Nieuwe behringer mixers

http://www.behringer.de/EN/Products/XL3200.aspx

attachment.php
 

Attachments

  • XL3200_P0774_Left_XL.jpg
    XL3200_P0774_Left_XL.jpg
    200 KB · Bekeken: 66
Lijkt mij toch fijn als je al een waarde oordeel kunt geven over een apparaat zonder er meegewerkt te hebben of het gehoord te hebben. :D

Maar volgens mij verkoopt Behringer gewoon goed, er is dus zeker markt voor. Sterker nog ik gebruik er ook al één jaren. Prima voor de (amateur) thuis studio. Als ik het gevoel heb dat mijn arrangementen zo goed zijn en ik het gevoel krijg dat de Behringer het zwakste punt wordt, dan gaan we wel verder kijken voor een ander apparaat. Overigens tot nu nog nooit problemen mee gehad en geen kraakjes.
 
zouden ze weer de dubbeltjes gedraaid hebben bij de selectie van de onderdelen, voeding , schuiven etc?
maar ja een echte midas kost ook wel wat meer natuurlijk , namaken is goedkoper en voor vele toepassingen voldoende.

als ie het maar eens 10 jaar gewoon doet en niet teveel ruist en/ of inengt
 
Ik weet niet of er patent op het uiterlijk staat. Daarnaast weten mensen ook dat genelec, soundcraft en behringer niet te vergelijken zijn.
Wat ik wel vreemd vind, Duitsland is het land van de kwaliteit. Maar kwaliteits mengpanelen komen er niet vandaan, of is er nog een ander duits merk?

Sinn7 is een goed Duits merk
 
Lijkt mij toch fijn als je al een waarde oordeel kunt geven over een apparaat zonder er meegewerkt te hebben of het gehoord te hebben. :D

Maar volgens mij verkoopt Behringer gewoon goed, er is dus zeker markt voor.

ehh. Heeft dit niet te maken dat ze hun distributie / dealers etc. heel goed op orde hebben. Als je als beginner in een muziekzaak komt en je hebt de keuze uit een behringer en een ander merk dat 10x zo duur is dan is de keuze (die er eigenlijk niet is) snel gemaakt.

Wat deze tafel betreft, ik vind hem er goed uit zien. Alleen het allerbelangrijkste van mixerts is toch de betrouwbaarheid, ik hoop dattie een jaar na intensief gebruik het nog goed doet.
 
ehh. Heeft dit niet te maken dat ze hun distributie / dealers etc. heel goed op orde hebben.
kopieeren is goedkoper dan zelf ontwerpen from the scratch.
als je daarnaast dan ook op alle onderdelen probeert te bezuinigen en de boel in china in grote aantallen laat produceren , dan kom je in de buurt van behringer.
 
Voor da geld mag het wel 'n beetje goei spul zijn..
 
Voor da geld mag het wel 'n beetje goei spul zijn..

Met de reputatie van Behringer in het achterhoofd neem ik aan dat dat cynisch is bedoeld? Want 950 euro is echt niet veel voor een mixer met zulke specs, het is verdacht goedkoop. Bij de 'betere' merken hoef je "voor da geld" niet eens te kijken naar 16 kanaals mixers.
 
Misschien voordeel van de twijfel? Eerst maar eens zien of deze mixers beetje duurzaam zijn. In ieder geval ontbreken die afschuwelijke ingebouwde FX, dat vind ik al een pluspuntje. Overigens heb ik nog steeds een prima werkende Eurorack uit 1996 ofzo. Vraag me af of die nog in Duitsland is gemaakt. Ik betwijfel het.
 
Met de reputatie van Behringer in het achterhoofd neem ik aan dat dat cynisch is bedoeld? Want 950 euro is echt niet veel voor een mixer met zulke specs, het is verdacht goedkoop. Bij de 'betere' merken hoef je "voor da geld" niet eens te kijken naar 16 kanaals mixers.
Het zou leerzaam zijn als je het volgende artikel, aanbevolen door olafmol, zou lezen. Krijg je wat meer inzicht in de prijzen.
Lees dit erg interessante interview met Der Uli maar es:

http://www.amazona.de/index.php?page=26&file=2&article_id=2628

grt. Olaf
Uit ervaring weet ik dat menig artikel dat je hier in de winkel koopt nog geen 1/10 van de prijs aan materiaal en assemblage heeft. De rest van de prijs is marketing en verkoop.
 
Laatst gewijzigd:
het is toch winst op winst, niet.
en dan maakt het wel veel uit op iets aan de basis 2 maal zo duur is om te produceren.
 
Behringer maakt best goed entry level spul, alleen bij zulke grote mixers en zo'n investering zou ik me toch wel even 3x achter de oren krabben of je niet wat door zou sparen voor een kwalitatief hoogwaardiger product. Ik vind het nogal een verschil of je een paar tientjes uitgeeft voor een submixertje of patchbay of dat je tegen de 1000 euro stukslaat voor iets met zoveel bewegende onderdelen en gevoelige electronica. 2de hands waarde zal ook niet best zijn, zeker niet in dit VST tijdperk waarbij je zelfs een 'echte' mixer al met moeite kwijtraakt.
 
Ach, het maakt op zich niet zoveel uit in welk land iets wordt gemaakt, maar meer of ze in de betreffende fabriek geschoolde arbeidskrachten hebben en een QA afdeling, of alleen maar een klasje schoolkinderen en een opzichter met een zweep.
 
lage loon kost + ze zullen misschien een lagere winstmarge nemen op een product om de prijs te drukken, maar bij hen gaat het vooral om het volume dat men kan verkopen, das is volgens mij hun formule
daarom dat men nooit echt de hoogste kwaliteit gaan leveren, maar wel een lagere prijs dan soortgelijke dingen op de markt dat genoeg doorsnee kwalitatief is volgens hen etc
 
Die Venice is ook maar 'n rare bak ey... vanavond mee gewerkt. Zandbak! En de sweeps maakte bijna allemaal oortjes stuk. Weet nie, bij 'n Berhinger weet je van te voren dat je er NIX van moet verwachten.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top