House meets D&B

Missing Links

Ouwe rot
Lid sinds
6 juli 2004
Berichten
523
Locatie
Amsterdam
Forumvrienden! Zoals weinige van jullie wellicht weten was mijn eerste aanraking met elektronische muziek niet house maar de drum&bass van LTJ Bukem mid jaren 90. Logical Progression vol. 1 staat nog steeds hoog in mijn all-time faves lijstje. Daarna diep de Jungle ingedoken (pun intended), vooral de meer zweverige kant van het spectrum: Good Looking Records, Moving Shadow, Creative Source en later de modernere liquid stijlen van Marcus Intallex, Calibre etc.

Ben nu alweer een tijdje bezig om deze vibe van 90's deep drum&bass terug te brengen in de house tracks die ik maak. Vorige maand al even 'Truth' gepost (als je nieuwsgierig bent maar m niet kan vinden, stuur me ff een berichtje). En nu eindelijk tijd gehad om deze af te maken qua arrangement. Ik ben nog met de details bezig in de opbouw, variatie en mix, maar vind het leuk om in dit stadium alvast jullie feedback te krijgen. Let me know!

Boris




ps. de titel slaat nergens op, zoals meestal bij mij in deze fase. Nu weten jullie wel wat ik gisteren gegeten heb.
 
Ik vind het allemaal vrij droog. Je hoort de losse componenten van het atrrangement; de drums, melodie, etc. maar het komt op mij niet over als een geheel. Kan zijn dat je dit ook tot doel had omdat in de 90's de producties nog niet helemaal gelikt waren, of dat je nog niet in de afmix fase zit, maar het viel me wel op. Verder niet mijn genre dus kan over de compositie niet zo veel zeggen.
 
Ik voel em wel! Mooi! Merkt dat ik in mijn hoofd een 909 open hat tussen de kicks projecteer na 3:45, waardoor er iets meer spanningsboog zou kunnen ontstaan. Maar misschien werkt dat helemaal niet, of is dat helemaal niet wat je voor ogen hebt. Lekker trackie zeg ik!
 
Hij is lekker, maar ik vond hem wat lang.. kon wat meer afwisseling gebruiken, automations, effects, etc... Al bij al, reeds heel mooi!

Greets,

Gloomy.
 
Lekker trackie :)
Beluisterd via smartphone, dus kan weinig nuttigs zeggen over het geluid, maar zou niet misstaan op zo’n DnB mix album ergens in het begin.
 
Back
Top