Een nieuwe versie van de TX81Z, de TX81ZT:

Een nieuwe versie van de TX81Z, de TX81ZT:

http://tx81zt.wix.com/tx81zt#

TX81ZT.jpg
 
Dank u

De DX 200 ga ik eens van dichterbij bestuderen...
Yamaha fs1r, 4 knoppen, maar enkel voor menu browsing.
 
De DX7 met Jellinghaus programmer en hypotheek.

Dat is wat ik bedoel... nu nog tegen een betaalbare prijs...

De DX200 heb ik 10 jaar geleden al eens gehoord, maar vond er op dat moment inderdaad niet veel speciaals aan.
 
Een beetje verwarrend dat op het plaatje zo groot het Yamaha-logo staat, aangezien het dus een hobby-project is waarbij ze de TX81Z gekloond hebben. Verder qua prijs niet echt interessant volgens mij, dan moet de geluidskwaliteit van deze kloon wel enorm veel beter zijn. Ook heb ik liever de oorspronkelijke rack-versie, zo'n tabletop is niet echt handig qua ruimte en om nu te zeggen dat ik deze heel erg mooi vind; ook niet echt ;)

Niet echt iets voor mij dus, deze kloon.
 
Als grap of hoax zou ik het nog wel kunnen waarderen, maar ik vrees dat veel mensen mijn gevoel voor humor niet delen...

Voor mij is het al even vooruitstrevend als een Yamaha DX7 kloon uitbrengen met een nog kleiner scherm en nog minder drukknoppen :-)
 
Dat is wat ik bedoel... nu nog tegen een betaalbare prijs...

De DX200 heb ik 10 jaar geleden al eens gehoord, maar vond er op dat moment inderdaad niet veel speciaals aan.

LOL, de DX200 is 'motorisch' gezien een DX7.
 
Overigens is zelfs het kastje niet erg origineel, want dat is gewoon de TX7 met een alu kleurtje.
 
LOL, de DX200 is 'motorisch' gezien een DX7.

LOL Is dat correct? Dat wist ik niet, zo zie je maar hoe smaken kunnen wijzigen...
 
Ik denk dat dit apparaat bruikbaarder was geweest met een soort iPad-cradle. Ik zou er een enorm dynamische interface voor maken met een paar controllers aan de rand die uitlijnen met parameters op het scherm.
 
een programmer voor FM synths zou heel interessant zijn, maargoed Korg is op dit moment de enige die enigzins luistert naar het synth-publiek met hun mini ms20
 
Een bult potmeters en switches, wat multiplexers en een Arduino, een behuizing en iemand die goed Arduino/Sysex kan programmeren, en je maakt zelf een DX programmer.
 
een programmer voor FM synths zou heel interessant zijn, maargoed Korg is op dit moment de enige die enigzins luistert naar het synth-publiek met hun mini ms20

En met een makkelijk programmeerbare FM synth in die veredelde PC-met-VST's waar jij op neer kijkt. :z
 
Laatst gewijzigd:
Een bult potmeters en switches, wat multiplexers en een Arduino, een behuizing en iemand die goed Arduino/Sysex kan programmeren, en je maakt zelf een DX programmer.

Zeg is.. Hoeveel moet ie kosten en wanneer ga je beginnen? :D
 
Voor rond de 50 euro koop je een Yamaha FB-01 en voor rond de 100 euro koop je de originele TX81Z. Ik heb nergens een prijs kunnen achterhalen, maar het lijkt me moeilijk om moderne kopieën te maken voor hetzelfde geld. Beide originele modules zijn trouwens erg vet, alhoewel ik de FB-01 het vetst vind omdat deze nagenoeg dezelfde geluidskarakteristieken heeft als de SEGA Mega Drive / Genesis (Yamaha YM2612 chip).

Ik zou eerder de GenMDM (MIDI-interface voor de Mega Drive) kopen als één van deze twee modules.
 
Back
Top