externe geluidskaart

bart1

Nieuwkomer
Lid sinds
12 oktober 2012
Berichten
12
Ik ben van plan externe geluidskaart aan te schaffen en heb onderstaande vragen nog open staan:

- ik heb een MIDI>USB interface (midisport 4x4) , dus volgens mij heb ik de aansluitingen niet meer nodig. Alleen dus wel natuurlijk het liefst een zo laag mogelijke latency. Waar moet ik dan op letten bij aanschaf van een interface/geluidskaart? Ik heb ook een groot (wel wat ouder) mengpaneel maar volgens mij is dat verder niet relevant in de setting.

- klopt het dat het opnemen van externe audio inderdaad beter is met gebruik van externe interface, vergeleken met de standaard mini jack ingang op laptop?

- ik heb ook een fire wire aansluiting. Ergens las ik dat dit beter/sneller is dan USB als het gaat om aansluiting geluidskaart/interface. Klopt dat?

- als ik meerdere VST's wil gaan gebruiken in één song, wordt dan de latency naarmate ik meer gebruik ook trager?

- en als laatste, als ik een interface koop met meerdere audio uitgangen, dan kan ik volgens mij ook verschillende VST's koppelen aan individuele kanalen op mijn mengpaneel, klopt dat?
 
Back
Top