Techno-ish

Xypes

Stamgast
Lid sinds
3 juni 2012
Berichten
479
Dag beste leden

Ik heb weer wat nieuws gemaakt, iets techno-achtig denk ik zo dan ;)
Graag zou ik wat feedback willen. Wat kan er beter, wat vind jij storend etc.

https://soundcloud.com/djbonka/techno-almost-finished-work-in-progress

Er is nog steeds werk aan de winkel, zo krijg ik het eerste rustige gedeelte nog niet helemaal goed!

Alvast heel erg bedankt om te luisteren en feedback te geven! :halleluja:halleluja

Xypes
 
Hij is best wel "bonka" inderdaad :D Zo veel zelfs dat die bonka mijns inziens te overheersend is. Kan 't zijn dat je met een slechte koptelefoon of speakersetje luistert?

Die stukken zonder boenka vind ik wel mooi, lekker lo-fi.
 
Heb net een heel erg degelijke mic (wel nog niet geluisterd op monitors hehe).
Wat bedoel je met teveel "bonka" Sadbunny?

Meer variatie had ik idd al eens feedback over gekregen, gaan we weer aan het werk mee!

Bedankt!
 
Je kan veel winnen in de mix hier. De kick staat er zwaar in, het is nogal dof. Maak de hihats wat frisser, zet er wat panning op. Dat leuke arpeggio lijntje in het begin mag ook wel wat meer z'n eigen plaats krijgen. Het middenstuk vind ik niet zo heel goed bij de track passen, ik had het gevoel dat je een nieuwe plaat aan het inmixen was :D.
 
Ja dat had ik dus ook hehe ;) We bekijken het. Enja van Mixen & masteren en hele zooi, ken ik
echt veel en veel te weinig... Zal eens wat tutorials volgen! Bedankt man!
 
Ik bedoelde inderdaad ook wat ProtoHuman zei, denk ik. Te veel kick/bas (boenka), en het is allemaal wat "blurry". Vandaar dat ik me afvraag of je misschien met een ondermaats speakersetje of met een niet al te beste koptelefoon werkt, en/of misschien met een geluidskaart(sdriver) die het een en ander aan je audio poetst (met EQ's en zo). Want dat zijn zo van die dingen die je mix kunnen verpesten omdat je wat anders hoort dan dat je eigenlijk maakt. Probeer het wellicht eens op een ander apparaat terug te luisteren als je dat nog niet had gedaan.
 
Klinkt leuk. De 909 hats zitten veel te hard in de mix.
Wat mist is natuurlijk iets van een melodietje er overheen.
Mij lijkt een soort monofoon gespeelde koorklank (voor de nog te maken melodielijn) wel leuk.
Het is tegenwoordig erg hip om het melodietje weg te laten maar ik hou er niet van omdat het dan niet blijft hangen.
Ik haat muziek zonder een vrolijk deuntje.
 
Is wel weer tegenwoordig zit er vaak geen melodielijn meer in. Ik ga er mee aan de slag.
Wat ik wel gek vind is dat jullie het zo 'slecht' vinden klinken.

Zou dit aan mijn geluidskaart kunnen liggen ofzo?
Want via mijn studiokoptelefoon klinkt het redelijk goed? Ook als ik via SC luister.

Daarmee dat ik het wat gek vind ;)

Bedankt voor de feedback jongens.
 
Is wel weer tegenwoordig zit er vaak geen melodielijn meer in. Ik ga er mee aan de slag.
Wat ik wel gek vind is dat jullie het zo 'slecht' vinden klinken.

Zou dit aan mijn geluidskaart kunnen liggen ofzo?
Want via mijn studiokoptelefoon klinkt het redelijk goed? Ook als ik via SC luister.

Daarmee dat ik het wat gek vind ;)

Bedankt voor de feedback jongens.

EDIT: Er was dus wel wat mis met de geluidskaart, net even alles mooi opnieuw geïnstalleerd en idd er staat een hoop te hard/ niet goed! Bedankt :D
 
Je koptelefoon is geen goeie referentie.
 
Uw track is vrij goed, het zit allemaal wel goed in elkaar. Maar er zitten hier en daar nog wel wat dingen in die (denk ik) nog een beetje te "leeg" zijn(zeker naar het einde toe). Ik ga niet de "blaaskaak" gaan uithangen over hoe en wat. Het enige wat ik denk, is dat het af en toe nog wat lege passages heeft en dat het veel te kort is. In ieder geval, mooie techno. Ben benieuwd naar het definitieve resultaat.

PS. Na een paar keer beluisterd te hebben: Eigenlijk die passage naar het einde toe is nog zo slecht niet. Ik denk, terug de hoofd melodie met een fade in herhalen zo naar een eventuele einde toe.. In ieder geval, het zit goed in elkaar en het is een sterk nummer. Het blijft wel "hangen".
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt jongens.

En idd deze is als enige enkel geproduceerd op een koptelefoon jammergenoeg.
Nieuwe monitors besteld maar ze zijn out of stock en heb de mijne al verkocht :(

Wenen dus...

Bedankt voor de feedback!

Wat ik denk is, die arp in het begin is zeer mooi, meer ik vind deze niet bij het stuk klinken,
wat vinden jullie hiervan? Mijn eerste opzet was vooral om deze arp door het geheel te gebruiken
maar uiteindelijk kwam er weer te veel bij ;)

PS: Als er iemand samen wat wil produceren, ik wil dit altijd wel hehe!
 
Back
Top