Slate Digital RC-TUBE

Slate Digital heeft een nieuwe plugin uitgebracht genaamd RC-TUBE, 1 aparte channel van hun VCC plugin :okdan:

SINGLE RC-TUBE CONSOLE ONLY (NOT FULL VCC)


rc_tube_1.jpg


Faithfully recreates the sound of 1 vintage tube console.
* Brings the sound of 1 legendary analog console to your DAW
* Models all characteristics of both the channels and the analog summing

Tijdelijk $69.00 (€49.68 ) incl. i-lok2

http://www.slatedigital.com/rc-tube.php
 
Last edited by a moderator:
hij komt toch uit duitsland? kun je hem ook in een nederlandse shop kopen?

? slate digital zit in de US, de ilok kwam daar ook vandaan....
Wel is de plug ook gewoon te koop bij thomann, maar heb m gekocht bij slate in de US direct vanwege de kortingen.
 
Heb ik eindelijk mn verloren iLok-misere verholpen, doet mn couponcode het niet :(

Hardware. Dat zet je gewoon aan en dan werkt het.

En nou hou ik op met zeiken :)
 
Enkel iLok en het hangt af van de verzending. Ik had hem binnen 3 dagen, anderen een week of meer...
 
Was 't echt van plan om de update te halen, maar een klein stemmetje in mijn hoofd zei me dat ik er nog even rustig over moet nadenken of ik het wel nodig heb voor nu. Komt ook bij dat ik het geld eigenlijk ook wel ergens anders voor kan gebruiken op dit moment.

Ik blijf voorlopig lekker spelen met RC-Tube.... ja.. echt.. dat is ook goed.. ik heb geen volledige versie nodig.. met die vette neve emulatie.. of die Trident.. nee hoor..


..slik..
 
heb een internetbetaalkaart bij de bank aangevraagd omdat mn paypal gegevens verloren zijn
even geduld hebben dus. maar bestellen doe ik hem zeker.. kheb die demo songs gevonden op slate site. wat een geluidje.. ik ga hem niet op ieder kanaal zetten kost te veel cpu weet ik nu al.. koop hem voor het masterkanaal.
 
heb een internetbetaalkaart bij de bank aangevraagd omdat mn paypal gegevens verloren zijn
even geduld hebben dus. maar bestellen doe ik hem zeker.. kheb die demo songs gevonden op slate site. wat een geluidje.. ik ga hem niet op ieder kanaal zetten kost te veel cpu weet ik nu al.. koop hem voor het masterkanaal.

Ik heb een oude intel Q6600 quadcore en ik moet zeggen, RC-Tube neemt heel erg weinig CPU kracht, hoef er eigenlijk geen rekening mee te houden. Mijn laatste mix project heeft ongeveer 30 RC Tube channels en een RC Tube mixbus op de master bus. Volgens mij kost me dit alles bij elkaar ongeveer 10% cpu kracht. Ben zelf wel van mening dat de kracht van RC Tube pas tot zijn recht komt als je 'm wel op (vrijwel) alle kanalen gebruikt.

RC-Tube heeft geen oversampling, de volledige VCC echter wel. Als je dat inschakelt, dan wordt het inderdaad merkbaar zwaarder heb ik gemerkt.
 
heb een internetbetaalkaart bij de bank aangevraagd omdat mn paypal gegevens verloren zijn
even geduld hebben dus. maar bestellen doe ik hem zeker.. kheb die demo songs gevonden op slate site. wat een geluidje.. ik ga hem niet op ieder kanaal zetten kost te veel cpu weet ik nu al.. koop hem voor het masterkanaal.

Alleen masterkanaal gaat niet zó heel veel verschil uitmaken... (staat geloof ik ook iets over in het SOS review.) Veel CPU kost het nou ook weer niet. Daarnaast kan je ook nog besluiten om een spoor te bouncen met de strip.

Ben wel erg blij met die verschillende consoles, ik kan zo per geluidje kiezen welke console er het best bij past, als je er goed over na denkt slaat het helemaal nergens op. De luxe om 5 dikke tafels tot je beschikking te hebben en heel veel kanalen :) Ik zou niet weten waarvoor ik nu nog analoog zou mixen (nou ja het is wel lekker om achter zon duality daadwerkelijk knopjes te draaien, en echt oversturen klink natuurlijk ook te gek :) ) Maar qua 'mix's ound en niet te vergeten qua flexibiliteit? weet ik het wel :)
 
Ik heb VCC sinds het begin 'en een NEVE 8816, is toch echt nog wel verschil tussen analoge summing en harmonische vervorming op ieder kanaal, VCC is zeker goed, maar toch nog anders. qua dynamiek en stage is het verschil groter als switchen tussen de diverse consoles.
 
Er zal zeker verschil zijn. Die VCC is geeumleerd naar een bepaalde console van Neve die natuurlijk anders is dan die jij hebt. Wat ik begrepen heb van die vcc is dat het per kanaal een beetje harmonische vervorming toevoegt (onder andere). Dan heb je toch per kanaal harmonische vervorming? (mits je op elk kanaal dat ding gooit). De mixbus doet geloof nog wat meer door bij het signaal heel zacht het omgedraaide stereo signaal toe te voegen met wat specifieke comb filtering.

Ik geloof zeker dat de VCC anders is als een echte tafel. Ik werk regelmatig met een SSL duality en dat klinkt inderdaad wel anders. Maar als ik eerlijk ben vind ik het pittig om heel duidelijk te pinpointen wat dat veschil qua klank nu is, ik weet wel dat ik het één niet perse mooie vind dan het andere. Daarnaast is er ook een verschil dat je op die duality een EQ/compressor etc hebt, als je mixt ben je snel geneigd daar even wat aan te draaien, op een computer gebeurd dat iets anders (eerst even plugin in kanaal gooien etc).

Qua bediening zal er altijd een verschil zijn tussen daadwerkelijk hardware en software. Het is absoluut zo dat doordat de bediening anders is je anders te werk gaat en je ook andere keuzes maakt qua mixen. Het gevolg is dat de mixen ook anders gaan klinken (nog steeds 'goed' maar anders 'goed'). Door die VCC is er een hele goeie mogelijkheid gekomen om de mix een analoge mix/summing-sound te geven. Maar hetzelfde als een echte tafel zal het niet zijn. Ik denk dat dat het meest zal liggen aan de manier waarmee er gewerkt wordt: Er waren een tijdje teug voordelen van een mix door een echte tafel en door die Vcc en wat ik gezien heb van die stemming op Gearslutz dat niet duidelijk die VCC eruit gepikt werd als de plug!
 
klopt, VVC voorziet zeker voor 80% in het gewenste effect, het maakt van het niet hebben van een tafel geen dealbreaker meer :D
 
Vandaag 50% korting bij Slate Digital

Vandaag 50% korting bij Slate Digital

Het is vandaag Cybermonday bij Slate Digital, 50% korting op bijna al hun producten!
http://www.slatedigital.com/shop/home.php?cat=249

Dit is je kans om de volledige versie van VCC te kopen, inclusief Ilok2, voor maar €108 inclusief verzendkosten naar Nederland. Heb je al een Ilok2, dan kan je ook kiezen voor electronic delivery, dan kost het je maar €90,=

:D
 
Het is vandaag Cybermonday bij Slate Digital, 50% korting op bijna al hun producten!
http://www.slatedigital.com/shop/home.php?cat=249

Dit is je kans om de volledige versie van VCC te kopen, inclusief Ilok2, voor maar €108 inclusief verzendkosten naar Nederland. Heb je al een Ilok2, dan kan je ook kiezen voor electronic delivery, dan kost het je maar €90,=

:D

Heb jij 'm wel gekocht? Ik heb mijn ilok inmiddels wel binnen maar ik heb eigenlijk nog niet goed getest. Ben aan het twijfelen.
 
Het is vandaag Cybermonday bij Slate Digital, 50% korting op bijna al hun producten!
effe off topic,
Is er geen pagina waar al de Eindejaars kortingen op te vinden zijn??
Ik dacht dat vorig jaar te hebben gezien?? :) :)
 
Hoe gebruiken jullie deze plugin precies?
Ik heb nu een project met ongeveer 30 sporen (in Cubase), als ik de RC op elke track moet zetten als insert dan trekt mij computer dat niet. Maken jullie ook subgroupen aan met hiero de RC plus de RC op de master?
Werkt dit een beetje en wanneer hoor je (pas) het effect?
 
Hoe gebruiken jullie deze plugin precies?
Ik heb nu een project met ongeveer 30 sporen (in Cubase), als ik de RC op elke track moet zetten als insert dan trekt mij computer dat niet. Maken jullie ook subgroupen aan met hiero de RC plus de RC op de master?
Werkt dit een beetje en wanneer hoor je (pas) het effect?

Wat voor CPU heb je? Echt heel veel CPU kracht vind ik RC-Tube niet echt nemen, maar wellicht draai jij projecten in een hogere kwaliteit dan ik?

Het is niet 100% noodzakelijk om op elk kanaal een RC-Tube channel plugin te zetten. Eigenlijk zijn er geen harde regels.

Wat je ook kan doen is een RC-Tube channel op sub-groepen te zetten, en de RC-Tube mixbus op de masterbus te zetten.

Houd er rekening mee dat het een subtiel effect is, het kan zijn dat je, indien je monitoring setup niet optimaal is, of je akoestiek te wensen over laat, dat je het effect niet kan horen.

Ik gebruik RC-Tube in alle mixen die ik nu doe.. het uitscakelen van alle RC-Tube plugins is overigens het moment waarop ik het beste hoor wat RC-Tube doet met mijn mixen... want opeens mist er wat sprankel in het hoog en verliest de track een stukje ruimte/diepte... het wordt allemaal wat statischer ofzo... lastig uit te leggen.

Succes!
 
Ik heb een dualcore 2GHZ volgens mij met 2B ram en Windows XP.
Gebruik Cubase 6.
Ik zal proberen om een aantal group tracks te maken en hier de "normale" RC-Tube plugin als insert plaatsen + de mixbus op de master. welke settings geven bij jou het gewenste effect? Drive op +6?
zijn er nog andere settings mogelijk eigenlijk?
 
Back
Top