Nieuwe behringer mixers

http://www.behringer.de/EN/Products/XL3200.aspx

attachment.php
 

Attachments

  • XL3200_P0774_Left_XL.jpg
    XL3200_P0774_Left_XL.jpg
    200 KB · Bekeken: 67
Met de reputatie van Behringer in het achterhoofd neem ik aan dat dat cynisch is bedoeld?

Ik zei ook 'n beetje :D

Ik vind Beredinger ook nix hoor. Beetje vaak pluggen erin en eruit en er gaan al dingen kraken. Maar deze ziet er al iets degelijker uit dan zo'n hoekig prul met blauwe ledjes en goeikope knopjes. Zo'n ding wat uit een print is gemaakt..
 
Oeh...

Midas_Venice_Large.jpg


XL3200_top.jpg
 
Dit is EXACT hetzelfde...

xl32001.jpg
 
Ik vind hem er maar onhandig uitzien. Ik bedoel, moet je dan echt alles achterin pluggen. Ik vind boven pluggen toch vele malen gemakkelijker. Vooral met inserts ed. of het gebruik van een direct-out. Zal wel aan mij liggen.
 
Dit is idd wel een heel schaamteloze 1 op 1 kopie
 
Ik lees ergens dat er een law suit geweest is van roland tegen behringer over guitaar pedalen. Volgens mi zijn ze inmiddels wel uit de handel:
MT_2_MT_2.jpg

b7e64f0eb08688a24acf7c1c54a31ce5.jpg
 
is bekend van behringer, de echte verschillen zitten binnenin,
dat gezegd hebbend : behringer biedt toch veel waar voor het geld.
 
Het echte verschil hoor je als je de schuif open doet..
 
Ik heb zelf een mx2442a mixer 2e hands voor iets van 230 euro incl. verzenden gekost. Voor dat geld een prima (instap) mixer. Nu zou ik er niet zo'n zelfde kopen maar hij doet al een aantal jaren zijn werk prima.
 
het legt druk op de andere merken om steeds beter te doen , want als me niet beter kan, koopt men wel de duitsechinees die goedkoper is
 
Het probleem met behringer zit hem ook wel een beetje in de levensduur. Als je zo'n formaat mixer koopt dan wil je dat hij wel een tijdje meegaat. Ik heb enkele jaren geleden een klein behringer mixertje gekocht en erg veel plezier van gehad, maar je merkt toch dat hij minder wordt. Als je honderden euro's voor een mixer gaat uitgeven kan je imho beter iets fatsoenlijks kopen.
 
Ja precies. Voor da geld en ietsje meer heb je ook 'n A&H instappertje. Of 'n Soundcraft..
 
Oeh...

XL3200_top.jpg

Qua plaatsing en indeling van mastersectie duidelijk gejat van de Venice ja.
Maar vergelijk de vormgeving eens met een Mackie Onyx 24 4:

Mackie%20Onyx%2024.4%20Premium.jpg


Ronde hoeken? Check.
Licht/zilveren kleur rond de faders? Check.
Rooster aan de bovenkant? Check.

Verder doet ie me ook in mindere mate denken aan de nieuwe GB serie van Soundcraft, maar niet aan A&H.

En weet je wat het denk ik is met enkele mensen die hier (inclusief mijzelf) geen hoge pet van Behringer op hebben:
Die storen zich aan de mensen, die Behringer onrealistisch lopen te verdedigen.
Zij willen soms nog wel eens Behringer fel verdedigen of zeggen dat het toch zeker wel mid-end kwaliteit is, vaak om hun eigen aankoop goed te praten.
Behringer is veel waar voor weinig geld, dat klopt. Was ook hun slogan: "Double the features, half the price".

Maar er is een reden voor, dat wanneer je een eigen PA bedrijf hebt en met semi-pro's werkt, dat je dan niet met een Behringer tafel aan kan komen.
"Vertrouwen gaat te paard en komt te voet" zegt men wel eens; door jarenlang ontzettend opzichtig kopieën te maken, die ook nog eens vaak ruisen,
heeft Behringer bij de meer gevorderden een hoop krediet verspeeld. Ze zouden nu dus 5 à 10 jaar echte kwaliteitsspullen moeten maken, om dat verloren
vertrouwen weer (gedeeltelijk) terug te winnen, en dat zie ik -met deze nieuwe mengtafel, die wederom opzichtig gekopieerd is- niet snel gebeuren.
 
Ik zei ook 'n beetje :D

Ik vind Beredinger ook nix hoor. Beetje vaak pluggen erin en eruit en er gaan al dingen kraken. Maar deze ziet er al iets degelijker uit dan zo'n hoekig prul met blauwe ledjes en goeikope knopjes. Zo'n ding wat uit een print is gemaakt..

De meeste mixers zitten op 1 of slechts enkele printplaten!
Als volledig modulaire mixers nog bestaan, dan zullen ze heel duur zijn.

En of iets degelijk of niet is, is niet te beoordelen aan de hoeken en de kleur ledjes, denk ik zo.

Mixers van Behringer schijnen niet echt super te zijn, maar ze maken/maakten toch ook wel goed spul. Je ziet het toch staan tot in de duurste studio's.

Wat iemand al dan niet van Behringer vind, heeft vooral te maken met zijn persoonlijke ervaringen. En als die slecht is, vinden ze heel Behringer slecht, en automatisch alles wat ze maken. Iemand die goede ervaringen heeft, zal er mogelijk wat genuanceerder over kunnen oordelen.

En als je het een punt vind dat Behringer qua design vaak op andere merken lijkt, tsja....... Als je dat erg vindt, koop je het toch gewoon niet. Klaar. Als de andere fabrikanten een punt hebben, beginnen ze wel weer een rechtzaak. Klaar is kees. Als je je daar al druk over gaat maken.............
 
Qua plaatsing en indeling van mastersectie duidelijk gejat van de Venice ja.
Maar vergelijk de vormgeving eens met een Mackie Onyx 24 4:

(foto)

Ronde hoeken? Check.
Licht/zilveren kleur rond de faders? Check.
Rooster aan de bovenkant? Check.

Verder doet ie me ook in mindere mate denken aan de nieuwe GB serie van Soundcraft, maar niet aan A&H.

En weet je wat het denk ik is met enkele mensen die hier (inclusief mijzelf) geen hoge pet van Behringer op hebben:
Die storen zich aan de mensen, die Behringer onrealistisch lopen te verdedigen.
Zij willen soms nog wel eens Behringer fel verdedigen of zeggen dat het toch zeker wel mid-end kwaliteit is, vaak om hun eigen aankoop goed te praten.
Behringer is veel waar voor weinig geld, dat klopt. Was ook hun slogan: "Double the features, half the price".

Maar er is een reden voor, dat wanneer je een eigen PA bedrijf hebt en met semi-pro's werkt, dat je dan niet met een Behringer tafel aan kan komen.
"Vertrouwen gaat te paard en komt te voet" zegt men wel eens; door jarenlang ontzettend opzichtig kopieën te maken, die ook nog eens vaak ruisen,
heeft Behringer bij de meer gevorderden een hoop krediet verspeeld. Ze zouden nu dus 5 à 10 jaar echte kwaliteitsspullen moeten maken, om dat verloren
vertrouwen weer (gedeeltelijk) terug te winnen, en dat zie ik -met deze nieuwe mengtafel, die wederom opzichtig gekopieerd is- niet snel gebeuren.

Ik denk dat ze dat bij Behringer ook niet echt op het oog hebben. Lijkt mij dat ze toch vooral op de uitgegroeide thuis/hobby-studio mikken, waar iemand flink wat apparatuur aan elkaar wil knopen (of bandjes wil opnemen oid). Budget is daar vaak niet al te hoog, en als je je niet direct met mixen of masteren bezighoudt (omdat je interesse bv in het spelen in de band ligt) zal een Behringer zoals deze best eens uitkomst kunnen bieden als je zoveel kanalen zoekt. Als de tafel dan iets minder goed klinkt of iets meer ruist, merk je dat misschien niet eens, je moet namelijk wel eerst kunnen vergelijken.
Dat wij als kritische kijkers dat nu zonde vinden omdat er voor een paar 1000 euro aan spullen ingeplugd zit, tja...

Alhoewel ik zelf ook liever een A&H, Soundcraft of iets in die geest zou willen, voor het geld vind ik het een hele mooie mixer. Dat ze de layout en vormgeving afkijken past natuurlijk prima bij hoe Behringer te werkt gaat. Scheelt enorm veel R&D, en dat zie je terug in het uiteindelijke kostenplaatje (net als gebruikte onderdelen natuurlijk). Dat het ze niet siert is een ander verhaal natuurlijk.

Wat ik maar even probeer aan te geven is dat we nu op voorhand alle Behringer mixers (en vooral deze) met de grond gelijk kunnen maken, maar als je iets minder met studio en recording of PA bezig bent, of het budget niet hebt voor een mixer in de categorie A&H, dan denk ik dat je best veel plezier kunt hebben aan deze mixer.
 
Wat ik maar even probeer aan te geven is dat we nu op voorhand alle Behringer mixers (en vooral deze) met de grond gelijk kunnen maken, maar als je iets minder met studio en recording of PA bezig bent, of het budget niet hebt voor een mixer in de categorie A&H, dan denk ik dat je best veel plezier kunt hebben aan deze mixer.

Nou, dat wilde ik met mijn verhaal ook zeggen, maar het stoort mij soms wel eens hoe Behringer-bezitters dan gaan lopen beweren dat hun tafel niet onder doet voor een mid-end Soundcraft of A&H.
Kijk, als je weet dat je een budget-tafel koopt met toevallig heel veel functionaliteit (2x mid-sweep en 6 auxes is toch erg netjes...overigens kijk eens naar een A&H Zed 428; tafel kost iets van 1600 en die vertrouw ik toch een stuk meer; ook 100mm faders ipv 60mm Behringer/Venice), prima. Maar enkele mensen in deze thread laten het klinken alsof Behringer gewoon prima spul is (zonder de kanttekening 'voor het geld').
 
Mixers van Behringer schijnen niet echt super te zijn, maar ze maken/maakten toch ook wel goed spul. Je ziet het toch staan tot in de duurste studio's.

Als studio's behringer spul hebben dan zijn het eigenlijk per definitie NIET de duurste studios :D

Ik vind de laatste opmerking van Flying Panther eigenlijk wel een goeie. Iedereen weet dat een 10k mixer gewoon beter is dan 1 die 1k kost. Maar als je geen 10k te besteden hebt dan wil dat nog niet zeggen dat mensen ontevreden hoeven te zijn over hun behringer mixer.

Persoonlijk hou ik niet van de behringer sound, nog afgezien van de kwaliteit/betrouwbaarheid.

Je kunt het ook aan de positieve kant zien en doordat Behringer de 'onderkant' van de markt verzorgt moeten de mid-end fabrikanten ook producten verzinnen die hiermee concurreren. Dus bijv. high-end mixers met net wat minder features oid. (zie bijv. SSL en A&H).

En dat is toch eigenlijk alleen maar goed voor iedereen, meer keuze!!
 
Back
Top