Nieuwe Tec Track :)

veel ruimte in de mix., zit een idee achter. snap waar je heen wilt. Er mist alleen wel iets in de groove denk ik. Harmonisch mis ik een laagje. Daar waar het niet leeg is zit die ene layer van die stabs die naar de mineur gaat ofzo wat t ook is, dat is minder. denk dat extra hihats wel wat kan toevoegen aan de groove. Maar klinkt goed!
 
veel ruimte in de mix., zit een idee achter. snap waar je heen wilt. Er mist alleen wel iets in de groove denk ik. Harmonisch mis ik een laagje. Daar waar het niet leeg is zit die ene layer van die stabs die naar de mineur gaat ofzo wat t ook is, dat is minder. denk dat extra hihats wel wat kan toevoegen aan de groove. Maar klinkt goed!

Thx!!

Zal alle feedback uiteindelijk gaan samenvatten en daaruit keuzes maken om te verwerken en aan te passen!

:okdan:
 
Ik maak ze bewust op deze langzamere snelheid omdat hoe langzamer hoe beter je sounds klinken/de ruimte krijgen :) En om de draaier/dj eigenlijk geen andere keuze te geven dan omhoog te pitchen waardoor tracks dan veeeel lekkerder klinken uitkomen dan als je hem omlaag zou pitchen. Als ik hem zelf zou draaien zou 127bpm ongeveer mijn voorkeur hebben. Vermoed dat het dat kleine beetje meer uptempo geeft wat jij bedoelt.

Die slepende hihats gaat hem in deze track niet worden, maar je brengt me wel op een idee. Ik zou de hihats wat meer kunnen opbouwen waardoor het op piek momenten slepender overkomt :okdan:

Thx!! :)

127 BPM :okdan: Ja, dat klopt (vindt ik persoonlijk de lekkerste snelheid voor dit en ook ander werk) Slepende hats (van die vieze disco hats dus) lichtelijk over een klein stukje, maar je begreep het al :okdan:

Zo, en dan nu :koffie:
 
Ik luister m op mn telefoon en vind m al lekker. Zeker goed mee te mixen. Uiteraard kan ik niet oordelen over t laag. Welke synthjes heb je gebruikt?

Beetje late reactie, maar miste je vraag even door alle andere reacties ;)

De synths die ik gebruikt heb zijn massive voor de sweep chord. De 2 step chords zijn losse sampletjes :)
 
nee, die heb ik pas net geluisterd, heb je al gemailed. ;-)

Ben hem nu aan het afwerken en scherp hoor van die snare! Veel beter zo!! :)

Weer wat geleerd! Wat had ik nou gedaan met die snare. Eerst eq erop netjes het teveel laag eruit gehaald. Later er een compressor erop gezet die het laag weer terug haalde door de compressie.

Nu opgelost door na de compressor het laag er weer uit te filteren. :okdan:
 
Update en ik heb er maar een snippet van gemaakt.

Snare is aangepast waardoor de verhoudingen nu beter uitkomen. Ook heb ik de reverb wat aangepast. Verder wat kleine edits waardoor het wat netter klinkt. Het hihat verhaal waar veel van jullie het over hadden heb ik geprobeerd. Echter leverde het niet echt resultaat over zonder de originele hihats eruit te halen. En hihats layeren ben ik niet zo van ... dan gaat het al snel als een mix klinken :)

Ook was de track al getekend dus grote aanpassingen zijn in een zekere zin 'zinloos' en maken er al snel een remix van :) Naar de masteraar ermee :):):):)

http://soundcloud.com/volt9/volt9-alpha-beta-zebra-demo
 
Back
Top