Slate Digital RC-TUBE

Slate Digital heeft een nieuwe plugin uitgebracht genaamd RC-TUBE, 1 aparte channel van hun VCC plugin :okdan:

SINGLE RC-TUBE CONSOLE ONLY (NOT FULL VCC)


rc_tube_1.jpg


Faithfully recreates the sound of 1 vintage tube console.
* Brings the sound of 1 legendary analog console to your DAW
* Models all characteristics of both the channels and the analog summing

Tijdelijk $69.00 (€49.68 ) incl. i-lok2

http://www.slatedigital.com/rc-tube.php
 
Last edited by a moderator:
Ook binnen...iLok installatie verliep wat stroef,maar alles werkt nu gelukkig...

Eerste indruk : klinkt leuk...is helaas niet lekker over z'n nek te sturen,wat mij betreft mag die Drive knop wel verder :D
(Maar ik heb ook Satson en die kan dat gelukkig wel...)

Ga later nog eens verder testen...maar zeker bruikbaar plugje voor die prijs...en ben benieuwd naar de upgrade prijs...
 
Hey Dione,

Hoe vind jij Satson tegen over die Slate?
Ik heb Satson ook en zat nog te denken aan Slate vanwege die actie.

Die actie is nu afgelopen...maar ik heb die Slate nog te kort om er goed over te kunnen oordelen...lijkt in eerste instantie nog subtieler dan Satson...
 
Is zeer zeker bruikbaar, iig wel op acoustisch/electrisch muziek. Heb het van de week gebruikt op wat zang, gitaar en bas tracks.

Gaat geen mix redden, wel een goede mix beter maken. imo
 
zit hier te knoeien met m'n macbook pro (10.5, met Ableton) and iLok 2 en de RC-tube...
Hij blijft maar 'authorization required' aangeven, terwijl de dongle inzit, dongle driver en RC geinstalled zijn... Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?


EDIT: Gevonden: nevermind ;-)
 
Laatst gewijzigd:
En toen was ik plots mn ilok2 kwijt, wat een drama... Iemand al zoiets aan de hand gehad??

Kutplugins, hardware raak je tenminste niet zo snel kwijt, wat een sof...
 
Heb de ilok al een tijdje binnen (voor express gekozen) maar nog niet uit kunnen proberen.

Vandaag mail ontvangen van Slate Digital waarbij je via een coupon kunt upgraden naar volledige versie voor $99... Die jongens hebben hun marketing wel goed voor elkaar.
 
ja wacht ook nog op mn ilok maar heb wel gehapt op die aanbieding.... Ben erg benieuwd...

Als ik de track en trace bekijk waren ze gister langs gekomen... argh! hopelijk vandaag, altijd wat met die pakketje :)
 
Bij mij lag het pakketje in de brievenbus, het is ook maar een klein pakketje waar alleen een usb stick in zit. Of de pakketdienst of postbode het in mijn brievenbus heeft gegooid weet ik niet..
 
Bij mij was ie teruggestuurd in eerste instantie, men heeft t netjes opgelost door m per express alsnog naar me te versturen.

Als iemand de full version gaat aanschaffen hoor ik graag de resultaten!
 
Shipped on: October 25, 2011

Nog niet binnen. Ook geen scan history in de tracker. :erm:
Hoop dat ie nog snel komt.

Bij mij zat er een weekje tussen shipment en ontvangst. Nou moet ik wel zeggen dat ze 'm als express hadden verstuurd, terwijl ik gekozen had voor standard shipping. Misschien dat ze die van jou wel gewoon standard hebben verstuurd? dan kan 't wel oplopen tot 30 dagen in 't ergste geval.

Ik zou snel een mail sturen naar Steven dat je RC-Tube nog niet binnen hebt, zodat je misschien later nog de mogelijkheid hebt om voor $99 te upgraden naar de volledige versie, mocht je daar eventueel interesse in hebben, of gaan krijgen.

Over die upgrade gesproken.. wie van de RC-Tube bezitters gaat het doen? Ik ben gister flink bezig geweest met het testen van de volledige VCC plugin, ik moet zeggen dat de Neve console erg lekker klinkt in een mix die ik gister heb gedaan, met de Neve channel er vanaf het begin al bij. Als ik 't dan vergelijk met de andere consoles, dan is de Neve toch wel de console die het makkelijkst te horen is, holy crap.

RC-Tube is dan wel een flink stuk subtieler dan die Neve console..

Wat te doen... wat te doen..
 
Rot is dat op dit moment een storing is bij de verkoper,dus die 99 dollar upgrade kun je ff niet doen...:

As you have hopefully read in our previous email, we have a
special upgrade coupon to get you the VCC pro for only $99.
Unfortunately, our merchant account company has reported that they
are having problems with one of their servers, and therefore, all
transactions are being denied when they shouldn't be. We are
aware of the situation and apologize for the inconvenience and
will send another email when the situation has been fixed. Also,
we will extend the promotion through Monday so you have time to
take advantage.
 
Problemen bij de verkoper zijn opgelost. Daardoor is de 48 uurs actie verlengd tot maandag 12 uur PST.

Oh wat lastig... aan de ene kant is 73 euro niet heel veel geld voor deze upgrade, uiteindelijk heb ik 'm dan volledig voor 120 euro of zo, inclusief ilok2, dus dat is best netjes.. Normaal gesproken betaal je er 180 euro voor, via de website van Slate Digital, of 166 euro via Thomann, maar die laatste is dan weer zonder ilok2.

Moet wel zeggen dat ik wel enorm fan ben geworden van de Neve emulatie en, in iets mindere mate, ook van de API en Trident. De SSL heeft me tot nu toe niet geboeid.
 
Ja lastig. Lijkt goede aanbieding maar ik heb nog geen tijd voor de Tube gehad.
Daarnaast heb ik net de SSL native 4 beta plugins getest dus die komen binnen kort op de markt en zullen ook vast niet gratis zijn. Denk dat ik daar maar op wacht.
Dit is een mooie aanbieding maar eigenlijk had ik Slate helemaal niet op mijn wensenlijstje staan : )
 
Oh wat lastig... aan de ene kant is 73 euro niet heel veel geld voor deze upgrade, uiteindelijk heb ik 'm dan volledig voor 120 euro of zo, inclusief ilok2, dus dat is best netjes.. Normaal gesproken betaal je er 180 euro voor, via de website van Slate Digital, of 166 euro via Thomann, maar die laatste is dan weer zonder ilok2.

Moet wel zeggen dat ik wel enorm fan ben geworden van de Neve emulatie en, in iets mindere mate, ook van de API en Trident. De SSL heeft me tot nu toe niet geboeid.

Ik heb 'm maar aangeschaft...voor die prijs kon ik 'm niet laten liggen :D

Nu dus Satson voor volume controle en filters...plus VCC voor wat extra kleuring....blijft toch erg jammer dat VCC niet verder gaat (qua oversturing)...wel grappig dat als je de VCC voor een distortion plug-in gooit je veel duidelijker de verschillen in de verschillende consoles hoort...
 
Ik heb 'm maar aangeschaft...voor die prijs kon ik 'm niet laten liggen :D

Nu dus Satson voor volume controle en filters...plus VCC voor wat extra kleuring....blijft toch erg jammer dat VCC niet verder gaat (qua oversturing)...wel grappig dat als je de VCC voor een distortion plug-in gooit je veel duidelijker de verschillen in de verschillende consoles hoort...

Same here, ben dol op die plugins die het geluid kunnen kleuren en te gek om iets wat subtielers te hebben. Daarnaast had ik nog niets iets wat leek op een console emulatie. En voor zon lage prijs kon ik t niet laten liggen. Slim van die gasten daar!

Ik ga dat inderdaad nog even proberen, met meer oversturing van te voren en dan maar eens beter naar de verschillen luisteren tussen de consoles.

Ik geef elk geluid een console die er qua geluid het beste bij past. Beetje met de drive spelen en gaan :)
 
Back
Top