Een nieuwe versie van de TX81Z, de TX81ZT:

Een nieuwe versie van de TX81Z, de TX81ZT:

http://tx81zt.wix.com/tx81zt#

TX81ZT.jpg
 
Snap het niet helemaal..... een originele TX kan je voor ongeveer 100 euro kopen en dan hebben ze nu een tabletop unit met de zelfde manier van programmeren? uh, dat is toch niet handig :?
 
Snap het niet helemaal..... een originele TX kan je voor ongeveer 100 euro kopen en dan hebben ze nu een tabletop unit met de zelfde manier van programmeren? uh, dat is toch niet handig :?

Ik had net dezelfde gedachten, voor 100 euri score je dit apparaat, soms zelfs al voor minder
Is het nu wachten op de U110 van Roland in een nieuw jasje
 
Dit is geen officiële release van Yamaha, is een wix pagina.
 
Dit is geen officiële release van Yamaha, is een wix pagina.

Dat zag ik ook, maar dan nog (als het al geen hoax is) lijkt het mij alsnog niet handig omdat ze nog best wel voorradig zijn en zag er al eentje te koop staan voor 80 eurie (daar ga je niet een unit voor bouwen lijkt me)
 
Ik vind het ook een heel raar ontwerp, deze module zal wel heel veel veborgen sub-menu's hebben. Als je dan de TX81Z gaat continueren, en je wilt een geslaagd product, dan bouw je toch een veel toegankelijkere module?
 
Verkoop het dan als een "nieuwe" FM bak en niet als een "opvolger in een verkeerd jasje" van een unit die je al voor onder de 100 euro kan aanschaffen..... lijkt mij marketingtechnisch ook niet echt handig.

De TX vindt ik persoonlijk leuk (ooit overgenomen van een vriendelijke forumlid) dus daar hoor je mijn niet over......

Nee, als het geen hoax is dan zou ik er ook niet voor warmlopen
 
Ok, toegankelijkheid is duur. Maar wat al gezegd werd, de 2dehands prijzen zijn zo laag omdat er zoveel 2dehands 'DX-Synthese' wordt aangeboden, dat wanneer dit ding enkele honderden euro's gaat kosten met deze interface niet zal aanslaan.
 
Het verschil naast dat hij kleiner is is dat hij beter klinkt? Volgens mij is met een TX81z dat nu juist het laatste wat je wilt...
 
Komaan Yamaha, ik weet dat het moeilijk is om FM synthese met knoppen te combineren, maar dit is volstrekt nutteloos... Indien hij knoppen had gehad, had ik hem gisteren al gekocht...

Rant over :-)

b.t.w. weet iemand een goeie controller die goed met de TX81Z werkt?
 
Haha, iemand heeft iets te lang in het "TX81Z niet onderschatten" draadje gekeken.
 
Een mens wordt er soms moedeloos van.

Mmm, indien het een hobby-project is, is er misschien nog hoop...
 
Het verschil naast dat hij kleiner is is dat hij beter klinkt? Volgens mij is met een TX81z dat nu juist het laatste wat je wilt...
ik denk dat het wel de bedoeling was om hem beter te laten klinken zonder al die quasi stoffige metallische artifacts...
dat hebben ze er niet bewust ingestopt zodat men later zou zeggen "vet hey dat extra randje ranzigheid!"...
 
Bestaat er eigenlijk een FM-bak die wel knoppen heeft?

Ik heb al een Monomachine en de perfourmer zou "analoge FM" doen, naar wat ik begrijp.
 
Ik vind dat soms wel wat hebben die digitale artifacts in FM synthese, het is immers niet analoog dus laat het maar lekker digitaal klinken met zijn bijbehorende mankementen.
 
Back
Top