Slate Digital RC-TUBE

Slate Digital heeft een nieuwe plugin uitgebracht genaamd RC-TUBE, 1 aparte channel van hun VCC plugin :okdan:

SINGLE RC-TUBE CONSOLE ONLY (NOT FULL VCC)


rc_tube_1.jpg


Faithfully recreates the sound of 1 vintage tube console.
* Brings the sound of 1 legendary analog console to your DAW
* Models all characteristics of both the channels and the analog summing

Tijdelijk $69.00 (€49.68 ) incl. i-lok2

http://www.slatedigital.com/rc-tube.php
 
Last edited by a moderator:
Zat hier al een paar dagen op te wachten, volgde het draadje op GS. Vind het alleen jammer dat als je er twee tegelijk bestelt, dat je dan ook 2x porto betaalt. Beetje jammer.

Maar, dat mag de pret niet drukken natuurlijk! Al redelijk wat mensen hebben 'm getest (met de volledige VCC) en die zijn erg onder de indruk!
 
In de volledige versie van VCC zag ik dat er wel een mogelijkheid bestond om de plugin aan een of meerdere groups te koppelen. Ik neem aan dat ie daarbij gewoon 8 groups/bussen aan 8 ingangen op de plugin hangt en daarmee feitelijk de summing in de plugin zelf plaatsvindt.
Maar in deze versie zie ik dat niet? Hoe werkt dat precies met die nabootsing van analoge summing? het lijkt me namelijk dat als je deze plugin als insert op je mix/master bus zet je 'm feitelijk na het ITB summing gedeelte insteekt. In dat geval is het niet veel meer dan een simpele EQ/saturatie plugin. En daar zijn er toch al honderdduizend van?
 
In de volledige versie van VCC zag ik dat er wel een mogelijkheid bestond om de plugin aan een of meerdere groups te koppelen. Ik neem aan dat ie daarbij gewoon 8 groups/bussen aan 8 ingangen op de plugin hangt en daarmee feitelijk de summing in de plugin zelf plaatsvindt.
Maar in deze versie zie ik dat niet? Hoe werkt dat precies met die nabootsing van analoge summing? het lijkt me namelijk dat als je deze plugin als insert op je mix/master bus zet je 'm feitelijk na het ITB summing gedeelte insteekt. In dat geval is het niet veel meer dan een simpele EQ/saturatie plugin. En daar zijn er toch al honderdduizend van?

Deze VCC is exact hetzelfde als de volledige VCC qua functionaliteit, het enige is dat je slechts 1 console emulatie hebt, dus niet de API/Neve/SSL/Trident.
 
waar zie jij dat van 'incl iLok'?
hmmm, een ilok2 kost net geen €40,
en nu zou ik voor 40,58 een ilok2 hebben én de RC-TUBE plugin ???

Hmmm, lijkt me te mooi om waar te zijn,
maar 'k ben is benieuwd of't gaat binnenkomen, die ilok2 ??
 
hmmm, een ilok2 kost net geen €40,
en nu zou ik voor 40,58 een ilok2 hebben én de RC-TUBE plugin ???

Hmmm, lijkt me te mooi om waar te zijn,
maar 'k ben is benieuwd of't gaat binnenkomen, die ilok2 ??


als het er staat is het al niet meer te mooi om waar te zijn he, dan is het zo ;-)

Volgens de slate distributeur is het idd een internet-actie. Ik ga er ook eentje kopen...
 
hmmm, een ilok2 kost net geen €40,
en nu zou ik voor 40,58 een ilok2 hebben én de RC-TUBE plugin ???

Hmmm, lijkt me te mooi om waar te zijn,
maar 'k ben is benieuwd of't gaat binnenkomen, die ilok2 ??

Al met al komt het op zo'n €51,00 inclusief verzendkosten.. hoe dan ook, een erg mooie deal! Vandaag bestellen!! :P
 
ja goeie shit idd, is het mogelijk om de tube versie later te laten upgraden met de volledige vcc versie? Daarnaast, welke shippingversie moet je kiezen?>

STD US: 3 - 5 Days
STD INT: 10 - 30 Days
EXP US: 1 - 3 Days
EXP INT: 7 - 10 Days
???
 
ah, volgende keer niet zo snel vragen eerst wat beter kijken (op apparatuursletjes) :

When the product is activated again in the store, you will see BOTH a standard and an express international shipping option, so yes.

There will also be upgrades to the full VCC as well in the future.

I really hope guys can try this plugin. I priced the RC TUBE very economically (it comes with an ilok which itself costs @ $49) because I want people to experience this type of advanced analog modeling while not having to spend too much dough. The plugin really does some amazing things to the mix. Gives a ton of vibe and "life".
 
ja goeie shit idd, is het mogelijk om de tube versie later te laten upgraden met de volledige vcc versie? Daarnaast, welke shippingversie moet je kiezen?>

STD US: 3 - 5 Days
STD INT: 10 - 30 Days
EXP US: 1 - 3 Days
EXP INT: 7 - 10 Days
???

Als je gewoon 1x VCC RC-Tube wil dan zou ik STD INT selecteren. Inclusief verzendkosten kom je dan op $69,= Of je moet het sneller in huis willen hebben, dan doe je EXP INT, maar dat is weer 10 dollar duurder zo uit mijn hoofd.

Ik heb twee setjes besteld, maar niet via de site want dan betaal je de verzendkosten ook dubbel. Heb het met support geregeld dat ik 2 setjes in huis krijg met 1x verzendkosten. Goed geregeld!

En zover ik begrepen heb komt er een upgrade mogelijkheid naar de volledige versie.

Hoe dan ook, deze deal is super vet, want je krijgt er gratis een ilok2 key bij. (of eigenlijk betaal je voor de ilok2 key, en krijg je VCC RC-Tube bijna gratis.. :D)
 
Het is vanaf nu ook mogelijk om 'm zonder Ilok2 te bestellen, de prijs is dan $39,=

:D

ALs je nog geen iLok2 hebt, zou ik voor die deal gaan... Veel voordeliger: in feite een ilok en de RC-tube gratis...
 
ALs je nog geen iLok2 hebt, zou ik voor die deal gaan... Veel voordeliger: in feite een ilok en de RC-tube gratis...

Uiteraard, maar voor de mensen die 'm dus wel al hebben, is het wel fijn om te weten dat dit mogelijk is. Er was veel vraag naar op GS, veel mensen daar hebben al een ilok2, vandaar.
 
ik ben er wel in voor. kan alleen iemand mij vertellen of ik de licenses op mijn ilok1 op die ilok2 kan zetten? of zitten daar addertjes onder het gras zoals extra kosten of software die niet meer werkt?
 
Back
Top