Keytek cts-2000 demotrack filmpje

reddread

Muzique Plastique
Lid sinds
10 juni 2004
Berichten
4.611
Locatie
Friesland
Ik heb een demotrackje gemaakt van de keytek cts-2000 synthesizer.

een beetje een vreemde synth met best veel mogelijkheden, maar het is niet echt eenvoudig om er mooie geluiden uit te halen. Ik heb in elk geval m'n best gedaan;)



Geeft in elk geval een idee van de sound.
De sterkste punten van deze synth zijn de pads en bell-achtige sounds die je dus ook voornamelijk hoort in het filmpje

enjoy!
 
Laatst gewijzigd:
Mooi en sfeervol als altijd.
Ik kan mij herinneren dat ik deze (althans Keytek synths) in de jaren tachtig te koop zag staan bij V&D toen ik daar mijn SHS10 kocht voor - ik meen - 75 gulden. Als ik dat nu zo zeg vind ik het ongelooflijk dat de V&D uberhaupt synths verkocht, maar het was toch echt zo.
De toetsenist van de band Fratsen (band van Andre Manuel) had ook zo'n ding en deed daar prima dingen mee.
 
ik heb nog een cartridge liggen voor die keytek, als er interesse naar is, pb maar.

Heb hem ooit gebruikt als masterkeyboard, maar weggedaan omdat ik er geen bruikbare geluiden voor mezelf uit kon halen, daar moest ik juno's voor hebben :D
 
Mooi en sfeervol als altijd.
Ik kan mij herinneren dat ik deze (althans Keytek synths) in de jaren tachtig te koop zag staan bij V&D toen ik daar mijn SHS10 kocht voor - ik meen - 75 gulden. Als ik dat nu zo zeg vind ik het ongelooflijk dat de V&D uberhaupt synths verkocht, maar het was toch echt zo.
De toetsenist van de band Fratsen (band van Andre Manuel) had ook zo'n ding en deed daar prima dingen mee.

dank voor je compliment.
Bij de V&D..op de een of andere manier verbaast me dat niet.
Een verkoopsucces zal het vast niet geweest zijn.

het is een beetje een rariteit, met z'n plastic jaren tachtig uiterlijk en geluid, maar ik vind hem best leuk.
 
Super produktieve en creatieve demo weer.. sfeervol als altijd :okdan:

Heb dit bakkie zelf ook.. het vergt heel veel werk om em te programmeren maar er zijn mooie sounds uit te halen... Good job!!
 
Super produktieve en creatieve demo weer.. sfeervol als altijd :okdan:

Heb dit bakkie zelf ook.. het vergt heel veel werk om em te programmeren maar er zijn mooie sounds uit te halen... Good job!!


Dank voor je compliment.

Het valt me trouwens op dat ik maar een beperkt aantal waveforms gebruik, er zitten een hoop bij die niet mijn smaak zijn. Vooral de Bell en FM achtige waves vindt ik het beste.
 
Back
Top