Technotje - Saus

RED JOURNEY

Ingeburgerd
Lid sinds
1 december 2009
Berichten
47
Lijkt me leuk om reactie te krijgen over de mixdown.
De geluiden heb ik bijna allemaal "zelf gemaakt" in vanguard.
Ik heb zelf het idee dat er misschien wat teveel laag in zit, maar ik heb eigenlijk net nieuwe monitoren die ik een beetje aan ontdekken ben.
verder is het niet orgineel, maar ik vond het wel de moeite waard om het hier te laten luisteren.

Txs
http://soundcloud.com/nickroodenrijs/techno-saus
 
Ik vind de mix prima, zeker niet teveel laag (althans op m´n koptel.).
Geluiden zijn ook mooi.
Compositie vond ik wat eentonig, verwachtte een akkoordverandering toen de `solo` (arp) erinkwam. Zou ´m wat afwisselender maken.
Wat mij betreft zou de kick ook nog wel wat harder mogen maar dan wijzig je mss het karakter van de track
 
Ik luister hier op prima pc speakers en een Harman en Kardon minisubje.
Vraag me af of ik niet wat te critisch ben maar hier klinkt t nog niet helemaal 100%.

Lastig om iets van een mixtip te geven.. Het thema is OK. Niets vernieuwends maar je leert ervan. Ikzelf denk dat het laag fout gaat door een niet juiste approach.

Die sub die alle kanten op sweeft kun je beter achterwegen laten. Focus je op een mooie diepe kick met die arp samen. Dat is je thema.
Laag van de kick heeft ruimte nodig. Mis je dan toch wat laag en wil je in dezelfde sferen blijven dan zou je die sub gewoon onder je kick kunnen zetten.
Of is dat nu al het geval en heb je de filterattack open staan? Om je kick ruimte te geven? Ik zou Sidechain proberen. en de SC input zonder sublaag.

Die sub stoort als ene malle.. misschien de phase veranderen naar 90 of 180? Pitch veranderen? zijn nog een hoop opties.
Het is dus niet teveel laag.. het is in mijn optiek niet het juiste laag.

Ik hoor potentie in je track overall alleen nog niet de overtuiging in de mix.
Snare is wat dofferig.. probeer een andere.

Keep it up!
 
Back
Top