Prism Sound: Lyra

Orpheos heeft 2 nieuwe zusjes gekregen en ze heten Lyra1 & Lyra 2
1zl7tol.png


Meer info: http://www.prismsound.com/music_recording/products_subs/lyra/lyra_home.php

30szvpi.png
 
Lyra 1: (prijs rond de 2099,-)

No-compromise Prism Sound audio quality
Class compliant (UAC2) USB interface
ASIO and WDM drivers for Windows (32 and 64bit)
Native CORE AUDIO on Mac OS X
UAC2 operation on Linux (no control panel support)
Ethernet interface with low-latency AVB capability
Two Prism Sound premium-quality AD channels
One high-end integrated microphone preamps (typ. -130dBu EIN)
Microphone input has switchable phantom power and 20dB pad
One high-impedance front panel instrument input
Prism Sound "Overkillers" to gracefully control transient overloads
Two Prism Sound premium-quality DA channels, plus independent stereo headphone DA
Outputs selectable between workstation bus or Lyra mixer
New high-drive headphone output with front-panel volume control
Digital I/O
S/PDIF stereo on TOSLINK optical connectors
Built in high-quality sample rate conversion available on digital input
Prism Sound SNS noise shaping on digital outputs (4 curves)
Low-latency "console-quality" digital mixer for foldback monitoring
Fader, pan, cut, solo on every mixer channel
Front-panel master volume control, assignable to selected channels
State-of-the-art clock generation with proprietary hybrid 2-stage DPLL
Fully-floating (isolated) balanced architecture for optimum noise rejection

lyra1_ang_r_m.jpg



Lyra 2: (prijs rond de 2799,-)

No-compromise, full Prism Sound audio quality
Class compliant (UAC2) USB interface
ASIO and WDM drivers for Windows (32 and 64bit)
Native CORE AUDIO on Mac OS X
UAC2 operation on Linux (no control panel support)
Ethernet interface with low-latency AVB capability
Two Prism Sound premium-quality AD channels
Two high-end integrated microphone preamps (typ. -130dBu EIN)
Microphone inputs have switchable phantom power and 20dB pads
MS matrix on microphone inputs
Two high-impedance front panel instrument inputs
Prism Sound "Overkillers" to gracefully control transient overloads
Four Prism Sound premium-quality DA channels, plus independent stereo headphone DA
Outputs selectable between workstation bus or Lyra mixer
New high-drive headphone output with front-panel volume control
Digital I/O
S/PDIF on RCA/phono and TOSLINK connectors
S/PDIF stereo or ADAT 8 channel I/O supported on TOSLINK optical connectors
AES3 mode with I/O via RCA/XLR adaptor
Built in high-quality sample rate conversion
Prism Sound SNS noise shaping on digital outputs (4 curves)
Word-clock sync I/O
Low-latency "console-quality" digital mixer for foldback monitoring
Fader, pan, cut, solo on every mixer channel
Front-panel master volume control, assignable to selected channels
State-of-the-art clock generation with proprietary hybrid 2-stage DPLL
Fully-floating (isolated) balanced architecture for optimum noise rejection

lyra2_ang_r_m.jpg
 
Laatst gewijzigd:
maar eeuh wat heeft dit met synths te maken? :?
 
maar eeuh wat heeft dit met synths te maken? :?

Zoveel als dat jij zelf wilt. :) Bedoel niet elk topic hoeft puur over synths te gaan.
(mics, interfaces, dynamics, effecten, controllers, peNdalen etc. moet kunnen toch. DJ gear is wel uitgesloten en kan je een vinger kosten. :D)
 
jesus 2700 euro voor een interface met zo weinig kanalen. welke markt doelen ze op. audiofiele debiele die er ook een kabel bijkopen van 400 euro waar engeltjes overheen hebben gepist voor beter geluid?
 
jesus 2700 euro voor een interface met zo weinig kanalen. welke markt doelen ze op. audiofiele debiele die er ook een kabel bijkopen van 400 euro waar engeltjes overheen hebben gepist voor beter geluid?

Dit dus.
 
jesus 2700 euro voor een interface met zo weinig kanalen. welke markt doelen ze op. audiofiele debiele die er ook een kabel bijkopen van 400 euro waar engeltjes overheen hebben gepist voor beter geluid?

Beetje jammer om die mensen gelijk als debiel te bestempelen niet? ;)

Ik weet zelf ook dat 99% op dit forum dit waarschijnlijk niet zal aanschaffen.
Alles wat je ernaast zet met dezelfde features en kwaliteit is nou eenmaal prijzig en de meeste onder ons hebben geen dikke bankrekening.
.
Series van Focusrite, RME, MOTU etc zijn goedkoper hebben veel meer features enzovoorts.
Maar dit is voor een hele andere markt bedoelt. (naja dezelfde markt maar die zich meer kan veroorloven)
 
sorrie ik ben gewoon jaloers, voor mij idd een motu.:D

zag ook de uitgebreide versie staan... nou ja daar wil ik de prijs niet van weten want das waarschijnlijk mijn jaar salaris.

effe serieus welke markt is dit voor??

Orchestrale opnames ed???
 
sorrie ik ben gewoon jaloers, voor mij idd een motu.:D

zag ook de uitgebreide versie staan... nou ja daar wil ik de prijs niet van weten want das waarschijnlijk mijn jaar salaris.

effe serieus welke markt is dit voor??

Orchestrale opnames ed???

Het is voor iedereen die het er voor over heeft zeg ik altijd maar.
Als jij iemand bent die bijna alles ITB doet heb je niet veel i/o nodig en ga je meer letten op de kwaliteit van de pre amps, converters etc.


Uiteraard blijft er altijd de eindeloze discussie over prijs vs kwaliteit. Ik denk er zo over...
Als we allemaal genoeg poen hadden vullen we waarschijnlijk bijna allemaal onze studios met high end gear en zien we die discussies waarschijnlijk ook heel weinig. Nu is het helaas voor de meeste een droom of iets om naar uit te kijken voor later.

Zelf zou ik genoegen nemen met Apogee Symphony. (Mac only en niet zo portable als deze lyra)
Die is net wat goedkoper, geweldige kwaliteit en makkelijk uit te breiden naar behoefte voor de toekomst)
Voor mij high end genoeg en ik blijf zelf toch de zwakste schakel :p
 
Voor mij high end genoeg en ik blijf zelf toch de zwakste schakel :p

High end is zwaar overrated. er zij bv bijna geen audiofiele opnames en als je niets met klassieke muziek doet of andere akoestische muziek die extreem dynamisch is dan is 16bit 48khz prima.

Deze interface doelt dan echt op een niche van een niche markt. heeft daarom niet zoveel draagvlak op DF denk ik.
 
High end is zwaar overrated. er zij bv bijna geen audiofiele opnames en als je niets met klassieke muziek doet of andere akoestische muziek die extreem dynamisch is dan is 16bit 48khz prima.

Deze interface doelt dan echt op een niche van een niche markt. heeft daarom niet zoveel draagvlak op DF denk ik.

Ben ik het niet mee eens maar heb al aangegeven waarom.
Je zou het ook kunnen omdraaien en zeggen dat de rest downrated is om aan een bepaalde prijs te voldoen.
 
Vergeet niet het clock signaal.. kan ook veel stuk maken.

Maaruh, je hoort het verschil echt wel tussen een digitale Yamaha tafel en tussen een Midas.. dus hier hoor jee ook verschil. Moet je inderdaad wel fatsoenlijke Jack kabels kopen, niet DrAP kabels.
 
wie heeft er hier een midas desk?? wie prikt er zijn synth of gitaar in een interface van bijna 3000 euro met 2 kanalen?? idd 0.01 % van SF.

komt ook nog bij dat de Lyra behalve op studio's ook op audiofielen doelt.

vind dit daarom niet echt een product voorop SF.

audiofielen moeten allemaal opgesloten worden omdat ze een gevaar voor de buiten wereld zijn:D
 
Ik vind van wel. En ik ben een van de bazen :D

Het is een stukje hardware achter je software wat je nodig hebt om muziek te maken.
 
Ik vind van niet
Snobistische meuk
De rest downrated? Ik ben benieuwd naar de resultaten van een eerlijk luistertestje
 
Back
Top