[Deep House] Green Stab

The DrumKid

Ingeburgerd
Lid sinds
30 november 2010
Berichten
45
Yo allemaal,


Deep house trackje gemaakt, maak normaal nooit deephouse dus misschien kunnen jullie
wat feedback geven enzo! Vooral omdat het een work in progress is, kan ik de feedback goed gebruiken!


Mix technisch, arrangement, sounddesign, anything!!


Alvast bedankt!!!

:okdan:
 

Attachments

  • Green Stab.mp3
    6,2 MB · Bekeken: 32
Ik zou liever wat meer variatie zien in bijvoorbeeld de bass.
Ik hoor nu de hele tijd de zelfde 5/6 nootjes. Dat heeft aandacht nodig.
Het lijkt nu net een sample van de cd en niet een zelf ingepeeld iets.
Het zou mss al schelen om subtiel ergens even van akkoord te wisselen.

De truc bij een monotone opname (dat kan stijleigen zijn) is dat hij niet saai gaat klinken.
Deze track klinkt mede door het constant repeterende bass loopje saai.
Die saaiheid wordt benadrukt door de drum/persussie.

Daar zit vaak de "winst" bij een monotone track. Eeen beetje variatie hier en daar doet wonderen.

Paul
 
Het nummer zegt het al: al you need is a groove.
Ik vind ´m absoluut niet saai, sterker nog, ik vind ´m eigenlijk wel waanzinnig goed :okdan:

Heeeeele lekkere mix (op m'n koptelefoon maar zo luister ik de meeste muziek). Ik vind de reverb en delay op de stab erg mooi.

Als het mijn nummer zou zijn, zou ik mss nog `hier en daar een "tussen" stab doen in in een wat hogere octaaf (of afwisselend hoger en lager dan "basis" stab) met wat langere reverb en wellicht hier en daar een kort synth riedeltje (maar mss haalt dat de flow er juist weer uit)

Kortom, echt top!!!

Groeten,
Paul
 
Thanks iedereen voor de reacties.

Heb jullie feedback meegenomen en ben hier op uitgekomen…

Laat maar weten wat jullie ervan vinden!
 

Attachments

  • Green Stab.mp3
    9,1 MB · Bekeken: 40
Bij 3 minuten vind ik het pas eh "groove" hebben daarvoor net zoals Ptaurus schreef mag er wel wat meer variatie in (basje/hat weghalen of toevoegen hier en daar) mag ook iets sneller naar het 3 minutenpunt toe wat meer vaart geeft aan het geheel (totaal niet slecht maar het kan beter) :D
 
Zoveel mensen, zoveel meningen
Ik vind de eerste versie een stuk lekkerder; heeft meer een flow. De tweede heeft voor mijn gevoel geluiden erin zitten die er niet inhoren (vooral het stuk na 3 minuten; de stabs vind ik niet passen bij de rest van het nummer) en bovendien lijkt het of rhytmisch de flow er een beetje uit is.

Wellicht zou het idee van warehousegroove om de bas er hier en daar uit te halen of wat goochelen met frequenties nog wel wat variatie kunnen brengen maar let op de flow!! daar gaat het om bij dit nummer (naar mijn mening dan he :D)
 
vervormd lekker hoor op laptop speakers ;)
 
Back
Top