Nieuwe Tec Track :)

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Heb weer eens een nieuwe track (bijna) af :) Hoor graag hoe het zo op jullie over komt en of er dingen opvallen positief, maar zeker ook negatieve feedback ... is meer dan welkom :)

http://soundcloud.com/volt9/volt9-alpha-beta-zebra-demo
 
doorstaat bij mij de skip test nog niet echt, tuut tut, tuut tut tut, tut tut hoor ik de hele tijd tot 6.42 met een periodiek ruisje en een crashje en een heeehhhtje, niet echt opwindend
 
doorstaat bij mij de skip test nog niet echt, tuut tut, tuut tut tut, tut tut hoor ik de hele tijd tot 6.42 met een periodiek ruisje en een crashje en een heeehhhtje, niet echt opwindend

Thx!

Maar is dat niet meer een smaak kwestie? Je hebt het wel vaker over tracks van mij gezegd ;)
 
doorstaat bij mij de skip test nog niet echt, tuut tut, tuut tut tut, tut tut hoor ik de hele tijd tot 6.42 met een periodiek ruisje en een crashje en een heeehhhtje, niet echt opwindend

Thx!

Maar is dat niet meer een smaak kwestie? Je hebt het wel vaker over tracks van mij gezegd ;)

Betekend trouwens niet dat ik niets met je feedback doe integendeel ;)
 
technisch kan ik nog niet te veel zeggne, zit achter m'n laptop
mischien moet ik het anders zeggen. de energy van de track is wel erg egaal over de track verdeeld
opbouw - hetzelfde > hetzelfde > hetzelfde > hetzelfde maar dan zonder stabs > outro
is een beetje saai.. "hetzelfde' op zich klinkt best lekker, maar niet 6.40 achter elkaar

Dus ik zoek die climax, die vette buildup waarna de tent op z'n kop staat, ik mis de hype
 
technisch kan ik nog niet te veel zeggne, zit achter m'n laptop
mischien moet ik het anders zeggen. de energy van de track is wel erg egaal over de track verdeeld
opbouw - hetzelfde > hetzelfde > hetzelfde > hetzelfde maar dan zonder stabs > outro
is een beetje saai.. "hetzelfde' op zich klinkt best lekker, maar niet 6.40 achter elkaar

Dus ik zoek die climax, die vette buildup waarna de tent op z'n kop staat, ik mis de hype

Ik snap helemaal waar je vandaan komt! Het is voor mij 2 ledig. Denk dat ik de track zeker nog spannender kan maken. Maar waarschijnlijk ga ik jou mening over de track niet veel mee laten veranderen vermoed ik. Ik heb het dan meer over kleine details en edits.

Ik vraag me ook af naar wat voor muziek je het afgelopen uur geluisterd hebt? Waarom ik dat vraag is omdat als ik net naar tracks van Carlo Lio en Reset Robot tracks geluisterd heb en ik dan naar deze track luister het een totaal andere effect heeft op mij als dat ik net een half naar decibel/slamfm/538 heb geluisterd. :)
 
doorstaat bij mij de skip test nog niet echt, tuut tut, tuut tut tut, tut tut hoor ik de hele tijd tot 6.42 met een periodiek ruisje en een crashje en een heeehhhtje, niet echt opwindend

Wel grappig dat de tracks van mij die bij jou niet door de skip test komen steeds getekend worden :D
Zo ook deze track die deze lente uit komt op Outland Records :):):)

Daarnaast is underground techhouse en een aantal andere stylen naar mijn idee niet geschikt voor een skip test omdat het daar juist gaat om een bepaalde flow en niet zozeer opbouw climax opbouw climax die je al skippend niet oppakt. Dus is het een smaak kwestie naar mijn idee.

Gezien er hier best wat mensen naar je luisteren zo je ze daarmee dus op het verkeerde been kunnen zetten ;)
 
dat meen je niet, heeeeeel verhaal getypt!! pagina offline! :(((
 
jezus, wat kan ik daar pissig om worden, maar goed.

hier nog even in t kort:

He Glen, alles wel?
- vind de track zeker niet eentonig, vind m erg cool en zelfs best wel uplifting (voor techhouse). ;-)
- hij grooved superlekker
- mix klinkt top
- vind alleen 1 best wel belangrijk dingetje raar klinken: je kick. Hij wordt ten eerste soms best wel heftig weggedrukt. Zit die soms in limiting in een group met andere geluiden? Zou t ff nachecken.
- verder vind ik je kick ietwat dun klinken, weinig laag. Mss klinkt die solo helemaal te gek en komt het door de compressie. Mss een lage subkick eronder layeren en dan een low pass erop zetten?
- nogmaals, ik vind je track niet overcompressed klinken, maar je kick is wel iets raars mee.
- verder vond ik m bij 4:08 ietwat te clubby klinken, mag van mij wel iets meer Faki stijl. ;-))

Succes! (copypast)
 
jezus, wat kan ik daar pissig om worden, maar goed.

hier nog even in t kort:

He Glen, alles wel?
- vind de track zeker niet eentonig, vind m erg cool en zelfs best wel uplifting (voor techhouse). ;-)
- hij grooved superlekker
- mix klinkt top
- vind alleen 1 best wel belangrijk dingetje raar klinken: je kick. Hij wordt ten eerste soms best wel heftig weggedrukt. Zit die soms in limiting in een group met andere geluiden? Zou t ff nachecken.
- verder vind ik je kick ietwat dun klinken, weinig laag. Mss klinkt die solo helemaal te gek en komt het door de compressie. Mss een lage subkick eronder layeren en dan een low pass erop zetten?
- nogmaals, ik vind je track niet overcompressed klinken, maar je kick is wel iets raars mee.
- verder vond ik m bij 4:08 ietwat te clubby klinken, mag van mij wel iets meer Faki stijl. ;-))

Succes! (copypast)

Nice thx voor de re-typ! Alles is zeker wel ... met jou ook? Gezien je tracks en remixen die ik lang zie komen vermoed ik een ja ;)

Bedankt voor je complimenten :)

Die kick op deze manier is nieuw voor mij en in de theorie zou het laag er in moeten zitten gezien ik als sublaag een 808 heb gebruikt en daar een mid/hoog kick op heb geplakt. En idd die 2 heb ik samen gecompressed en dat heb ik nog niet eerder zo gedaan. Die compressie op de kick zou het laag wel eens weg kunnen drukken idd. Ook zou het aan de verhouding kunnen liggen .... dat de mid/hoog layer te hard staat ten opzichte van de 808. Dat ga ik eens onder de loep nemen!

Op de masterbus heb ik alleen lichte limiting zitten dus daar zou het wegdrukken eigenlijk niet in kunnen zitten? Wat zou betekenen dat ik te weinig ruimte heb gemaakt voor de kick en meer moet gaan highpassen op de rest.

Ook denk ik dat de 128kb conversie van soundcloud niet echt ten goede komt van de sound ... al kan ik daar niet de volledige schuld in leggen ;) Ik zal je een 320 mp3 mailen met de vraag of het dan nog steeds het geval is.

Erg bedankt voor je scherpe kritiek! Zeer bruikbaar!! :)
 
Bedenk me ineens dat misschien aan de snare kan liggen. Mss door EQ of door compressie tov de kick.

Check anders of er onder de 250 Hz nog veel geluid zit. Van de snare dus.

Tegenwoordig doe ik trouwens ook altijd een bultje van een paar dB rond de 250 Hz op de snare of clap. Krijgt je snare veel power van, dus meer groove in je track. Joe!
 
Bedenk me ineens dat misschien aan de snare kan liggen. Mss door EQ of door compressie tov de kick.

Check anders of er onder de 250 Hz nog veel geluid zit. Van de snare dus.

Tegenwoordig doe ik trouwens ook altijd een bultje van een paar dB rond de 250 Hz op de snare of clap. Krijgt je snare veel power van, dus meer groove in je track. Joe!


Daar sla je zeker een spijker ... want de snare staat te hard was me al opgevallen. En dat trekt de verhoudingen dan scheef idd :)

Dat bultje op 250Hz zit er al op. Iets hoger in dit geval 300 geloof ik ... dat kneepje had ik al van de tracks van speedy j geleerd :P

Was dat na het luisteren van de 320?
 
Back
Top