Melodic tune

jeroendek

Ingeburgerd
Lid sinds
29 april 2012
Berichten
48
Ha SF'ers,

ik heb hier een nieuwe melodieuze track gemaakt. Ik ben er tevreden over maar ik heb het gevoel dat het nog beter kan. Alle kritiek is meer dan welkom! Zowel in de mix, opbouw als muzikaal, ik hoor het graag!

http://soundcloud.com/hubert-kirchner/plastic-toys-melo/s-VdJ9b
 
Wow, alles staat erg goed. de bas goed de ruimte gegeven en een heel relaxed nummer.

Op de 2e drop na bijna 100%.

Daar zou ik iets spannenders hebben gedaan.
 
Ik vind het ook een leuke en goed klinkend track waar ik met plezier tweemaal heb naar geluisterd. We hebben wel andere definities van wat een "melodieuze track" is - vrij ritmisch toch ... Ik zou toch misschien iets meer progressie in de melodie zetten of akkoorden zetten. Tenzij ik hebt gemist heb hoor ik alles toch de hele track bijna dezelfde akkoorden opvolging en vrij kleine veranderingen in de melodie. 't Is wellicht het genre, en het moet nu geen prog-rock track worden, maar iets meer variatie kan misschien geen kwaad ? Joris
 
Bedankt voor de complimenten en de kritieken.

De reden waarom de eerste paar climax elke keer de bass statisch is, is dat daardoor een track wat harder pompt. Wanneer er veel muzikale variatie inzit dat rolt de track minder, en ik heb als act altijd een melodieuze maar rollende act. (beetje van softe melodieuze techno tot de rollende)

Misschien is de track muzikaal vrij saai tot 4.35 maar hierdoor verlang je de hele track door naar de opening. Uiteindelijk opent de track op 4.35. Dan komt de ware climax.

Misschien is het wel een goed idee om in ieder geval een nieuwe akkoordenprogressie te testen. Bedankt hiervoor en als men nog meer kritiek heeft, hoor ik het heel graag!
 
Hmm, nog even naar de climax geluisterd - en ik hoor je vangelis-achtige lead en de koortjes wel naar de climax gaan, maar niet de rest. Het blijft allemaal vrij minimaal en op dezelfde toonhoogte als voordien. Misschien daar inderdaad wat meer spanning inbrengen (akkoord/baslijn) ?
 
Wat mij betreft mag je de gang naar de climax een stukje dikker aanzetten, evenals de climax zelf. Ik heb het gevoel dat dat ik naar een track zit te luisteren die nooit echt lekker tot een hoogtepunt komt, je neemt een aanloop, maar houd dan in, zoiets. Voices layeren, eq omhoog en knallen maar!

Dat gezegd hebbende, vind ik de sfeer van je track echt ontzettend lekker! Door die voices zit er iets "dreigends" in dat de hele track draagt, heel erg fijn. Die arp geeft de track ook een fijne flow.
 
Back
Top