Forumleden zijn azijnpissers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.592
Acicfever schreef:
Meld je aan als nieuws moderator zou ik zeggen. Maak het verschil!

Er wordt duidelijk veel energie gestoken in constant maar weer vertellen hoe slecht het allemaal wel niet is. Die energie is beter besteed aan zelf beter doen waar men zo ontzettend veel commentaar op heeft.

Verder verifieren nieuws moderators bronnen en gooien ze niet lukraak elk gerucht op de voorpagina (wat in dit geval nog steeds niet 100% duidelijk is maar aangezien er nogal wat ophef was is het toch maar geplaatst) en zorgt een nieuws moderator dat een nieuwspost compleet en correct is. Aangezien veel mensen niet 24/7 zitten te F5en op nieuws sites en ook gewoon zaken omhanden hebben zoals een baan of een opleiding zal niet elk nieuwtje na één minuut door de moderatie heenkomen inderdaad.

Verder is nieuws op synthforum geen wedstrijd. Commerciele sites betalen werknemers om zo snel mogelijk met dit soort informatie te komen. Er zijn een aantal uitzonderingen maar de nieuws items op synthforum bieden vooral een platform voor discussie en zijn niet puur en alleen gericht op maar het eerste met nieuws komen.

Maar wederom, mensen die het beter kunnen: Meld je aan!

Acicfever schreef:
Ik zie geen moderatie, jij wel?
Wel een investering in een "bijdehante" opmerking die niet ingaat op de suggestie om het verschil te maken. De beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen.........

Ik houd er wel weer over op, discussie met eeuwige azijnpissers win je toch niet.
Graag verder on-topic. Bij een oncontroleerbaar gevoel om toch nog iets te moeten opmerken over de voorpagina verwijs ik graag naar het synthforum feedback subforum.

Overigens is het ook de bedoeling dat de discussie plaatsvind in de in de first post vermeldde thread en niet hier, iemand is alleen vergeten het nieuwsbericht te sluiten (wat de bedoeling is als er al een topic bestaat). Bij deze alsnog, discussie zoals gezegd graag in de daarvoor bedoelde thread. En excuses voor het ongemak.

Uit deze thread : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=137706&page=2

+++++++

Eigenlijk wil ik hier niet op reageren, maar omdat niemand anders het doet doe ik het wel.

Ik vind het een beetje vreemd dat een moderator zich zo uit in een thread waarin gefundeerde reacties worden geplaatst door forumleden,

Azijnpissers zijn we die te laf zijn om het verschil te maken, is wat ik concludeer uit Acidfevers schrijven (die ongetwijfeld gaat vertellen dat het zo niet bedoeld is of gelezen moet worden)

Allereerst, er is een probleem met het beleid rond de nieuwspagina of voorpagina.

Artikelen moeten eerst langs een goedkeuring alvorens geplaatst te worden.
Dit was eerst niet zo, nu is dit wel zo.

Ik heb zelf een maandje geleden een artikel in Nieuws geplaatst waar ik pas na 2 en een halve dag een antwoord kreeg, en pas ruim een dag daarna kreeg ik een mail dat het artikel niet werd geplaatst.
Het was wel verplaatst naar hardware en inmiddels ook flink afgezakt.

Niet erg, kan gebeuren. Echter inmiddels heb ik al veel reacties gelezen waaruit irritatie blijkt omtrent het aanmelden van nieuws.

Inmiddels gebruiken een aantal mensen Nieuws ook niet meer om een artikel te plaatsen, maar doen ze dat rechtstreeks in Hardware of Synths, of waar dan ook. Een goede zaak vind ik, hoewel..

In ieder geval, Acidfever vind het maar Azijnpisserij van forumleden die kritiek hebben op het huidige voorpagina beleid en stelt voor om zelf het verschil te maken.

Een 'leuke en sympathieke uitnodiging' in een 'leuke' context, maar niet heus.

Hoe kunnen forumleden weten dat zij het verschil kunnen maken door zich voor te stellen als moderator?
Ik heb eerder al (hoewel ludiek) een thread gestart waar mensen voorgedragen kunnen worden als moderator. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=113934&highlight=moderator+voordraag

Een reactie van een moderator in die thread is dat moderators niet kunnen worden voorgedragen maar dat synthtforum moderators uitkiest.

Dit staat een beetje haaks op de uitdaging van Acidfever om 'het verschil te komen maken'.

Ondertussen wordt hierbij wel het woord Azijnpisser gebruikt en dingen worden uit verband getrokken, de vaker genoemde termen, vrijwillig, 'hebben ook een baan' als argumenten waarom dingen even kunnen duren, en de termijn die daarbij gehanteerd wordt is '1 minuut'.

Forumleden (Azijnpissers) mogelijk namelijk niet verwachten dat artikelen na 1 minuut al geplaatst kunnen zijn.
Beetje uit zijn verband getrokken bewering en argument, niemand verwacht dit, maar na 3 en een halve dag te horen krijgen dat je bericht niet wordt geplaatst, of bij anderen, ik weet niet hoe lang, is wel wat anders dan 1 minuut.

Wat mij nu vooral stoort aan de uitspraken van Acidfever is dat hij het zich erg aantrekt dat mensen feedback geven die hij niet horen wil, dingen uit verband trekt en overdrijft om zich zelf goed te praten en veel emotie laat zien en een scheldwoord daarbij gebruikt terwijl je mag verwachten van een moderator dat deze in staat is om kort en zakelijk te reageren, zoals ik eerder wel eens op het forum gelezen heb.

Verder, de uitdaging om het verschil te maken wordt hier als een soort vacature neergezet waarbij de uitgedaagde van te voren al worden afgezeken door het gebruik van het woord Azijnpissers. Een goeie truuc om later te kunnen zeggen dat niemand 'het verschil wilde maken'.. right

Verder, ik meen dat er op het forum genoeg leden zijn geweest die het verschil hebben willen maken en dat is in vele gevallen de kop in gedrukt.

Daarbij zie ik ook een stukje machtsvertoon, Synthforum wil graag 'de baas zijn' over een paar stukjes, wil graag aankondigingen doen van meetings door anderen, wil graag contests aankondigen waarbij het initiatief bij andere forumleden lag in eerste instantie (niet bij mij zeg ik alvast) en nu moet de voorpagina weer 'gecontroleerd' worden.

Eerlijk gezegd, maakt het mij allemaal niet uit, maar kom ons dan ook niet vertellen dat wij Azijnpissers zijn als je gefundeerde kritiek krijgt uit verschillende hoeken, want ik denk dat op deze manier steeds minder mensen nog het verschil willen maken.
 
ik heb een aantal keer aan verschillende moderatoren verzocht een paar oude track- threads van mij te verwijderen i.v.m. bijlage saldo..
gebeurde niets...

heb vaak gevraagd om bepaalde dubbele threads samen te voegen die al bestonden...
gebeurde niets...

mensen, waaronder ik, kregen een waarschuwing voor het geven van hun mening in de Tyros1990 thread, die overigens ook oneindig werd getolereerd...
 
Ik heb ook wel eens een verzoek gedaan om een post met info over mij te verwijderen, dat is toen wel gedaan. En vrij vlot ook.
Maar.. het gaat even over euh, de voorpagina, enzo. :)
 
Uit deze thread : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=137706&page=2

+++++++
Verder, ik meen dat er op het forum genoeg leden zijn geweest die het verschil hebben willen maken en dat is in vele gevallen de kop in gedrukt.

inderdaad, en ook suggesties hebben gedaan voor mogelijk geschikte moderatoren.
leuk dat jij dat nog weet te herinneren
ga me er niet meer druk over maken , deze zich steeds opnieuw herhalende manier van reageren. in het duits gezegd :" hier bekomme ich ein stange zeik von " sorry voor het platvloerse, maar "azijnpissers " brengt deze associatie teweeg.
verder hulde aan alle zich positief inzettende lieden , inclusief het overgrote deel van de moderatoren

( ps geen bezwaar tegen eventuele censurele ( niet sensuele ) verwijdering na lezing ivm platvloersheid )
 
het is ook niet heel gek dat t woord azijnpissers gebruikt wordt aangezien er toch echt een hele hoop zure azijnmossels op t forum ronddwarrelen
ik zeg
laten we allemaal gitaren en peNdale kopen
 
Dat is natuurlijk wel zo, alleen, wie kan er uit op maken of hij of zij daar ook mee bedoeld wordt, ik ben misschien een Azijnpisser, maar is OJS dat ook bijvoorbeeld, of 154? En anderen die ooit eens geklaagd hebben? Dat is een beetje onduidelijk en generaliserend tav iedereen die een mening heeft / geeft ten aanzien van het onderwerp 'beleid voorpagina'.

Daarbij werden er wel degelijk dingen uit verband gerukt en aangehaalde argumenten overdreven, niet echt netjes, zeker niet voor iemand die de bevoegheid heeft om discussies te sluiten / aan te sturen.
 
mwah, valt wel mee toch, zijn toch vaak dezelfde klagers die ook bv klagen over te veel software op de fp etc.

Maar misschien moet je die leden gewoon laten klagen en de moderators daar gewoon op laten reageren?
 
volgens mij is het geen klagen maar constateren
 
Eerlijk gezegd, maakt het mij allemaal niet uit,
onzin,
het maakt je megaveel uit, want anders start je deze thread niet, de frustratie druipt er weer vanaf namelijk :D :D :D
 
Toch niet hoor.. maar mensen voor Azijnpisser uitmaken en dan de thread opslot gooien vraagt om een reactie.. ;)

De voorpagina zal mij persoonlijk een .. wezen, maar de manier waarop we afgebekt werden, was wat minder..
 
Toch niet hoor.. maar mensen voor Azijnpisser uitmaken en dan de thread opslot gooien vraagt om een reactie.. ;)

De voorpagina zal mij persoonlijk een .. wezen, maar de manier waarop we afgebekt werden, was wat minder..

de hoeveelheid tekst die je typte laat toch echt anders zien. Je hebt een halve pagina volgetypt namelijk voor iets wat je niets uitmaakt. Als het je echt niets uitmaaktte dan had je het zo gelaten, als het je een beetje uitmaakt dan stuur je een priveberichtje naar acid met 2 regels dat die wat jou betreft over de lijn gaat kwa reactie.

Maar als je publiekelijk zo'n lange openingspost typt, dan maakt het je OF heel veel uit, of je hebt een andere agenda en is het bijvoorbeeld gericht op het uitlokken van een relletje. Nou ga ik er niet van uit dat je dat laatste wil doen, dus is het blijkbaar de eerste optie.

nou ben ik hier lange tijd niet echt actief geweest, maar het doet me goed te zien dat sommige dingen in ieder geval niet veranderd zijn in al die jaren :D
 
@Demian:
Puur het starten van een thread over dit onderwerp bewijst het punt dat ik probeer te maken.
Wat er ook gebeurt, iemand heeft er sowieso commentaar op. Zelfs al zou de meeste functionele en grafisch schitterende voorpagina worden samengesteld met een team van nieuws moderators die binnen 5 minuten elk nieuwtje ter wereld op de frontpage weet te krijgen zijn er een aantal leden die commentaar hebben.

Dit is een onvermijdelijk feit op een open forum. De term "Azijnpissers" wordt een beetje overtrokken denk ik, de opmerking werd niet op de man gebracht maar zo is deze wel opgevat (getuige deze thread). De reden waarom ik een slotje op dat topic heb gegooid staat overigens gewoon vermeld en ik verwijs voor verdere reacties naar het feedback forum waar we inmiddels ook zijn beland (echter wel met een ander onderwerp dan de frontpage wat op zich wel weer apart is).

Realiseer je ook dat het niet om één incident maar om een bijna constante hetze van commentaar van een nagenoeg altijd vaste groep met leden. Daar wordt je zo nu en dan nogal moe van.
Indien dit als "uitdagend" gezien wordt bij deze mijn welgemeende excuses.

@Bass Dit soort zaken worden echt niet bewust niet gedaan, ik weet ook niet naar wie je dit destijds hebt gestuurd dus ik kan ook niet beoordelen wat daar wellicht mis is gegaan.
In je voorbeeld over de Tyros1990 thread geef je eigenlijk een heel mooi voorbeeld. Je zegt "die overigens ook oneindig werd getolereerd". Een moderator moet met 100-en verschillende typen mensen omgaan en alleen omdat iemand onnozel of "anders" is wordt een topic niet direct gesloten of een ban uitgedeeld. Buiten dat zijn in de meeste gevallen vooral mede forumleden die een dergelijk topic laten ontsporen met hun reacties in plaats van de topicstarter zelf.

Helaas bekijken veel mensen een situatie alleen vanuit hun eigen optiek en vormen op basis van die optiek een mening en ventileren deze weer op het forum.
Daarnaast werd Tyros1990 op een gegeven moment een pispaal op het forum. Zijn manier van doen was niet perse handig maar zoals ik al eerder aangaf, niet iedereen is hetzelfde maar dit is voor een aantal mensen lastig te accepteren.

Het gebrek van respect richting andere leden is meer dan eens de oorzaak van relletjes op het forum of de reden dat een thread volledig ontspoort en daardoor wordt gesloten.

Moderatorschap op dit forum bestaat helaas voor 90% uit brandjes blussen, correcties op basis van de forumregels en klusjes van leden oplossen die niet eerst hebben nagedacht voor ze op de knop "reactie versturen" klikken. Daarnaast blijft gewoon weinig tijd over voor vernieuwingen ook al staan deze wel degelijk op het programma.
Onze admin is bijvoorbeeld veel tijd kwijt aan het uitzoeken/traceren van ghost accounts van leden die het nodig vinden zich te misdragen via een andere nickname (om maar een voorbeeld te noemen). Deze tijd is echt veel beter besteed aan bijvoorbeeld het testen van nieuwe forumsoftware maar ja, het mag niet zo zijn!
Om deze reden is dus ook de functie "nieuws moderator" in het leven geroepen. Echter hebben deze mensen in het prille begin direct flink de wind van voren gekregen van een aantal leden waardoor er voorzichtiger met nieuwsposts om wordt gegaan. Echter komt ook daar weer commentaar op en zo is de cirkel weer rond.

Vandaar dus ook mijn opmerking : "Het is uiteindelijk nooit goed". Je kunt nu eenmaal niet iedereen tevreden stemmen.
Ik heb dit eerder gezegd en ik zal het nog eens melden "Moderators zijn geen haatdragende lui die constant bezig zijn met zoeken hoe ze weer eens iemand op de vingers kunnen tikken of bannen, dat kan ik je garanderen". Alles heeft een reden en deze reden is niet altijd publiekelijk bekend. Voor je een mening vormt kun je je dus ook eerst afvragen of er misschien iets anders speelt waarom zaken zo lopen als ze lopen.

Als laatste wil ik opmerken dat een aantal forumleden absoluut opvallen door constante herhaling van bepaald gedrag op het forum. Het gaat om een vrij selecte groep die eigenlijk altijd wel een mening heeft die afwijkt van wat er momenteel gebeurt op het forum. Dit valt in de categorie zeuren om het zeuren en dat is waar ik naar refereer met de term "azijnpissers".

Waar kan ik voten op je statement "Forumleden zijn azijnpissers" trouwens? ;)
 
1 hele, hele kleine suggestie:

-behoud het huidige voorpaginabeleid zoals het is. Echter, de nieuwsthreads gaan na de openingspost meteen al op slot. Als er elders in het forum reeds een discussiedraad over dit nieuws is of later ontstaat (in de juiste categorie), link er dan naar in die gesloten openingspost op de voorpagina. Als er later significant extra nieuws over hetzelfde onderwerp zou zijn, kan een moderator die ene post altijd aanpassen en even omhoog gooien.

Resultaat:
-synthforum behoudt controle over voorpagina
-geen problemen met dubbele discussies over hetzelfde onderwerp
-cleane voorpagina die een brug vormt naar het forum ipv een deel van het forum naar buiten te trekken. Geen rommel, ruzie, geblaat, whatever in de voorpaginathread maar 1 synthforum gecontroleerde post met alle info en een net linkje naar de eventuele bijhorende forumdiscussie.
-het maakt niet uit of het een minuut of 3 dagen duurt vooraleer iets al dan niet op de voorpagina komt omdat er geen interferentie met forumdiscussies meer is

Ja? Nee?
 
Hey Acid, duidelijk antwoord, voor mij in ieder geval prima en volledig.

Wat betreft het voorpagina probleem, wat mij en waarschijnlijk ook veel anderen betreft was het altijd ok zoals het ging, ik weet in ieder geval niet van klachten over hoe het eerst ging, behalve dan misschien van uit de hoek der analoge verzetstrijders.

Dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken ben ik met je eens en ik kan me je frustratie tav azijnpissers goed begrijpen, al had ik niet het idee dat in de betreffende nieuwsthread echt gezeken werd, behalve wat onderbouwde of teleurgestelde reacties tav het voorpagina beleid.

Ik was in ieder geval niet op een relletje uit, maar ageerde vooral tegen het woordje ... wat we nu inmiddels wel weten.

Hoe dan ook, wat bij betreft een goed antwoord op mijn startpost. Dank. :)
 
1 hele, hele kleine suggestie:

-behoud het huidige voorpaginabeleid zoals het is. Echter, de nieuwsthreads gaan na de openingspost meteen al op slot. Als er elders in het forum reeds een discussiedraad over dit nieuws is of later ontstaat (in de juiste categorie), link er dan naar in die gesloten openingspost op de voorpagina. Als er later significant extra nieuws over hetzelfde onderwerp zou zijn, kan een moderator die ene post altijd aanpassen en even omhoog gooien.

Resultaat:
-synthforum behoudt controle over voorpagina
-geen problemen met dubbele discussies over hetzelfde onderwerp
-cleane voorpagina die een brug vormt naar het forum ipv een deel van het forum naar buiten te trekken. Geen rommel, ruzie, geblaat, whatever in de voorpaginathread maar 1 synthforum gecontroleerde post met alle info en een net linkje naar de eventuele bijhorende forumdiscussie.

Ja? Nee?

Dit is exact zoals het zou moeten gaan echter loopt het heel af en toe wel eens mis zoals bij de Son of 4 voice nieuwspost. Voor de nieuws moderatoren is dit ook allemaal nieuw dus zal er zo nu en dan wel eens iets fout gaan. Dit wordt echter gewoon netjes opgelost, ook indien er niet eerst een overvloed aan commentaar komt.

Zoals Quifster al zo goed aangaf, even een PB naar een (nieuws)moderator en het wordt opgelost. :okdan:
 
Ik wilde even zeggen dat ik het al heel wat vind dat AcidFever als 1 vd weinig moderators hier op dit forum zich wel geroepen voelt om uitleg te geven over dit soort zaken in de draadjes zelf. Mijn waardering heb je iig.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top