ORBITAL vanavond in Brussel

jupiter

beatsbleepsleadsnoises
Lid sinds
28 november 2006
Berichten
451
Locatie
Eppegem (B)
Ik ga vanavond nog eens kijken hoe de twee broertjes Hartnoll beepjes en beapjes uit hun synths en andere machines halen ... lekker nostalgisch


 
gaaf! ik morgen in amsterdam. gaat echt geweldig worden! Ik raad iedereen aan om hun nieuwste CD te luisteren op de luisterpaal, want ze zijn helemaal terug:dj:
 
net terug.
sterk ...
oude dingen revitalised ... nieuwe dingen staan supersterk ... visuals matchen geluid perfect ... de sound is lekker hard luid en zuiver ... leuk feestje dus ...
Morgen in A'dam laatste gig van hun tour dus dat altijd wat extra ... enjoy.
 
Yeah dankz voor de link Jupiter faaaak wat lekker dit.(Y)
Edit:
Die track vanaf 32.00 is dodelijk classic, whooohaaaaa
 
Laatst gewijzigd:
bah. had ik graag willen zien. Mn enige troost is dat uitverkochte Melkweg echt een hel is. hadden ze beter Para kunnen doen. Heb destijds daar een optreden gezien tijdens de Nothing left tour. Die met de 3 draaiende projectie schermen.
 
Ook net terug. Was schitterend. Geen digitale pseudoklanken, puur analoog en geen melige afkooksels.
Hebben zeker 3 nummers van Snivilization gespeeld en de nieuwe nummers staan live super sterk. Eén groot feest. They are back!
Sequencing was Ableton live en 4 Ipads. Voorts M5n, SH2, 303, 909, jupiter 6, voyager rack, little phatty, sunsyn, 3 eventide FX, mixing desk en nog wat.
Net voordien Paul van erg close horen praten over hoe hij beinvloed is door Kraftwerk.
Nadien was er kans om op cafe met de mannen te zitten, maar is me net niet gelukt.
Topavond.
 
er zat hier en daar wel verwijzingen naar kraftwerk ... begin/einde met stem-sample ... radio-aktivität-visual ... robotlike aliens ... dezelfde strakke structuren in hun muziek, liefde voor de synths ... de 909-beats gingen door merg en been ...
 
echt ik probeer orbital al heel lang goed te vinden maar het lukt me niet, hoe kan dat?
het blijft soort van electronische achtergrondmuziek in mijn oren, help mij het ook te diggen
 
spectaculair gedurfd of vernieuwend zijn ze niet, he. het blijft al bij al redelijk 'mainstream' ... maar het steekt echt heel goed in elkaar ... dus ja, dit is niet de electronische muziek waar je van omver valt omdat het je verrast ... dus ik begrijp je opmerking heel goed, maar zou het toch niet classeren tot achtergrondmuziek ... sommige van hun tracks zijn heel plat, maar er zitten toch ook echt pareltjes bij qua opbouw, combinatie, ritmeveranderingen, structuren, analoge sounds, ... ik vind ze live wel veel steviger dan hun studiomateriaal ... maar, niet te hard je best doen om ze goed te vinden, dat werkt toch niet ;) je mag orbital ook rommel vinden ...
 
och dat valt mee, ze hebben an sich wel vette sounds en vette gear, maar ik zie ze als 2 gasten die gewoon wat jammen met hun gear en dat dan uitbrengen.. hun nummers gaan nergens naartoe ofzo.. :?
 
och dat valt mee, ze hebben an sich wel vette sounds en vette gear, maar ik zie ze als 2 gasten die gewoon wat jammen met hun gear en dat dan uitbrengen.. hun nummers gaan nergens naartoe ofzo.. :?

lijkt me geen verkeerde uitgangspunt voor een electronische act.

Rond Snivilisation en Nothing Left waren de albums wat mij betreft wat meer coherent, grotere bogen over meerdere nummers. Later werdt het wat meer korte losstaande tracks idd.
 
och dat valt mee, ze hebben an sich wel vette sounds en vette gear, maar ik zie ze als 2 gasten die gewoon wat jammen met hun gear en dat dan uitbrengen.. hun nummers gaan nergens naartoe ofzo.. :?

Ik zou In Sides eens beluisteren, dat gaat wel degelijk ergens naartoe. Die nummers zijn stuk voor stuk verhalen.
 
och dat valt mee, ze hebben an sich wel vette sounds en vette gear, maar ik zie ze als 2 gasten die gewoon wat jammen met hun gear en dat dan uitbrengen.. hun nummers gaan nergens naartoe ofzo.. :?

idd wel een goede basisformule voor electromuziek: gear, jammen en uitbrengen ...
orbital moet voor mij nergens naar toe te gaan ... ze zijn een ervaring ... (zoals zo veel electronische muziek) ... maar je hebt een punt ... echt diepzinnig kan je deze muziek niet noemen ... maar dat hoeft niet persé imho
 
Ik ga het ook vanavond mee maken in de Melkweg :D en ik kijk er best wel naar uit
 
Bass,
luister eens volledig naar Snivilization of The Middle of Knowhere.
Als je het dan niet goed vindt, dan zou ik ermee stoppen.

Mijn gevoel zegt dat Orbital toch één van de grootste electronisch acts van deze tijd is, met een totaal unieke sound, dynamiek en universal ravegevoel, die zeeeeer weinigen evenaren.

De eerste jaren van hun loopbaan waren ze echte vernieuwers (en dan nog wel met enorm succes), na de Middle of Nowhere is het allemaal wat achteruit gegaan.

De nieuwe plaat is er nog niet helemaal, maar live is het wel gelijk in de olddays. Extatic!
 
echt ik probeer orbital al heel lang goed te vinden maar het lukt me niet

Wij proberen jou muziek ook al heel lang goed te vinden maar dat lukt ons ook niet....:D

(geintje Bas)
 
Wij proberen jou muziek ook al heel lang goed te vinden maar dat lukt ons ook niet....:D

(geintje Bas)

haha ik maak dan ook hele beperkte muziek ;)

het enige nummer wat ik wel leuk vond was the box, maar dat kwam waarschijnlijk ook door de clip...

leftfield vind ik persoonlijk dan wel weer meer aansprekend...dus dan is mijn vraag, wat is het verschil tussen orbital en leftfield?
 
Back
Top