Get Down - Gene Chandler (Remix)

Hinn

Ingeburgerd
Lid sinds
7 september 2012
Berichten
32
Locatie
Laren NH
Dag vrienden,

Ik heb gister een Remix gemaakt, als jullie zouden willen luisteren en zeggen wat jullie ervan vinden, heel graag.

Danke Danke!

http://soundcloud.com/hinn/get-down
 


leuk, complete track gepitched, kick en hihat patroonje erover en en wat DJ effects.
jammer dat je geen betere versie van de orginele track hebt wat hij vervormd wat af en toe.
 
Klinkt leuk, maar er mag wel iets meer gebeuren in die track. Filtertje erin, wat meer knip en sample werk ?
 
Hij blijft "oud" klinken.
Ik heb ook niet het idee dat ik naar een remix aan het lusiteren ben.
Het zou in die tijd gemaakt kunnen zijn is mijn inschatting.

Paul
 
Klinkt leuk.. kan zo op zo'n Playboy Mansion cd...
Stijltje is verder wel wat gedateerd vind ik.. en ik vind het origineel een flauwe plaat..

Ik luister dan liever naar jouw versie.. past wel in een strandtent setting..
 
Lekkere track!! helemaal mijn muziekje. :) en gemaakt met respect voor het origineel.

t Had misschien wat speelser gemogen.. meer filter edit dingetjes zoals rond 1:40.. maar 'k trek die re-makes vol met glitches en stutter gedoe erg slecht.. ;)
Einde kwam wat abrupt maar verder toffe mix :okdan:
 
Hij blijft "oud" klinken.
Ik heb ook niet het idee dat ik naar een remix aan het lusiteren ben.
Het zou in die tijd gemaakt kunnen zijn is mijn inschatting.

Paul

Shit ik zie nu pas dat ik naar de verkeerde mix heb zitten luisteren.
Daarom ook mijn opmerking

Het was gewoon de mix uit die tijd.
Ik was blijkbaar nog niet helemaal wakker vanmorgen.

Sorry

Paul
 
tja een beat onder een bestaande plaat zetten is niet echt een remix... in ableton is dat 2 wavjes syncen
 
tja een beat onder een bestaande plaat zetten is niet echt een remix... in ableton is dat 2 wavjes syncen
Bass dat mag niet zeggen, voor je het weet is dat denigrerend t.o.v. Van onze sample members en heb je strafpunten :D
 
Ik heb er vanzelfsprekend niet heel lang over gedaan, maar dat betekent ook niet dat ik letterlijk enkel een beat over het nummer gezet heb. Ik heb toch wel wat tijd gespendeerd om een andere strucuur te creeren, toegankelijk voor een Dance nummer.

Ik had ook een beetje moeite met remix erachter in te typen, maar uiteindelijk maakt het me niks uit zolang het maar lekker klinkt. Of je nou een nummer helemaal uitelkaar trekt of stukken van het nummer te pakken slechts de tempo opvoert, pitch verandert en dat sidechainen aan de kick, het gaat erom dat het goed klinkt en in dit geval was daar niet veel moeite voor nodig

Even voor de duidelijkheid hoe zou dit dan genoemt moeten worden? een bootleg of een edit?

Bedankt voor de aardige feedback en complimenten in ieder geval!
 
Nu wel even naar de juiste mix geluisterd en helaas vind ik het geen verbetering. Een remix moet een serieuze aanpassing zijn, je moet je eigen stempel er op drukken. Het nadoen en wat pittiger maken van het origineel is m.i. niet voldoende voor een remix.

Het hoeft ook weer niet van het niveau junky XL ofzo te zijn (de elvis remix), maar iets mee r dan dit mag wel.

Klinkt overigens een beetje Daft Punk.

Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar ik kies voor het origineel

Paul
 
In het geval van een 'remix' van een oude disco stamper kan je best gewoon een aantal korte 4 maten sampeltjes nemen en de rest moet je er zelf bij verzinnen en onder kleven. Ik kan ptaurus zijn redenering dus wel volgen.
 
Ben wel een fan van disco (remixes ook), en meestal probeer je dan met de remix juist de vocals zoveel mogelijk weg te laten.
En DAAR dan een spannende track van te maken is nog best lastig.

Maar van de originele track is de main hook echt super groovy. Als je die zou kunnen isoleren en daar dan wat omheen kan bouwen heeft het echt wel potentie.
 
Ben wel een fan van disco (remixes ook), en meestal probeer je dan met de remix juist de vocals zoveel mogelijk weg te laten.
En DAAR dan een spannende track van te maken is nog best lastig.

Maar van de originele track is de main hook echt super groovy. Als je die zou kunnen isoleren en daar dan wat omheen kan bouwen heeft het echt wel potentie.

Helemaal waar, het is daarom niet echt een remix. Bedankt voor het advies, lijkt me tof om over de main hook iets te verzinnen. ik heb hier echter geen keyboard dus dat doe ik als ik terug ben in nederland!

Naaaiiiiis :D

Cheers,
Exo. :mega:

Thanks dude!
 
Wel een lekkere mix. De bass drum vind ik net iets te overheersend en het mid in het frequentie spectrum mag van mij een tikkeltje luider.
En (ik zou haast zeggen vanzelfsprekend) mag er wat mijn betreft iets meer variatie in het totaal. :)
 
gesus wat zijn de luitjes hier op het forum de laatste tijd serieus zeg...
lekker boeiend of het wel of niet een remix is!
Ik heb er iig met plezier naar geluisterd, lekker hoor
Krijg meteen zin in de lente, op naar het strand :D


Cheers,
C
 
Back
Top