Soulwax 2024 live tour

hiamb

Stamgast
Lid sinds
24 april 2006
Berichten
319
Locatie
België
Ik zag Soulwax gisteren live, ze passeerden ook in Amsterdam en Tilburg.
Nog mensen hier die gingen kijken. 3 live drummers, indrukwekkend. Maar natuurlijk ook een niet te evenaren analoge synth sound.
Bassen, filters, LFO's, modulation, vocoders, vocal pitch shifters,...

Steeds een hoogdag als synth nerd.

Er stonden vier gigantische 'controllers' opgesteld op het podium.
Waarvan twee live bestuurd werden door David en Stephen.

Blinkende metalen fronts met custom knoppen, keys en gestuurde verlichting. Knap staaltje design.
Zou natuurlijk graag eens onder de hood gekeken hebben. Iemand die toevallig meer weet hierover? Spill the goods !

Ik ga uit van één of meerdere Korg ms 20 (modules), mss wat modulars en effecten, gekoppeld via patchbay en zo verbonden naar de knoppen.
Ik vermoed dus wel wat knutselwerk.
Mij leek het ook alsof het signaal van de gebruikte gitaren, drums en vocals via de controllers kon gefilterd worden.
Effecten, mss external in van de ms 20, andere effecten.

In elk geval top show, zowel auditief als visueel.

Soulwax @ Ancienne Belgique (AB): Schijnbaar Deewheelend

Soulwax_AB_Brussel_JoostVanHoey-2-scaled.jpg
 

Attachments

  • Soulwax_AB_Brussel_JoostVanHoey-16-scaled.jpg
    Soulwax_AB_Brussel_JoostVanHoey-16-scaled.jpg
    160 KB · Bekeken: 37
Ik zag ze een jaar of 5 geleden in de Ronda (TivoliVredenburg) met die keurslageropzet. Even grappig om te zien maar veel te hard (en dat wil wat zeggen), saai en dom militaristisch gebeuk, zonder interactie. 20 jaar ervoor bij hun tournee met de eerste plaat, in Sneek was veel beter.
 
Pas ook gezien in 013 Tilburg; erg prettig en toffe gasten! 👍👍
 
Ik heb ze jaren terug gezien die 3 drummers en het was natuurlijk visueel mooi met die hear enz maar ik speel de plaat nooit
 
Back
Top