Synths Termen

Is dit nu keer op keer dezelfde dwaas die zich 10 accounts heeft aangemaakt ofzo ? :stupid


:smeris::mega::smeris: afvoeren jongens
 
Kan een mod dat niet uitzoeken?
Word een beetje moe van die mensen die een account aanmaken, alles willen weten, zelf geen moeite doen en ook geen geld willen uitgeven aan fatsoenlijk materiaal.

Oja, en zelf ook niet of nauwelijks reageren op een topic...
Bedoel, wat is er mis met [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Synthesizer"]http://nl.wikipedia.org/wiki/Synthesizer
 
weer een hihi-topic!

[ouwe lulle modus]
maareh, waarom moet iedereen tegenwoordig toch "een melody voor bij zijn beat producen"? ik bedenk gewoon een melodietje voor bij mijn drumgeluiden als ik iets aan het componeren ben.

[/ouwe lulle modus]
 
Biw synths heb je toch ook nodig om een melody te maken?
yeah, "melody", zo lekker cool in het engels, yeah u-hu u-hu
 
weer een hihi-topic!

[ouwe lulle modus]
maareh, waarom moet iedereen tegenwoordig toch "een melody voor bij zijn beat producen"? ik bedenk gewoon een melodietje voor bij mijn drumgeluiden als ik iets aan het componeren ben.

[/ouwe lulle modus]

Ik neem regelmatig een melody bij het inrammen van beatsjes:baco:

EDIT: Om mijn bijdrage toch nog enig relevant nut te geven: als je eenmaal een beetje snapt van synthsizers (en ermee gespeeld hebt, met alleen lezen kom je nergens): http://www.soundonsound.com/sos/allsynthsecrets.htm
 

Attachments

  • IMG_2630.JPG
    IMG_2630.JPG
    41,6 KB · Bekeken: 35
ja maar is beat geen turbotaal uit den jaren 80? Gewoon slag van maken.

Ik walg zelf ook van die belachelijke taal, maar het ergste is als witte kinderen lullen als een marokkaan. Dat is waarschijnlijk ubercool, tot dat je een baan moet vinden..

Heb niks tegen marokkanen overigens, maar soms hebben ze wel dat typische accent.
 
Kan een mod dat niet uitzoeken?
Word een beetje moe van die mensen die een account aanmaken, alles willen weten, zelf geen moeite doen en ook geen geld willen uitgeven aan fatsoenlijk materiaal.

Oja, en zelf ook niet of nauwelijks reageren op een topic...
Bedoel, wat is er mis met http://nl.wikipedia.org/wiki/Synthesizer

Wil er best geld aan uitgeven maar weet nog niet eens waarvoor? en al heb ik dat ding. Wat moet ik ermee als ik niet weet waarvoor het bestemd is en hoe het werkt?
En Biw waar is een forum voor? Om vragen te stellen toch. Nou ik noemde dit toch echt een vraag en als je geen fatsoenlijkt antwoord kan geven dan doe dat toch niet. L

Voosaa,,
 
Die jongen heeft toch gelijk stelletje zeikerds. Hij stelt een vraag en daar kan je antwoord op geven of gewoon niet...

grtzzz Bruce
 
Zoals op de meeste fora geldt: Eerst zelf uitzoeken. Als je er dan niet uitkomt, kun je een vraag stellen waarbij je vermeldt wat je al hebt uitgezocht en waar je vastloopt.

En er wordt genoeg hulp aangeboden dmv linkjes (ja, ik ook). TS reageert nauwelijks en de antwoorden op zijn vraag zijn eigenlijk ook veel te omvangrijk om op een forum te beantwoorden. Zeker als je het nivo van de TS inschat op basis van zijn openingspost...
 
ja maar is beat geen turbotaal uit den jaren 80? Gewoon slag van maken.

BEAT is ook een synthesizer term, of beter "beat frequency"

Het cyclisch geluid dat je waarneemt bij 2 weinig gedetunede oscillators,
Een wat meer detunen en de beat gaat sneller. :biertje:
 
Zoals op de meeste fora geldt: Eerst zelf uitzoeken. Als je er dan niet uitkomt, kun je een vraag stellen waarbij je vermeldt wat je al hebt uitgezocht en waar je vastloopt.

En er wordt genoeg hulp aangeboden dmv linkjes (ja, ik ook). TS reageert nauwelijks en de antwoorden op zijn vraag zijn eigenlijk ook veel te omvangrijk om op een forum te beantwoorden. Zeker als je het nivo van de TS inschat op basis van zijn openingspost...
Man wat ben je een typische Randstad zeikerd, zeg. :D
Er staat toch nergens geschreven dat je eerst moet zoeken op het forum voordat je vraagt? Aan jou de keuze om te antwoorden of niet. Ook vrije keuze. Eens waren we allemaal zo onwetend als TS. Misschien weet ik ook wel meer dan jou over synths, muziektheorie en weet ik wat allemaal. Maar dan hoef nog niet zo super arrogant te gaan zitten doen?

Anyway, voor TS: ik heb veel van synths geleerd door(meer dan 25 jaar terug) erover te lezen uit bladen toendertijd(nog geen internet toen). Tegenwoordig is de Wiki zeer handig. En voor de rest kun je veel vinden door op dit forum zelf te zoeken. Verder is een hele engelstalig site die van Sound on sound. Daar staan veel tutorials op. En zo als eerder vermeld: youtube.com
 
Het gaat toch ook om fatsoens normen, of ken je dat op Curacao niet?
Wat mensen als voosaa doen is een bibliotheek inlopen en bij de ingang meteen vragen of ze hem even alle termen van een bepaald onderwerp willen vertellen.
Dan zeggen ze toch ook dat ie naar de betreffende afdeling moet lopen en zelf wat boeken kan gaan lezen?

Vroeger wist ik het ook allemaal niet, maar door zelf bijvoorbeeld hier te lezen, of toen er nog geen internet was het uit de handleiding van je synth te halen, leerde je het vanzelf.

En wat word je wijzer van de term Sync als het om synchronisatie van oscillator 1 met 2 gaat?
 
Back
Top