ORBITAL vanavond in Brussel

Super !!

Heb zo goed als alles van Orbital.
Was jammer genoeg niet daar maar als ik dit filmpje bekijk ... damn =(

Voor mij lijkt het nieuwe album weer een schijf om grijs te spelen ... Joepie !
 
echt ik probeer orbital al heel lang goed te vinden maar het lukt me niet, hoe kan dat?
het blijft soort van electronische achtergrondmuziek in mijn oren, help mij het ook te diggen

Volledig akkoord.
En als klap op de vuurpijl kan ik je vertellen dat alles wat op het podium staat nagenoeg enkel voor de show is. (wel netjes aangesloten om écht te laten lijken)
Brother Apple doet de rest...
Heb ik met mijn eigen ogen jaren geleden als podiumtech gezien & meegemaakt - en overigens niet de enige electro act die zich daar schuldig aan maakt
Echte 'life' acts in dit genre zijn een uitzondering. Het idee dat het echt is, is blijkbaar voldoende om geld aan een ticket te geven. :doei:
Op CD kan ik de broertjes nog wel smaken. Als achtergrond muziek dan wel te verstaan.
 
Ach...dat doen er zoveel. Soms is het live en soms een beetje playback. Kan ook niet anders want ander moet er soms een hele studio mee incl. randapparatuur. Wordt een beetje een gedoe. Alleen Octave One gaf vorig jaar een volledige liveshow helemaal te gek (maar met hun muziek kan dat ook makkelijker):

 
Volledig akkoord.
En als klap op de vuurpijl kan ik je vertellen dat alles wat op het podium staat nagenoeg enkel voor de show is. (wel netjes aangesloten om écht te laten lijken)
Brother Apple doet de rest...
Heb ik met mijn eigen ogen jaren geleden als podiumtech gezien & meegemaakt - en overigens niet de enige electro act die zich daar schuldig aan maakt
Echte 'life' acts in dit genre zijn een uitzondering. Het idee dat het echt is, is blijkbaar voldoende om geld aan een ticket te geven. :doei:
Op CD kan ik de broertjes nog wel smaken. Als achtergrond muziek dan wel te verstaan.

Wow ik kan me echt bijna niet voorstellen dat Orbital faked??

Kan me wel voorstellen dat ze alle apparatuur via midi aansturen vanuit de laptop en alles live mixen op een mengpaneel, of is dit ook wat je bedoelt?
 
Ach...dat doen er zoveel. Soms is het live en soms een beetje playback. Kan ook niet anders want ander moet er soms een hele studio mee incl. randapparatuur. Wordt een beetje een gedoe. Alleen Octave One gaf vorig jaar een volledige liveshow helemaal te gek (maar met hun muziek kan dat ook makkelijker):

Octave One Live @ Awakenings Easter Anniversary 23-04-11 Gashouder Amsterdam - YouTube

kan me voorstellen dat in een bepaald orbital trek bv wel dive se synths worden gebruikt en er maar eentje live wordt bespeeld ..tuurlijk is basis pre rec/ soort van ableton principle togh ..kan ook niet alles mee sjouwuh ,..dat doe aleen ik nogh;l-[
:engel:
 
Wow ik kan me echt bijna niet voorstellen dat Orbital faked??

Kan me wel voorstellen dat ze alle apparatuur via midi aansturen vanuit de laptop en alles live mixen op een mengpaneel, of is dit ook wat je bedoelt?

Wat ik bedoel is dat je een hele rist WAV tracks op het scherm van hun laptops ziet en dat er nagenoeg niks midi wordt aangestuurd.
Sorry maar heb ik met mijn eigen ogen op het podium gezien. Ben dan maar backstage pintje wezen drinken.
Dan vraag ik me dus af waarom je al dat gedoe mee op het podium sleept en bovendien nog aansluit ook !!
Tja, wie betaald er voor een artiest die enkel een laptop op het podium heeft staan... ???

En droom niet, want Prodigy, Chemical, Moby en tal van anderen maken zich daar 'schuldig' aan.
Er wordt nauwelijks een riedeltje op het klavier gespeeld.

An sich heb ik geen probleem met mensen die playbacken op een podium, alleen betaal ik er niet voor. *D
 
och dat valt mee, ze hebben an sich wel vette sounds en vette gear, maar ik zie ze als 2 gasten die gewoon wat jammen met hun gear en dat dan uitbrengen.. hun nummers gaan nergens naartoe ofzo.. :?


En of deze ergens naartoe gaat. Helemaal kapot gedraaid vroeger

 
Tja. Luister dan maar eens goed naar onderstaand. Dit is al meteen 100x beter. Door Ome P. He rules.



 
Ik ga akkoord met cream hier. Trouwens, dat is toch iets subjectief. Je kan niet zeggen "die is beter dan die ander" als het over een ander genre gaat???
Orbital is moeilijk te vergelijken met andere artiesten vind ik. In sides was idd hun beste album en
Out there Somewhere (pt 2) heb ik ook grijsgedraaid.

Wat ik zo apprecieer aan Orbital (hun oudere werk) is dat er zodanig veel elementen in hun tracks zijn, maar het is nooit "too much". Soms ontdek ik zelfs nog een nieuw geluidje dat me vroeger nog niet was opgevallen :).

Voor mij zijn het echte artiesten! En ok misschien spelen ze niet helemaal live maar dat kan je ook moeilijk verwachten, vind ik? Je moet al een held zijn om zo'n mooie complexe muziek volledig live te brengen, en zien dat alles mooi samenvloeit en een perfecte opbouw heeft. Er zijn er maar weinig die dat kunnen!

Hun nieuwere werk (vanaf blue album) vind ik minder goed, maar toch zou ik geld uitgeven om ze te zien spelen. Ik ga niet een uur op hun vingers kijken om te zien wat precies live gespeeld wordt of niet, voor mij gaat het meer om gevoel :)
 
Back
Top