Bassline trance - Hoe maken Armin van buuren en tiesto hun Basslines?

Even een zijsprong, maar ik zie wel bij meer producers dat ze een houte/laminaat vloer hebben in de studio, nu ook bij Armijn van Buuren in dat SOS artikel. Laatst zag ik dat in Interface ook bij een bekende producer. Volgens mij heb ik ook wel eens mensen heel hard horen roepen dat je dat zeker niet moet doen. Overigens heb ik het ook, maar puur uit praktische redenen...oke weer ontopic.
 
Volgens de SOS van een maand of wat geleden stond in de interview van Armin van Buuren dat hij alleen maar Logic plugins gebruikt voor zijn sounds. Ik weet niet meer uit me hoofd welke. (blad ligt in de auto en ik heb geen zin om de kou in te gaan.) ;]

Edit: Oooh dat antwoord stond er ook al bij... sorry..

Ik la slaatst ook een artikel dat er ook meer porducers weer hardware de studio inhalen die alles weggedaan hadden. Ik denk toch dat iedereen zijn eigen manier van werken heeft...gelukkig maar!
 
Bigbad2 heb ik zelf aangepast. Zal 'm online zetten voor je.

Schiet mij maar in een kerstboom! Als ik ze inpak als zip, krijg ik HIER als bijlage een één of ander fout bestand. Dan maar zo!

KLIK!

Heb ze bigbad3 en 4 genoemd en je moet ze kopieren in de nexus/content/presets/bass dir..., maar bigbad is slechts een voorbeeld want er zijn zoveeeel andere. Gewoon experimenteren!

Uiteraard zal het bij jouw anders 'klinken' dan bij mij. Effecten, sequencer, sidechaining etc.. maar ik ben van mening dat dit de basis zou kunnen zijn voor je.

Succes, hoop dat je er wat aan hebt.
 
Laatst gewijzigd:
En nog een laatste voorbeeld... KLIK!
 

Attachments

  • nexus_arp2.jpg
    nexus_arp2.jpg
    461,9 KB · Bekeken: 45
  • tbassline rythm.mp3
    215,1 KB · Bekeken: 44
Back
Top