de Obsessive Tactile Controller Syndrome Thread

Voor mij komt Panorama T6 met Nektarine het dichtste in de buurt als het gaat om softsynths (en ik heb inmiddels de nodige ervaring: NI Kore, NI Komplete Kontrol, Panorama P1, en nog hoop andere controllers)

Het maken van de mappings kost natuurlijk veel tijd. Maar eenmaal gedaan, dan kun je bijna de hele editing van je softsynth op de hardware doen op een prettige manier. De sleutel daarin zijn de direct access page buttons. Die zorgen dat je onmiddellijk kunt schakelen van bijvoorbeeld de oscillator pagina naar de filterpagina. Helaas kun je daar nou net met de Panorama P series geen gebruik van maken.

Ik heb een uitgebreide vergelijking gemaakt met Komplete Kontrol waarin je kunt zien waarom Komplete Kontrol niet werkt en Nektarine wel:

Nu de Panorama ook als MCU controller gebruikt kan worden, werkt hij ook redelijk in niet ondersteunde DAWs als Ableton.
 


vink heb je lemur wel eens geprobeert. Draait onder android of ios.
Daar kun je iedere touchscreen control layout msken die je wilt. \
Kan ook info ontvangen en laten zien. Dus je kunt fully featured controllers maken.

Het is leuk omdat het wireless werkt.

citeren vanuit 2 pagina's kan niet, dus per bericht. lemur ken ik alleen van naam (en nu wat zitten zoeken, en bekeken, ziet er goed uit).
ik heb touchosc voor android. alleen nog niet veel mee gedaan. zoals de opstelling nu is, ben ik tevreden. genoeg tactile control... wil altijd meer, en hoe nektar en novation hun potentieel dumpen, dat is de reden van deze thread. toch kan ik nog erg veel. meer dan voldoende.

ik moet er gewoon eens dieper in duiken, dan te zeuren...:beard:

dank je, voor me te wijzen op lemur. weet de inner workings nog niet. maar kan zeker wat zijn.
 
Voor mij komt Panorama T6 met Nektarine het dichtste in de buurt als het gaat om softsynths (en ik heb inmiddels de nodige ervaring: NI Kore, NI Komplete Kontrol, Panorama P1, en nog hoop andere controllers)

Het maken van de mappings kost natuurlijk veel tijd. Maar eenmaal gedaan, dan kun je bijna de hele editing van je softsynth op de hardware doen op een prettige manier. De sleutel daarin zijn de direct access page buttons. Die zorgen dat je onmiddellijk kunt schakelen van bijvoorbeeld de oscillator pagina naar de filterpagina. Helaas kun je daar nou net met de Panorama P series geen gebruik van maken.

Ik heb een uitgebreide vergelijking gemaakt met Komplete Kontrol waarin je kunt zien waarom Komplete Kontrol niet werkt en Nektarine wel:

Nu de Panorama ook als MCU controller gebruikt kan worden, werkt hij ook redelijk in niet ondersteunde DAWs als Ableton.


nektarine is waar ik juist over val. ja, het is veel en veel beter dan komplete kontrol, maar het blijft een wrapper, maar niet zoals automap.
de panaroma p1 (of t6) kan zonder nektarine al alles, wanneer ze het zouden implementeren, b.v. voor cubase, een update, en een editor, zoals in nektarine. ze konden het, dus ze kunnen het.
en reason 10 is wat perfekt werkt met de p1 (of t6).

het zelf maken van mappings vind ik geen probleem, dat doe ik voor/met automap, ik kan dan mijn eigen layouts, wat voor mij fijn werkt maken, ik heb een zero sl mkii, en 49sl mkii, dit betekent dat ze onafhankelik van elkaar kunnen werken (dat is een beetje vreemde beperking van automap, hetzelfde type controller, je kunt er 2 hebben, maar dan kun je ze niet apart instellen dacht ik, dat ze ieder een andere pagina, of plugin bereiken..).

voor reason 10 zijn er immens veel mappings gemaakt, door de community, en dat werkt erg fijn.

ik heb een een tijd geleden (een jaar voor het laatst?) nog met nektar een e-mail wisseling gehad, maar cubase had niet zo'n prioriteit. het ging allemaal naar nektarine. nu zullen veel gebrukers dit prima vinden, ik vind het een terugval, er is maar een mapping die volledig zoals in nektarine werkt, voor cubase, voor padshap, werkt zelfs nog voor padshop2, niet voor de spectral sekotr (...) natuurlik. mooie mapping.
die zou je zelf kunnen maken in een editor. zonder nektarine, voor andere plugins.

EDIT: ik heb de video even vluchtig bekeken, kunnen er nu ook fx plugins worden geladen in nektarine? dan gaat wel de goede kant op. ik hoef geen layers voor instrumenten (ik doe dat nooit, maar heb onlangs daarmee wel geëksperimenteerd, heeft wel wat, weet niet of het in workflow past).

het probleem is ook dit; plugins die door automap zijn gewrapped (...), werken niet goed in nektarine. dus ik werk met 2 systemen.
ik zou geheel naar nektarine moeten gaan, maar dan gooi ik 2 mooie controllers weg, die wel niet die mooie menu struktuur hebben.

de panaroma p1, is wat uitgebreider kwa kontrole dan een t6, zie ik. niet veel een ekstra rij encoders, voor bij de faders.

wellicht wanneer nektarine meer volwassen is...
 
Laatst gewijzigd:
Ik begrijp je weerstand tegen een wrapper heel goed. De werkwijze van de Panorama P series sprak me erg aan, werkte ook wel enigzins met Logics eigen plug-ins. Maar het feit dat het alleen werkt voor een enkele DAW, dat ik niet zelf mappings kan maken voor plug-ins en de controller pages niet kan aanpassen is dan toch te onhandig.

Met Automap heb ik geen ervaring en ik begreep dat het niet langer verder ontwikkeld wordt door Novation. Dat is ook het gevaar van al die andere wrappers. Ik zat op het Kore systeem van NI. Veel tijd in gestopt, maar ik heb er niets meer aan. Van arrenmoede heb ik zelf ook nog een poging gedaan om een universele controller te ontwikkellen op basis van MCU. Maar ik ben helaas niet handig genoeg. Het liefste zou ik een controller willen met motorized faders en led ring encoders die op basis van zoiets als Mackie control je plug-ins kan bedienen op de wijze van Panorama. Daarnaast zouden de divers Daws er goed aan doen om zelf een fatsoenlijke soundlibrary te implementeren die via midi te bedienen is. Of, nog beter, een universeel systeem, dat in elke DAW te gebruiken is, zonder een wrapper om de plugin zelf (gewoon op basis van filetagging). Tot die tijd geef ik me maar over aan wrappers en knijp mijn handjes dat ze ondersteund blijven.
 
Back
Top