Ominous -- PietjePieter

Dit zouden ze in de wachtkamer bij de tandarts moeten draaien :) Zit goed in elkaar.. begint een beetje als een VPRO documentaire muziekje en barst dan los in allerlei hectische toestanden.. ik heb er geboeid naar geluisterd iig!
 
Heel typische PietjePieter track! Ik blijf het bijzonder vinden dat zo'n hele compositie uit je brein komt, serieus. Het ligt niet heel erg gemakkelijk in het gehoor, als een deuntje dat op straat zomaar spontaan in je hoofd zit. Ik ben zelf niet zo'n fan van al die dissonanten. Dessalniettemin vind ik het erg knap gemaakt! Mooi voor tijdens de aftitel van een Franse film noir.
 
ik vond de mix af en toe wat drukkend bij de hardere passages.
maar het gaat hier om het nummer, niet om de mix.....:D
maar over het algemeen prima de luxe....:okdan:

:mega:
 
Heb trouwens nog niks over de mix gehoord... is dat positief of hebben jullie het gewoon maar opgegeven? :D

Ik heb net nog eens wat beter geluisterd. Aanvankelijk hoorde ik niets geks, maar nu hoor ik een beetje een lage rommel/ruis in je reverb op de solo string (als ik dan echt iets moet noemen :)). Je zou kunnen overwegen om je predelay terug te schroeven of wat laag uit de reverb te halen. Zoiets?
 
ow ja, en dat drukkende komt bij een stringgeluid vandaan, is aan het begin goed te horen...

:mega:

Ik heb net nog eens wat beter geluisterd. Aanvankelijk hoorde ik niets geks, maar nu hoor ik een beetje een lage rommel/ruis in je reverb op de solo string (als ik dan echt iets moet noemen :)). Je zou kunnen overwegen om je predelay terug te schroeven of wat laag uit de reverb te halen. Zoiets?


dat bedoelde ik dus.


en dat geeft bij de totaalmix een ietwat rommelig drukkend geluid...

:mega:
 
Boeiende track. Ik sluit me aan bij Dr van Lansberg; een typische Pietjepieter track :)
Het heeft op een aantal momenten wel iets weg van de wat zwaardere stukken van Bach.
 
Dank dank, leuk dat je bach noemt!
Heb ik niet voor niets dat oersaaie boekje over contrapunt doorgezwoegd :D

Gisteren nog geprobeerd naar de mix te kijken. Maar me gerommel met een ander nummer lief uit dus, hoppelijk morgen even!

:mega:
 
Wat heb je hiervoor gebruikt (qua apparatuur, niet qua genotsmiddelen)? Ik ben wel onder de indruk van de compostie, alhoewel het verder totaal niet mijn muziek is.

Tanx voor het luisteren!

Voor mn ochestrale dingen gebruik ik meetstal East west quantum leap Symphonic orchestras. en mn roland xv3080 met struikers uitbrijding.Voor de rest gewoon in logic opgenomenen enzo
:okdan:
 
Ik vind het intro het mooist, dat had nog wel een tijdje zo mogen doorgaan. Deed me denken aan Rautavaara (finse componist). Luisterde ik vroeger wel eens naar. Toen ik nog op het rechte pad was en nog niet naar die verderfelijke synthesizermuziek luisterde. Dit moet met echte strijkers uitgevoerd worden. Nu zit er te weinig dynamiek in en wordt het na vaker luisteren een karikatuur van zichzelf. Ben wel benieuwd of hier een idee achter zit of dat je maar wat speelt met harmonie, melodie en ritme?
 
Back
Top