Idd de rate is te snel om de "oxygene/equinoxe strings" te benaderen. Maar als je zegt dat de phaser al op de laagste snelheid staat, denk ik dat er iets niet klopt met de phaser.
Maar hij gebruikt 2 phasers. Als die niet synchroon lopen (wat je idd nooit zal lukken) dan kan het dus zijn dat ze zo van elkaar zijn verschoven dat je sweep 2x zo snel lijkt te gaan. (Als het stereo was zou je dat meteen horen doordat je afwisselend een sweep links en dan weer rechts zou horen).
 
En ik merk weer dat mijn stereobeeld in de track die ik op Discovering heb geplaatst geheel is verdwenen, terwijl hij wel op de ruwe versie is gebleven. Dus ligt het echt aan de sequencer programma's waarop ik de muziek master. Ik word hier echt niet goed van.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top