A continent is dawning [techno]

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
463
Locatie
Amsterdam
Dag allen, nog een track die ik deze zomer op de Polyend Tracker heb gemaakt en nu wat beter afgewerkt heb in mijn daw. Behoorlijk snel naar mijn doen (130 bpm), maar ook wel lieflijk abstract, vind ik. Hoor graag wat jullie ervan vinden. Ik ben niet helemaal tevreden over de mix, het geheel klinkt te grijs-digitaal naar mijn zin, maar ik heb heel wat zitten puzzelen en kreeg het niet beter dan dit.

 
Een knappe technotrack eigenlijk!
Praatje bij het plaatje, het mag wat zweveriger hier en ook daar?
 
Het valt wel mee, dat 'grijs-digitaal' is ook een stijl moet je maar denken. Zou hem zo kunnen draaien.
 
Het valt wel mee, dat 'grijs-digitaal' is ook een stijl moet je maar denken. Zou hem zo kunnen draaien.
Ik heb niets tegen grijs-digitaal in het algemeen, maar ik denk dat deze track gebaat zou zijn bij een wat warmere productie. Ik zal er nog eens naar kijken eens ik alle andere tracks van deze zomer heb afgewerkt.
 
Heel gaaf, deze. Meermalen al beluisterd, blijft lekker.

Snap wat je bedoelt over de mix, da's denk ik vooral een EQ-/saturatie-ding.. niet per sé het analoog-digitaal-vraagstuk..

Het geluid van de clap/snare die er op 1:36 in komt helpt trouwens niet, die is een beetje nasty..

Voor de rest kan je nog andere dingen overwegen, maar dan wordt al het snel een andere track.. en da's misschien zonde, want deze heeft echt wel een eigen smoel..
 
Ik ga even al deze kritieken meenemen en een nieuwe mix maken. Ik zal hem sowieso nog eens door een buizenversterker en analoge compressor halen, dat helpt altijd wel om wat meer saturatie erin te brengen. De huidige versie is volledig in the box. En die snare/clap zal ik ook nog eens goed onder de loep houden. Heb het enkel behoorlijk druk nu, dus zal wel even moeten wachten.
 
OK, heb het even onder handen genomen (vooral OTB compressie en lampen), en de clap heb ik wat minder bewerkt. Zelfde link als voorheen. Het klinkt nu iets opener, denk ik, maar het verschil blijft subtiel. Dank voor het meeluisteren, iedereen.
 
Back
Top