Drum Mint 83, jaren 80 geinspireerde mini drum machine van Home Bake Instruments

Screenshot 2024-01-08 at 22.05.05.png



Drum Mint 83 is een mini-drummachine van de Japanse ontwikkelaar Home Back Instruments, die je meeneemt naar de drummachines van de jaren 80. De sounds van deze mini drumbak doen sterk denken aan de Roland 909, maar ze zijn hier en daar te tweaken.


De basis van de machine heeft zeven stemmen en biedt analoge modellering en PCM-gebaseerde geluidsbronnen . Je krijgt een basdrum (BD), een snare (SD), een hi-hat (CH/OP), rim shot deel RS (CP) en clap, een low tom generator, inclusief koebel via de tooninstelling (LT (CB)), en een ritgedeelte (RC)


Drum Mind 83 beschikt ook over een sequencer met in totaal 16 stappen en 8 patronen. Er zijn ook handige functies zoals het afspelen van patroonketens, flam, swing of patroondemping. HBI heeft ook een op AI gebaseerde frasegenerator toegevoegd die je direct nieuwe patronen geeft. Er zijn een paar effecten aan boord: een ingebouwde overdrive voor het toevoegen van crunch en een stereodelay.

Aan de aansluitkant heeft hij een USB-C voor voeding en een stereo mini-jack-uitgang. Geen MIDI of andere synchronisatieopties. Volgens de ontwikkelaar gebruikt deze versie een krachtigere CPU dan de vorige versies. Dit zorgt voor een betere geluidskwaliteit en opent de deur voor nieuwe functies, waaronder de stereo delay.

De Drum Mint kost ongeveer 93 euro, maar je moet m wel bestellen uit Japan en de portokosten zijn voor jou.


 
Last edited by a moderator:
Weleens geprobeerd te Salsa dansen op een postzegel? :P man wat is dat klein allemaal lol, doe mij toch maar grote lompe kasten van de jaren 80 (die vast galmt van binnen omdat er maar 1 chippie in ligt)
 
Op de foto is er rechtsboven een “sync” in- of uitgang te zien. Dus hopelijk biedt dit wel synchronisatie opties… Anders is het idd een nutteloze drumcomputer.
 
ah nog meer spul voor op de storthoop...lekker bezig
Leuk als iemand dit als hobby heeft voor zichzelf natuurlijk, maar om het nou commersjeel te gaan exploiteren vind ik wel een beetje vergezocht.
Maar ik ben maar een eenvoudige boerenlul die er wss niets van snapt.
 
Back
Top