Eerste track

funkmeizter

Nieuwkomer
Lid sinds
20 mei 2003
Berichten
6
Locatie
Rotterdam
Ik heb voor het eerst een track in elkaar gezet. Was van plan iets brokenbeat-achtigs te maken. Dit lukte helaas niet. Reden: kan (nog) geen melodie inspelen. Uiteindelijk is het dus iets veel simpelers geworden.

Op http://www.funkmeizter.tk is de track te downloaden. Graag zou ik jullie (opbouwende) commentaar willen ontvangen. Vooral waar het gaat om het geluid (wil eigenlijk dat het en rauwer en helderder klinkt) en het ritme (volgens mij klopt er iets nog steeds niet helemaal)
 
Ok nu wel..

Hmm het ritme klinkt idd niet echt lekker..
Waarmee heb je het gemaakt??
 
Wat voor mij vaak goed werkt waneeer ik het geluid rauwer wil laten klinken laat ik het door een digitaizer lopen: bijvoorbeeld op 8 bit, waarbij de frequentie middels een lfo gemoduleert wordt.
 
Re: Eerste track

Origineel geplaatst door funkmeizter
Ik heb voor het eerst een track in elkaar gezet. Was van plan iets brokenbeat-achtigs te maken. Dit lukte helaas niet. Reden: kan (nog) geen melodie inspelen. Uiteindelijk is het dus iets veel simpelers geworden.

Op http://www.funkmeizter.tk is de track te downloaden. Graag zou ik jullie (opbouwende) commentaar willen ontvangen. Vooral waar het gaat om het geluid (wil eigenlijk dat het en rauwer en helderder klinkt) en het ritme (volgens mij klopt er iets nog steeds niet helemaal)

als ik het even samenvat staat hier volgens mij dit:
"ik wilde iets maken, maar dat lukte niet. ik heb toen iets anders gemaakt waar ik niet tevreden mee ben.
qua structuur is het te simpel, qua geluid is het nog niet wat ik zoek en ritmisch klopt het ook niet.
nu wil ik graag opbouwende kritiek."

hehehe no offense hoor :)
aan de andere kant maak je het wel erg makkelijk om positieve opmerkingen te laten maken aangezien je jezelf helemaal de grond in trapt.

maar goed; aan de track hoor je wel wat je wil bereiken. inderdaad, ritmisch klopt er geen ruk van, maar als je had gezegd dat je het zo bedoeld had dan was het echt geniaal geweest.
de geluiden onderling hebben geen binding hetgeen te wijten is aan voornamelijk volume- en galmverschillen. een beetje compressen hier en daar zou ook al wonderen doen.
wat ik eigenlijk ook niet snap is waarom je nou precies geen melodieen kan inspelen. als je geen klavier hebt kan je de noten toch intekenen? dit nummer heeft ook niet bijster veel melodie nodig natuurlijk, maar wel een opbouw; die is nu soms erg ver te zoeken, het komt nu over alsof je 3 a 4 ideeen om beurten laat komen en gaan, in plaats van dat het ergens naar toe gaat. probeer een soort pad uit te zetten waar het nummer over gaat en hoe het van A naar B moet. alle muziek is een reis waarvan jij de duur en richting bepaalt, dus waarom zou je rondjes blijven lopen.

nou ik hoop dat je het opbouwende element hierin terugziet ;)
 
Re: Re: Eerste track

Re: Re: Eerste track

Origineel geplaatst door cyan_circle
als ik het even samenvat staat hier volgens mij dit:
"ik wilde iets maken, maar dat lukte niet. ik heb toen iets anders gemaakt waar ik niet tevreden mee ben.
qua structuur is het te simpel, qua geluid is het nog niet wat ik zoek en ritmisch klopt het ook niet.
nu wil ik graag opbouwende kritiek."

hehehe no offense hoor :)
aan de andere kant maak je het wel erg makkelijk om positieve opmerkingen te laten maken aangezien je jezelf helemaal de grond in trapt.


Nou zo is het niet bedoeld hoor. Mijn boodschap was meer: 'Ik heb simpele track gemaakt maar ben niet blij met het geluid. Wat doe ik fout". Ik luister naar mijn track, hoor dat er wat aan mankeert, maar heb geen idee hoe ik tot een beter resultaat kan komen. Via dit forum ligt een hoop knowhow binnen bereik. Tips zoals bv die van jou 'compressie doet wonderen' is waar ik dan op hoop.

Track is overigens gemaakt met m'n SB-live die ik heb gebruikt als sampler, heb een midi-keyboard aan mijn PC hangen.
 
Back
Top