Slate Digital RC-TUBE

Slate Digital heeft een nieuwe plugin uitgebracht genaamd RC-TUBE, 1 aparte channel van hun VCC plugin :okdan:

SINGLE RC-TUBE CONSOLE ONLY (NOT FULL VCC)


rc_tube_1.jpg


Faithfully recreates the sound of 1 vintage tube console.
* Brings the sound of 1 legendary analog console to your DAW
* Models all characteristics of both the channels and the analog summing

Tijdelijk $69.00 (€49.68 ) incl. i-lok2

http://www.slatedigital.com/rc-tube.php
 
Last edited by a moderator:
Viola, m'n iLOk is binnen,
'k heb nog thans gewoon standard US mail ingevoerd,,

Maar alé, dus nu effe installeren en is testen !! :) :)
 
op 18 oct 23u besteld,,

Ik heb mijn bestelling via mail gedaan, in verband met het feit dat ik twee setjes heb besteld en niet dubbel verzendkosten wilde betalen. Dat is allemaal goed geregeld, maar het is wel wat later verwerkt allemaal, afgelopen maandag had ik een mailtje waarin stond dat de iloks verstuurd zijn. Volgens de tracktrace code waren ze gister nog in Los Angeles. Ach, ik heb wel even geduld.

Laat je even weten wat je eerste bevindingen zijn van RC-Tube? :D
 
Laat je even weten wat je eerste bevindingen zijn van RC-Tube?
tja, ik denk dat ik dat veel beter overlaat aan echte 'TUBE' kenners,,,

Het ilok registretion process lijkt wel veel moeilijker dan de elicencer,,
Geen idee of het wel met Firefox v6 gaat lukken !!??

Dus idd, ik heb het met Explorer v6 moeten doen,,
Der staat ook wat uitleg dat ze "working on firefox v4 & v5 compatbility,,,"
 
tja, ik denk dat ik dat veel beter overlaat aan echte 'TUBE' kenners,,,
brrr, ik krijg er niks uit.... ik hoor niks verschil behalve input gain,,
mss werkt het ook niet voor cubase 5 ESS, cantabile of Cleaning lab 2005,,

Soit, de FG-X en VCC demo staat er hier ook op,
maar ook hier bij, allemaal rare toestanden,, ook kwa GUI...
 
tja, ik denk dat ik dat veel beter overlaat aan echte 'TUBE' kenners,,,

Het ilok registretion process lijkt wel veel moeilijker dan de elicencer,,


Dus idd, ik heb het met Explorer v6 moeten doen,,
Der staat ook wat uitleg dat ze "working on firefox v4 & v5 compatbility,,,"

Heb gelezen dat het ook werkt met Iron (chrome clone). Wel stom, ze moeten gewoon regelen dat het werkt met de meest gebruikte browsers.
 
De tube heeft een bepaalde sound vanwege zijn second-order harmonic distortion. Op de een of andere manier wordt deze vorm van distortion vaak als warm of analoog omschreven, blijkbaar vinden onze hersenen het fijn. Ook is er bij een tube vaak sprake van non-linear clipping, wat steeds duidelijker wordt naarmate je de volume richting de tube omhoog gooit! (Overdrive voor je elektrische gitaar, anyone?)

Tape is gevoelig voor harmonic saturation, er is sprake van een soort van natuurlijke compressie, een compressie die weer heel anders klinkt dan de compressie zoals we die kennen van bijvoorbeeld de API 2500, 1176 of la2a, to name a few. Deze typsche tape compressie wordt vaak als heel plezierig omschreven. Het kan net dat randje geven aan bijvoorbeeld een losse vocal track, de beat, maar ook aan een volledige song. Naast deze vorm van compressie, heeft Tape ook de neiging om bepaalde frequenties een boost/cut te geven (frequency shift en head bump).

Er zijn vast mensen hier die het beter kunnen uitleggen dan ik, maar dit was mijn poging.

Kan je tape + tube dan niet simuleren met een gewone compressor, distortion, equalizing en dan maar tweaken tot het goed klinkt (als het effe kan met free plugs), of doen al die tube/tape plugins dan echt iets extra?
 
Kan je tape + tube dan niet simuleren met een gewone compressor, distortion, equalizing en dan maar tweaken tot het goed klinkt (als het effe kan met free plugs), of doen al die tube/tape plugins dan echt iets extra?

Ik volg al heel lang het VCC draadje op Gearslutz, en wat ik begrepen heb van heel veel gebruikers is dat ze het effect van VCC over meerdere kanalen, niet hebben kunnen reproduceren met een compressor plugin + EQ + distortion. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is natuurlijk, maar het geeft wel aan dat VCC behoorlijk uniek is in wat het doet.

Als ik RC-Tube binnen heb, dan ga ik flink aan het testen, ben heel benieuwd!
 
Yeah, de iloks zijn binnen!! En dan te bedenken dat ze afgelopen maandag pas zijn verstuurd!
Morgen ben ik al bezet met wat anders leuks, maar zondag ga ik er mee aan de slag, dan kan ik RC-Tube gelijk gebruiken in een nieuw mix projectje van me! Nice!
 
Heb zaterdag en zondag aan een nieuwe mix gewerkt en heb dus gelijk RC-Tube er bij kunnen gebruiken. In eerste instantie ben ik op de "normale" manier begonnen met mixen, dus eerst heb ik RC-Tube niet toegevoegd.. Op het moment dat ik het liedje qua gaingstaging/panning juist had, heb ik RC-Tube geïntroduceerd in de mix. Heb elke channel een VCC channel plugin gegeven als eerste insert (zo'n 30 channels) en op de groupchannels plus masterbus zit een VCC mixbus plugin.

1e indruk... subtiel maar oh zo lekker. Vooral op het moment dat ik RC-Tube uitschakel, dat is het moment waarop je duidelijk hoort dat er iets moois verdwijnt in de mix.. zonder RC-Tube is er opeens minder ruimte tussen de instrumenten, iets wat ik vooral hoor in percussie klanken en gitaar. Het stereo beeld is gewoon wat mooier gevuld met RC-Tube, echt mooi. Ook heb ik het idee dat het hoog rustiger wordt.. niet minder aanwezig, maar het ligt gewoon wat lekkerder in het gehoor.

De mix is ondertussen bijna klaar en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het gene wat RC-Tube doet met de mix.
 
It's a kind of magic.. coming up, 80 nieuwe tracks met dezelfde VCC saus, je pikt ze er zo uit :P (geintjuh)

Begin wel geïnteresseerd te raken.. @Marando, was het allemaal CPU friendly? Deed het je computer iets toen ze alle 30+ werden ingeschakeld?

Begrijp alleen niet waarom VCC iets doet met je stereobeeld.. harmonics? ok, meer ruimte tussen instrumenten, kan ik ook nog inkomen.. maar je stereobeeld, hoort dat wel ? doet VCC iets met je panning-law ?
 
It's a kind of magic.. coming up, 80 nieuwe tracks met dezelfde VCC saus, je pikt ze er zo uit :P (geintjuh)

Begin wel geïnteresseerd te raken.. @Marando, was het allemaal CPU friendly? Deed het je computer iets toen ze alle 30+ werden ingeschakeld?

Begrijp alleen niet waarom VCC iets doet met je stereobeeld.. harmonics? ok, meer ruimte tussen instrumenten, kan ik ook nog inkomen.. maar je stereobeeld, hoort dat wel ? doet VCC iets met je panning-law ?

M'n cpu wordt ongeveer 10% meer belast als ik die 30+9 plugins inschakel, dus wat mij betreft erg cpu vriendelijk. (Dit met een Q6600 intel quadcore, een cpu uit 2007.) Het stereobeeld wordt iets veranderd omdat er in de VCC mixbuss plugin stereo crosstalk wordt toegepast op de frequenties waar de desk die ze emuleren ook crosstalk heeft.

Nogmaals.. alles subtiel.. dusdanig subtiel dat het inschakelen van de VCC plugins niet super duidelijk te horen is.. maar het uitschakelen juist wel.. dan opeens hoor je dat er iets weg valt.. dat de mix weer kaler/killer/dunner klinkt. Ik heb tot nu toe nog geen plugin getest die ditzelfde doet met een mix.

Love it!
 
Back
Top