Een nieuwe versie van de TX81Z, de TX81ZT:

Een nieuwe versie van de TX81Z, de TX81ZT:

http://tx81zt.wix.com/tx81zt#

TX81ZT.jpg
 
Iedereen heeft het over de FS1r als FM-synth, maar de FS1r gaat toch veel verder dan FM-synthese? Als ik het me goed herinner, formant synthese of zoiets? Ik kan me nog herinneren toen hij op de markt kwam dat hij werd gepresenteerd als een unieke synthese module, toch?
 
Iedereen heeft het over de FS1r als FM-synth, maar de FS1r gaat toch veel verder dan FM-synthese? Als ik het me goed herinner, formant synthese of zoiets? Ik kan me nog herinneren toen hij op de markt kwam dat hij werd gepresenteerd als een unieke synthese module, toch?

Klopt, FM en Formant Shaping (daar kwam die FS ook vandaan in de naam FS1r). In die zin is hij volgens mij ook uniek, erg goed om synth voice effects mee te maken.
 
Klopt, FM en Formant Shaping (daar kwam die FS ook vandaan in de naam FS1r). In die zin is hij volgens mij ook uniek, erg goed om synth voice effects mee te maken.

Ja, dat bedoel ik nou net met dat ding, jij praat net als ik : 'volgens mij is hij uniek'. Er zijn van die apparaten die mensen niet doorhebben, kijk naar de Roland TR909 bijvoorbeeld (mijn plaatje). Toen die uitkwam begin jaren tachtig snapte niemand waar Roland mee bezig was, kijk nu wat dat ding te weeg heeft gebracht. Ik heb hetzelfde met de Yamaha Tenori-on als ik naar de geschiedenis van de 909 kijk. Ik krijg niet te pakken hoe de Tenori-on werkt, maar als ik dan kijk hoe Yamaha het ding promoot dan sla ik door. Yamaha geeft bij de marketing van de Tenori-on verdomme toe dat ze snappen dat veel mensen de Tenori-on nooit zullen gaan snappen, en daar zit ik verdomme bij. Yamaha promoot de Tenori-on aan als een sequencer, maar dan een sequencer met een totaal nieuwe benadering van sequencing, en dat krijg ik niet te pakken. Maar kijk nou eens naar de sequencer van de 909. Er zou geen housemuziek zijn geweest zoals die nu bestaat als de sequencer van de 909 er niet was geweest!!!

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=163247

Nah ja, om niet helemaal off-topic te gaan, ik zal meteen een Yamaha Fs1r kopen als die op mijn pad komt, no doubt about it!
 
Laatst gewijzigd:
Ja, ik ben alleen op dit moment niet de rijkste jongen, mooi plaatje trouwens die Waldorf Q. Heb je hem echt of is het een plaatje van internet?
 
Ik denk dat de DIY PCB af is en dat dit een Photoshop / render is van een mogelijke behuizing die er tot op heden nog niet gekomen is. De website is zo te zien sinds de aankondiging in februari op Matrixsynth / electro-music forum qua informatie niet meer bijgewerkt. Daarnaast denk ik dat het niet handig is een behuizing te gaan verkopen met zo'n groot Yamaha logo erop als je niet Yamaha zelf bent :D.
 
Back
Top