Nieuwe Tec Track :)

Oei, dit is best wel een lekkere dansbare track. Gelukkig niet van die hapklare-brokke-mainstream-house met een climaxje hier en een oe-aah-handjes in de lucht momentje daar (en daarna weer hetzelfde stramien met het volgende nummer). Past prima in een set die je in de flow moet 'voelen'.

:okdan:
 
Daar sla je zeker een spijker ... want de snare staat te hard was me al opgevallen. En dat trekt de verhoudingen dan scheef idd :)

Dat bultje op 250Hz zit er al op. Iets hoger in dit geval 300 geloof ik ... dat kneepje had ik al van de tracks van speedy j geleerd :P

Was dat na het luisteren van de 320?

nee, die heb ik pas net geluisterd, heb je al gemailed. ;-)
 
De groove groeit langzaam naar me toe, vind hem nu toch wel erg lekker eigenlijk ;D

nog ff over de mix, beetje dof nog, clapje mag van mij nog wel iets meer low cut hebben (zo ergens rond de 400hz of zo, daarnaast hoor ik op al je tracks altijd een soort totale reverb (alsof er iets van reverb of space designer o.i.d. op op je master zit?) krijg altijd een klein beetje het vissekom gevoel. Denk dat het ruimtelijke effect wat je wil, groter is wanneer je dit op een paar instrumenten doet? verder weinnig te mekkeren
 
De groove groeit langzaam naar me toe, vind hem nu toch wel erg lekker eigenlijk ;D

nog ff over de mix, beetje dof nog, clapje mag van mij nog wel iets meer low cut hebben (zo ergens rond de 400hz of zo, daarnaast hoor ik op al je tracks altijd een soort totale reverb (alsof er iets van reverb of space designer o.i.d. op op je master zit?) krijg altijd een klein beetje het vissekom gevoel. Denk dat het ruimtelijke effect wat je wil, groter is wanneer je dit op een paar instrumenten doet? verder weinnig te mekkeren

Goed om te horen! :):)

Zal eens naar de clap kijken .... mmm daar zit al een highpass op en die cut 950hz .. kan het zijn dat je een andere sound bedoeld of misschien een combi van de clap met een andere sound?

En die reverb klopt op bijna alles zit pcm lexiverb ... zal eens kijken wat het uithaalt als ik het verwijder op de sounds die het niet nodig hebben!

Thx!! :)
 
erg lekker, deze wil ik wel horen op een festival deze zomer, waarmee heb je de bas gemaakt? hij is zo diep

Dank je! :)

En ik zou helemaal de pan uit vliegen als ik hem hoor op een festival deze zomer :P Dat wil ik dus ook wel jah :):okdan::)

Bassline heb ik uit Trillian getoverd :D Met eerst EQ daarna compressie .. daarna sidechain compressie en dan weer een EQ
 
Mag wat mij betreft een heel klein beetje meer uptempo en er mogen halverwege ook wel van die slepende hihats in om het wat meer groove te geven.... verder leuke track :odan:
 
Mag wat mij betreft een heel klein beetje meer uptempo en er mogen halverwege ook wel van die slepende hihats in om het wat meer groove te geven.... verder leuke track :odan:

Ik maak ze bewust op deze langzamere snelheid omdat hoe langzamer hoe beter je sounds klinken/de ruimte krijgen :) En om de draaier/dj eigenlijk geen andere keuze te geven dan omhoog te pitchen waardoor tracks dan veeeel lekkerder klinken uitkomen dan als je hem omlaag zou pitchen. Als ik hem zelf zou draaien zou 127bpm ongeveer mijn voorkeur hebben. Vermoed dat het dat kleine beetje meer uptempo geeft wat jij bedoelt.

Die slepende hihats gaat hem in deze track niet worden, maar je brengt me wel op een idee. Ik zou de hihats wat meer kunnen opbouwen waardoor het op piek momenten slepender overkomt :okdan:

Thx!! :)
 
Back
Top