van iMac naar MacbookPro

Ik werk als ik onderweg ben met een macbook pro 15" en een RME fireface, maar ik moet zeggen dat ik vaak genoeg ook gewoon met de interne soundcard werk, hoewel ik dan meer aan het "schetsen" ben als het ware. De latency is zeer minimaal en de sound quality acceptabel.
 
^^^ gewoon de mbp is voldoende, werkt super itb. Regelmatig in de trein beats maken op een mbp 3,1 en noooit issues gehad. Voor grotere projecten kan je pcmcia kaart van rme pakken met madi naar een ssl alpha link ax, beste waar voor je geld imo. Kleinere pre-amps/io idd babyface apogee duet, one jam of mic.

Denk verder dat als pcmcia geen optie is je beter kan kijken naar usb interfaces dan firewire.
 
Denk verder dat als pcmcia geen optie is je beter kan kijken naar usb interfaces dan firewire.

met het oog op de toekomst misschien wel
 
Op diverse fora worden vooral de Duet II en de Babyface genoemde als beste externe geluidskaarten. Zou de Komplete Audio 6 ook een mogelijkheid zijn?
 
als het om te prutsen is 'onderweg' heb ikzelf altijd al genoeg gehad aan de interne soundcard
tenzij je persé 15 VST's ten allen tijde open hebt staan, maar je kan in Ableton tracks te 'freezen' om zo CPU te besparen (n 'unfreezen' mocht je iets willen veranderen)
ik vind dat het prima werkt (en ik heb dan nog een 'oude' 2,4GHz) ... als je je 'schetsen' dan toch nog beter wil krijgen, kan je nog altijd afmixen via een betere externe soundcard. Maar als je daar geen degelijke monitor's aanhangt, lijkt me dat ook niet echt nodig (ik wil maar zeggen : ofwel wil je pro geluid en dan heb je een externe geluidskaart EN monitor's nodig, ofwel ga je voor consumer geluid, en dan kan je evengoed de interen geluidskaart gebruiken en aan je hifi installatie hangen).
Een Duet kopen om hem dan aan een ghettoblaster of iPod-boxen te hangen, lijkt me niet echt zinnig.
Misschien nog een tip hieromtrent : Bose sounddock portable is een prima portable oplossing om toch een beetje een goei geluid te hebben dat 'draagbaar' is en oplaadbaar (je kan dus met je macbook + sounddock midden in de jungle gaan zitten en 5-6 uurtjes muziek maken :-)
 
Heb zelf oa een 17inch MBP i7 2.2 (nog geen harde tests mee gedaan maar je vind er genoeg op YT)

Als je veel rondreist is een laptop wel zo handig maar moet wel zeggen dat de 17 inch een behoorlijk gewicht heeft (kan ook komen doordat ik zo gewend ben aan de MBA :P)

Koop iig de goedkoopste versie en koop daarna je RAM en SSD ergens anders (dit scheelt je geld en zo kun je een betere SSD krijgen voor dezelfde prijs)

Je kunt je superdrive voor extra opslag ruimte voorzien dus bijv. superdrive eruit SSD erbij
http://www.optibay.nl/

Voor weinig i/o zit je met een Apogee Duet ook goed en anders een RME Babyface als je meer i/o nodig hebt.


Voor het gewicht ga ik wel eerder gaan voor een 15 inch model.

Kent er iemand winkels in België waar je die extra RAM en de SSD goedkoper kan halen dan bij Mac?
 
ik ben eigenlijk wat verrast door de harde schijven voor de mbp

je hebt keuze tussen een 750 GB aan 5400 rpm of een van 500 GB aan 7200 rpm

nu heb ik al bijna 500 GB staan op de iMac dus die snellere HD is al geen optie meer en moet ik voor de tragere gaan....
 
is die 500gig echt nodig of heb je 30 films op je schijf staan? dan mss een externe a 1 TB eraan hangen?

ik vind 250gig extra en inbinden op schrijf snelheid niet echt interessant namelijk
 
is die 500gig echt nodig of heb je 30 films op je schijf staan? dan mss een externe a 1 TB eraan hangen?

ik vind 250gig extra en inbinden op schrijf snelheid niet echt interessant namelijk

+ 1

Op je MBP alleen je programma's en desnoods een kopie van een project waar je mobiel verder moet kunnen werken maar verder al je libraries en data op een externe schijf.
 
Let op bij het in willen bouwen van 1 TB schijven in unibody Mbp's. De inbouwhoogte van de schijf mag maximaal 9,5 mm bedragen. De meeste 1 TB's in 2.5 inch smaak doen 12,5 mm. Dat ga nie passe...

Geheugen zou ik sowiewo zelf bijprikken, 8 GB (2x 4 GB) kost je rond de 77 euro nu (SO-dimm's DDR 3).
 
Zou de Macbookpro links laten liggen ivm de fan issues tov de oudere versies.

Onderstaand filmpje ziet er beetje overdreven uit, omdat i z'n broek uit trekt om probleem aan te kaarten. Maar het is wel de reality.

De nieuwe macbookpro's versie 2011, stofzuigeren ook bij simpel webbrowseren enzo. Zie link, van Apple's forum, iedereen klaagt.

Apple's reaction, wees blij dat i ventileert maw zeg maar dag tegen je centjes. Geloof mij een stofzuiger wil je niet hebben al was i van goud. Behalve als je flinke korting op kan krijgen. Maar dat doet Apple niet, alleen Dell ghehe :P

Lijkt erop alsof Apple geen rekening heeft gehouden met de nieuwe procesoren en behuizing. Behuizing is out of date, goed voor de oude versie macbookpro's, die muisstil zijn.

Ik laat hem voorlopig links liggen. Zonde van mijn (minimaal) € 2,500,00.

https://discussions.apple.com/thread/2764570?start=0&tstart=0

 
mmm, ik werk op een 15" i5 met ( custom )7200rpm disk van 500gb .
is waarschijnlijk het model van 2010 dan ?
ik heb nog nooit last gehad van welk ventilator geruis dan ook:?
 
Laatst gewijzigd:
2011 qaudcore 2.0 ghz. geen enkel geluid of heat issues. Beetje afhankelijk van de batch dus. Heb hem een maandje. Top laptop! Doen! 128 ssd is trouwens razendsnel
 
is die 500gig echt nodig of heb je 30 films op je schijf staan? dan mss een externe a 1 TB eraan hangen?

ik vind 250gig extra en inbinden op schrijf snelheid niet echt interessant namelijk

heb even gekeken naar mijn data en weet niet eens hoe ik aan die 500 gig kom.....

100 gig muziek in iTunes
1 film
een paar honderd MB aan samples
en dan vst's à la Komplete (met soundbanks)

maar toen ik even klikte in de finder op "all images" blijk ik + 50,000 foto's te hebben :erm:
daar had ik echt geen idee van dat het er zo veel zijn eigenlijk.... really confused
en ik weet niet hoeveel plaats die innemen maar zal wel een pak zijn natuurlijk.

:frons:
 
Samsung heeft net vandaag een 1 TB schijf uitgebracht die past in de unibody mbp, zie headlines van tweakers.net
 
maar toen ik even klikte in de finder op "all images" blijk ik + 50,000 foto's te hebben :erm:
daar had ik echt geen idee van dat het er zo veel zijn eigenlijk.... really confused
en ik weet niet hoeveel plaats die innemen maar zal wel een pak zijn natuurlijk.

:frons:

Als je 'all images' zoekt, dan vind Finder ook applicatie afbeeldingen zoals menu knoppen of afbeeldingen die zijn gebruikt in help files of sample images, etc.
 
Back
Top